Page 13 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 13
yundai Motor Company, Güneydoğu Asya’daki ilk fabri-
kasını Endonezya’nın başkenti Jakarta’da açtı. Endonezya
hükümetiyle Hyundai’nin Güneydoğu Asya pazarları için bir-
H likte adım attığı bir üretim merkezi olan fabrika, özel anlaşma
ile resmileştirilerek hizmete başladı. Hyundai Motor Grubu Yönetim Ku-
rulu Başkanı Euisun Chung, hizmete açılan yeni fabrikayla ilgili olarak;
“Bu tesis, otomotiv endüstrisinde ve özellikle elektrikli araçlar alanın-
da kilit bir rol oynayacak. Ayrıca, şu anda yapım aşamasında olan pil
hücresi tesisi aracılığıyla da Endonezya’da elektrikli araç ekosisteminin
kurulmasına katkıda bulunmaya devam edecek. Endonezya’nın küre-
sel piyasalarda önemli bir rol oynamasına daha fazla yardımcı olacak
ve aynı zamanda Hyundai’nin gelecekteki teknolojilerinin temel üre-
tim merkezi olacak” dedi. Endonezya Hükümeti, 2030 yılına kadar
130.000 adet kamu aracını elektrikli modellere dönüştürmek istiyor.
Bu hedef doğrultusunda, EV ekosisteminin genişletilmesine öncülük
ediyor.
olvo Cars’ın, 90 ve 60 Serisi modelleri için geliştirildiği yeni
Recharge elektrikli plug-in hybrid motor seçeneği, elektrik-
li sürüş menzilini önemli ölçüde artırırken, düşük CO2 emi-
V syonları, yüksek performans ve artırılmış bir sürüş kapasitesi
sunuyor. Volvo Cars’ın yeni ve gelişmiş plug-in hybrid sisteminde, sa-
dece elektrikli sürüşte menzil tek bir şarjla 90 kilometreye* kadar çık-
abiliyor. Ortalama bir premium otomobil sahibinin hafta içleri, günde**
50 kilometreden daha az otomobil kullandığı düşünülürse, otomo-
billerini evde şarj eden Volvo sürücülerinin büyük çoğunluğu için, yeni
Volvo elektrikli plug-in hybrid ile günlük kullanımda sadece elektrik
modu yeterli olacak.
otorla ilgili yapılan temel geliştirmeler arasında, nominal en-
erjiyi 11,1 kWh’den 18,8 kWh’ye çıkarmak için üçüncü bir
hücre katmanına sahip yeni bir uzun menzilli pil ve 145 hp
M güç sağlayan bir arka elektrik motoru yer alıyor. Ek elektrik
gücü, toplam gücü Recharge T8 modelleri için 455 hp’ye çıkartıyor.
13
MAGAZINE.COM.TR
ullanılmış otomobil ticaretinde online kanalların önemi hızla artıyor. Pandemi etkisiyle
daha da hız kazanan uzaktan alım-satım pazarındaki büyüme hızı, girişimcilerin de
dikkatini çekiyor. Yakın zamanda önemli yatırımları ülkemize çeken online ikinci el ti-
K caretinin cazibesi teknoloji yatırımlarının da artmasına vesile oluyor. Bunlardan biri de AUTOMOBILE
Doğan Trend Otomotiv ile birlikte ülkemize giriş yapan Autofox yapay zekâ destekli araç görseli
optimizasyon çözümü oldu. Doğan Trend Otomotiv Grubu’nun CEO’su Kağan Dağtekin ise,
“Otomotiv sektörü her yönden dönüşüm ve değişim içinde. Tüm sektör oyuncuları gibi biz de
bu dönüşüme uyum sağlamak için çalışıyor, yenilikleri takip ediyoruz. Şirketimiz içinde adeta
bir yatırım ofisi gibi çalışan iş geliştirme birimimiz hem trendleri takip ediyor hem de ülkemizden
ve yurtdışından yeni girişimleri sürekli inceliyor. Merkezi Almanya’da bulunan Autofox ile kendi
süreçlerimizi desteklemek üzere çözüm ararken tanıştık. Yapay destek çözümüyle ilgimizi çekti
ve sadece kendimiz için çözüm ararken sektörün de ilgisini çekeceğini düşünerek Türkiye’de-
ki iş ortağı olduk. Doğan Trend Otomotiv olarak; otomotivin mobiliteye evrildiği bu dönemde
teknoloji ve elektrikli dönüşümünün merkezinde olmaya gayret ediyoruz” dedi. Konu ile ilgili
değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv İş Geliştirme Direktörü Cem Aşık, “Autofox ile
yalnızca akıllı telefon kullanarak, özel bir donanım gerekmeksizin stüdyo kalitesinde kurumsal
firma logolarıyla optimize edilmiş araç fotoğraflamak mümkün. Ticari kullanıcılar düşünülerek
geliştirilmiş ara yüzüyle tüm işlemler kullanıcının kendisi tarafından kolaylıkla gerçekleştirilebiliy-
or. Oto galerileri, ticari aracı ve otomotiv firmalarının ilgisini çekeceğini düşündüğümüz Autofox,
üyelik usulü ile çalışıyor. açıklamalarında bulundu...
10.YIL