Page 55 - HAZİRAN 2018
P. 55

Automobile Magazine | Haziran 2018



 Özellikle arkadan baktığımızda lastiklerin ne ka-
 dar geniş olduğunu yandan baktığımızda ise ne
 kadar büyük olduklarını görebiliriz. Bu aracı yol
 dışına çıkarmanız nerede ise imkansız diyebilirim.
 Bu bakımdan hem AWD oluşu hem de tasarım
 olarak yolda kalmak için dizayn edilmiş. Buna
 güvenlik donanımları da eklenince tam. Tabii
 aracımızın biraz yüksek oluşu, Suv olmasından
 kaynaklı olarak virajlarda biraz hızlı girdiğinizde ya
 da fren yaptığınızda olası verdiği sağ ve sol ya da
 öne doğru olan baş eğmesi gibi salınımlarından ilk
 başta biraz rahatsız ve huzursuz olabilirsiniz.


 Fakat bu size güvensizlik anlamında aklınıza kötü
 bir şey getirmesin. Zaman içerisinde aracın bu
 tatlı salınımlarına alışa-bileceğinizi düşünüyorum.
 Zaten oldukça sert olmayan direksiyon ve konfor
 yapısı ayrıca, yumuşak fren pedalı ve azaltılmış
 tepkiye sahip frenleme sistemi ile bir bayan kul-
 TeST  olsa da kesinlikle bir erkek olarak sahip olmak ist-
 lanıcının çok daha hoşuna gidebilecek bir model

 eyeceğim bir model. Velar, ı Kemer dağ yolların-
 da da ayrıca test ettim. Biraz da aracın off-road
 kabiliyetinden bahsedelim;


 Zaten aracımızda her türlü donanım var ve yol
 şartlarına göre sizi yönlediriyor, önümüzde yer alan
 ekranda sürüş  modlarını seçebiliriz.  Yol durumu
 ve şartlarına göre çeşitli sürüş modlarımız mevcut.
 Mesela ben, hafif arazi ortamı için bu ekran üze-
 rinde yer alan Mud-Ruts modunu off-road arazi
 modunu seçiyorum. Bu seçimim ile beraber araç
 durduğu yerde havalı süspansiyonu sayesinde
 beni  orta seviyeden  biraz  daha  yukarıya  kaldır-
 arak aracı bir nebze yerden yükseltiyor. Yanda ki
 fotoğrafta sol üst kısımda en yukarıda aracın old-
 uğunu yükseklik olarak görebilirsiniz. İşte bu şekil-
 de ne mi oluyor tam anlamı ile; dışarıdan çıkıp ara-
 ca baktığımızda çamurluk ile lastikler arasında bir
 açıklık olurken, aynı zamanda Velar en yüksek off-  Arazi şartlarında bu  yükseklikte  yol alırken Velar’ın
 road modunda aracın ön ve arka lastikleri belirli bir   süspansiyonları oldukça sert oluyor. Bu sebeple las-
 açıda içe doğru eğim alarak kapanıyor. Yukarıda   tikleriniz eğer etli ve kalın değilse yani tam anlamı ile
 ki fotoğrafta aracımızın yerden ne kadar yüksekte   arazi lastiği toprak yol lastiği değilse yalnızca biraz
 olduğunu görebilirsiniz. İşte bu şekilde bunun gibi   konfordan ödün vermek sureti ile aracın içerisinde sert
 arazi ve çok daha ağır arazi şartlarında AWD akıllı   yolu hissetmeniz de olası bir durum. Yani en yüksek
 4 çeker özelliği sayesinde düşük hızlarda aracınızı   süspansiyon seçeneğinde yavaşta gitseniz sert yol
 tehlikeye sokmadan yol alabilirsiniz. Tabii Velar’ da   tepkilerini aracın içinde belirli bir süre alacaksınız. Ben   Ayrıca, Velar’da F1 vites kulakçıkları da bulunmakta. Bu kadar
 dik eğim iniş düğmesi de mevcut. Bu eğim iniş   bir Range Rover’dayım neden bu kadar konforsuz   fazla olan sürüş ve kullanım özeliklerine Suv ve Dizel olan bu
 yardım tuşu sayesinde aracınız sizi belirli bir hızda   derseniz size önerim. Off-Road yol modundan aracın   araca bir de F1 vites kulakçıkları eklendiğinde değmeyin key-
 güvenli şekilde fren yaparak çok dik bir rampadan   sürüş seçimini çıkartmanız ve Auto yol moduna alarak   fine derim. R-Dynamic özelliğinden kaynaklı olarak anahtar
 aşağı inmenizi sağlar.                                      düğmesine bir defa kapıları açmak için bastığınızda ön sağ ve
          menüden konforu seçmeniz olacaktır. Araçta zaten
          normal kullanım için süspansiyonu alçalttığı için daha   sol ayna yardımı ile yere Land Rover Velar logosunu yansıtarak
                                                             veriyor. Bu da diğer bir ayrıntı tabii...
 54  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr  konforlu şekilde yol alabilirsiniz.  www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60