Page 55 - HAZİRAN 2018
P. 55
Automobile Magazine | Haziran 2018
Özellikle arkadan baktığımızda lastiklerin ne ka-
dar geniş olduğunu yandan baktığımızda ise ne
kadar büyük olduklarını görebiliriz. Bu aracı yol
dışına çıkarmanız nerede ise imkansız diyebilirim.
Bu bakımdan hem AWD oluşu hem de tasarım
olarak yolda kalmak için dizayn edilmiş. Buna
güvenlik donanımları da eklenince tam. Tabii
aracımızın biraz yüksek oluşu, Suv olmasından
kaynaklı olarak virajlarda biraz hızlı girdiğinizde ya
da fren yaptığınızda olası verdiği sağ ve sol ya da
öne doğru olan baş eğmesi gibi salınımlarından ilk
başta biraz rahatsız ve huzursuz olabilirsiniz.
Fakat bu size güvensizlik anlamında aklınıza kötü
bir şey getirmesin. Zaman içerisinde aracın bu
tatlı salınımlarına alışa-bileceğinizi düşünüyorum.
Zaten oldukça sert olmayan direksiyon ve konfor
yapısı ayrıca, yumuşak fren pedalı ve azaltılmış
tepkiye sahip frenleme sistemi ile bir bayan kul-
TeST olsa da kesinlikle bir erkek olarak sahip olmak ist-
lanıcının çok daha hoşuna gidebilecek bir model
eyeceğim bir model. Velar, ı Kemer dağ yolların-
da da ayrıca test ettim. Biraz da aracın off-road
kabiliyetinden bahsedelim;
Zaten aracımızda her türlü donanım var ve yol
şartlarına göre sizi yönlediriyor, önümüzde yer alan
ekranda sürüş modlarını seçebiliriz. Yol durumu
ve şartlarına göre çeşitli sürüş modlarımız mevcut.
Mesela ben, hafif arazi ortamı için bu ekran üze-
rinde yer alan Mud-Ruts modunu off-road arazi
modunu seçiyorum. Bu seçimim ile beraber araç
durduğu yerde havalı süspansiyonu sayesinde
beni orta seviyeden biraz daha yukarıya kaldır-
arak aracı bir nebze yerden yükseltiyor. Yanda ki
fotoğrafta sol üst kısımda en yukarıda aracın old-
uğunu yükseklik olarak görebilirsiniz. İşte bu şekil-
de ne mi oluyor tam anlamı ile; dışarıdan çıkıp ara-
ca baktığımızda çamurluk ile lastikler arasında bir
açıklık olurken, aynı zamanda Velar en yüksek off- Arazi şartlarında bu yükseklikte yol alırken Velar’ın
road modunda aracın ön ve arka lastikleri belirli bir süspansiyonları oldukça sert oluyor. Bu sebeple las-
açıda içe doğru eğim alarak kapanıyor. Yukarıda tikleriniz eğer etli ve kalın değilse yani tam anlamı ile
ki fotoğrafta aracımızın yerden ne kadar yüksekte arazi lastiği toprak yol lastiği değilse yalnızca biraz
olduğunu görebilirsiniz. İşte bu şekilde bunun gibi konfordan ödün vermek sureti ile aracın içerisinde sert
arazi ve çok daha ağır arazi şartlarında AWD akıllı yolu hissetmeniz de olası bir durum. Yani en yüksek
4 çeker özelliği sayesinde düşük hızlarda aracınızı süspansiyon seçeneğinde yavaşta gitseniz sert yol
tehlikeye sokmadan yol alabilirsiniz. Tabii Velar’ da tepkilerini aracın içinde belirli bir süre alacaksınız. Ben Ayrıca, Velar’da F1 vites kulakçıkları da bulunmakta. Bu kadar
dik eğim iniş düğmesi de mevcut. Bu eğim iniş bir Range Rover’dayım neden bu kadar konforsuz fazla olan sürüş ve kullanım özeliklerine Suv ve Dizel olan bu
yardım tuşu sayesinde aracınız sizi belirli bir hızda derseniz size önerim. Off-Road yol modundan aracın araca bir de F1 vites kulakçıkları eklendiğinde değmeyin key-
güvenli şekilde fren yaparak çok dik bir rampadan sürüş seçimini çıkartmanız ve Auto yol moduna alarak fine derim. R-Dynamic özelliğinden kaynaklı olarak anahtar
aşağı inmenizi sağlar. düğmesine bir defa kapıları açmak için bastığınızda ön sağ ve
menüden konforu seçmeniz olacaktır. Araçta zaten
normal kullanım için süspansiyonu alçalttığı için daha sol ayna yardımı ile yere Land Rover Velar logosunu yansıtarak
veriyor. Bu da diğer bir ayrıntı tabii...
54 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr konforlu şekilde yol alabilirsiniz. www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018 55