Page 8 - NİSAN-MAYIS 2022
P. 8
DACIA DUSTER 2 MİLYON SATIŞ
BAŞARISINA ULAŞTI 40 kez ödüllendirildi!
Tasarımcılar ve mühendisler böyle benzersiz bir araç yaratmak için her şeyi
yaparken, üretim ekipleri de bu zorluğun üstesinden geldi. Bükreş’e 200 km
ibirya soğuğundan Fas çölüne kadar pek çok
coğrafyaya ulaşan, SUV araçları geniş kitlelere ulaştıran uzaklıkta bulunan Pitesti (Mioveni) tesisi, Duster üretimi için iyileştirildi. Entegre
ikonik bir model olan Duster, 60’a yakın ülkede 2 mily- platformlar, parça hazırlama için özel kit oluşturma alanları, AGV arabaları ve
S on adet satış başarısına ulaştı. Dacia tarafından 2004 her operasyona uyarlanan ergonomik çalışma istasyonları üretim verimliliğini
yılında yollara çıkmaya başlayan Logan’ın ardından 2010 yılın- destekliyor. Duster, Romanya'da ulusal bir gurur kaynağına dönüştü. Emniyet
da tanıtılan Duster, markayı geleceğe taşıyan yeni nesil ikinci ve asker olmak üzere kolluk kuvvetleri dışında ambulans olarak sağlık kurum-
Dacia oldu. Erişilebilir, şık ve güvenilir olan Duster, 2010 yılında ları da Duster tercih etti. Kamu kuruluşları dışında büyük şirketler de Duster’ı
ihtiyaçlara cevap veren bir model olarak doğarken hızla marka benimsedi. Dacia Duster satışa sunulduğu günden bu yana 40’ın üzerinde
ve tüm sektör için ikonik bir model haline geldi. Bugüne ka- ödül kazandı. Romanya’da Yılın Otomobili, İngiltere’de En İyi SUV, Almanya
dar 2 milyon satış adetine ulaşarak büyük bir başarı elde etti. ve Belçika’nın En İyi Aile Otomobili gibi ödüller bu benzersiz ve ikonik modelin
Türkiye 152 bin 406 adetle, en fazla Duster satışı gerçekleşen ne kadar başarılı olduğunun kanıtlıyor.
4’üncü ülke konumunda bulunuyor. 2 milyon adet Duster için
2 bin 100 futbol sahasından daha fazla alan gerekirken, arka
arkaya dizildiklerinde ise Ankara-Helsinki arası gidiş dönüş
bir rota oluşturulabiliyor. Üretim bandından ortalama her 63
saniyede bir Duster inerken, günde ortalama bin adet Duster
üretiliyor. 2 milyon Duster üst üste yerleştirildiğinde ise 380’den
fazla Everest Dağı yüksekliğine ulaşıyor. İlk nesil Duster en çok
satan model olmayı başarırken, yenilenen haliyle bu başarının
da ötesine geçti. Yaklaşık yedi yıl sonra, 2017 yılında yenilenen
tasarım; orijinal DNA’yı korurken geçmişin üzerine inşa edil-
erek daha da iyisini sunuyordu. Çok sayıda şirket içi tasarım
yarışması ve heyecan verici bazı eskizlerin ardından önerilerin
arasından sıyrılan Duster; daha kaslı bir tasarım, daha yüksek
omuz çizgisi ve daha iddialı bir ön ızgara ile dikkat çekiyordu.
konomik ve güvenilir çözümlere odaklanan yapısına
karşın, otomobil son derece çekici tasarımıyla göz
dolduruyor. Bu konuda şnorkel önemli bir örnek. Sin-
E yalleri de barındıran bu siyah eklenti, Duster’ın ayırt
edici özelliklerinden biri. Dış Tasarım Başkanı David Durand,
parçanın arkasındaki hikayeyi şöyle anlatıyor, “Teknik bir kısıtla-
ma nedeniyle bu tasarımı yapmak zorunda kaldık. Tekerleklerle
kapıların çizgisi oldukça dengeli ve bu dengeyi bozmak isteme-
dik. Böylece çamurluklar ve kapılar arasını dolduran plastik bir
şnorkel yarattık. Çakıl ve çamur lekelerine karşı ideal koruma
8 sağladığı için çok işlevsel. Duster’a sağlam bir görünüm de ka-
zandırıyor. Benzersiz bir tasarım yaratırken maliyetten tasarruf
ettik.”
MAGAZINE.COM.TR
AUTOMOBILE
Automobile Magazine | NİSAN - MAYIS 2022