Page 54 - HAZİRAN 2018
P. 54

Automobile Magazine | Haziran 2018



                Özellikle arkadan baktığımızda lastiklerin ne ka-
                dar geniş olduğunu yandan baktığımızda ise ne
                kadar büyük olduklarını görebiliriz. Bu aracı yol
                dışına çıkarmanız nerede ise imkansız diyebilirim.
                Bu bakımdan hem AWD oluşu hem de tasarım
                olarak yolda kalmak için dizayn edilmiş. Buna
                güvenlik donanımları da eklenince tam. Tabii
                aracımızın biraz yüksek oluşu, Suv olmasından
                kaynaklı olarak virajlarda biraz hızlı girdiğinizde ya
                da fren yaptığınızda olası verdiği sağ ve sol ya da
                öne doğru olan baş eğmesi gibi salınımlarından ilk
                başta biraz rahatsız ve huzursuz olabilirsiniz.


                Fakat bu size güvensizlik anlamında aklınıza kötü
                bir şey getirmesin. Zaman içerisinde aracın bu
                tatlı salınımlarına alışa-bileceğinizi düşünüyorum.
                Zaten oldukça sert olmayan direksiyon ve konfor
                yapısı ayrıca, yumuşak fren pedalı ve azaltılmış
                tepkiye sahip frenleme sistemi ile bir bayan kul-
        TeST    olsa da kesinlikle bir erkek olarak sahip olmak ist-
                lanıcının çok daha hoşuna gidebilecek bir model

                eyeceğim bir model. Velar, ı Kemer dağ yolların-
                da da ayrıca test ettim. Biraz da aracın off-road
                kabiliyetinden bahsedelim;


                Zaten aracımızda her türlü donanım var ve yol
                şartlarına göre sizi yönlediriyor, önümüzde yer alan
                ekranda sürüş  modlarını seçebiliriz.  Yol durumu
                ve şartlarına göre çeşitli sürüş modlarımız mevcut.
                Mesela ben, hafif arazi ortamı için bu ekran üze-
                rinde yer alan Mud-Ruts modunu off-road arazi
                modunu seçiyorum. Bu seçimim ile beraber araç
                durduğu yerde havalı süspansiyonu sayesinde
                beni  orta seviyeden  biraz  daha  yukarıya  kaldır-
                arak aracı bir nebze yerden yükseltiyor. Yanda ki
                fotoğrafta sol üst kısımda en yukarıda aracın old-
                uğunu yükseklik olarak görebilirsiniz. İşte bu şekil-
                de ne mi oluyor tam anlamı ile; dışarıdan çıkıp ara-
                ca baktığımızda çamurluk ile lastikler arasında bir
                açıklık olurken, aynı zamanda Velar en yüksek off-                                                               Arazi şartlarında bu  yükseklikte  yol alırken Velar’ın
                road modunda aracın ön ve arka lastikleri belirli bir                                                            süspansiyonları oldukça sert oluyor. Bu sebeple las-
                açıda içe doğru eğim alarak kapanıyor. Yukarıda                                                                  tikleriniz eğer etli ve kalın değilse yani tam anlamı ile
                ki fotoğrafta aracımızın yerden ne kadar yüksekte                                                                arazi lastiği toprak yol lastiği değilse yalnızca biraz
                olduğunu görebilirsiniz. İşte bu şekilde bunun gibi                                                              konfordan ödün vermek sureti ile aracın içerisinde sert
                arazi ve çok daha ağır arazi şartlarında AWD akıllı                                                              yolu hissetmeniz de olası bir durum. Yani en yüksek
                4 çeker özelliği sayesinde düşük hızlarda aracınızı                                                              süspansiyon seçeneğinde yavaşta gitseniz sert yol
                tehlikeye sokmadan yol alabilirsiniz. Tabii Velar’ da                                                            tepkilerini aracın içinde belirli bir süre alacaksınız. Ben   Ayrıca, Velar’da F1 vites kulakçıkları da bulunmakta. Bu kadar
                dik eğim iniş düğmesi de mevcut. Bu eğim iniş                                                                    bir Range Rover’dayım neden bu kadar konforsuz     fazla olan sürüş ve kullanım özeliklerine Suv ve Dizel olan bu
                yardım tuşu sayesinde aracınız sizi belirli bir hızda                                                            derseniz size önerim. Off-Road yol modundan aracın   araca bir de F1 vites kulakçıkları eklendiğinde değmeyin key-
                güvenli şekilde fren yaparak çok dik bir rampadan                                                                sürüş seçimini çıkartmanız ve Auto yol moduna alarak   fine derim. R-Dynamic özelliğinden kaynaklı olarak anahtar
                aşağı inmenizi sağlar.                                                                                                                                              düğmesine bir defa kapıları açmak için bastığınızda ön sağ ve
                                                                                                                                 menüden konforu seçmeniz olacaktır. Araçta zaten
                                                                                                                                 normal kullanım için süspansiyonu alçalttığı için daha   sol ayna yardımı ile yere Land Rover Velar logosunu yansıtarak
                                                                                                                                                                                    veriyor. Bu da diğer bir ayrıntı tabii...
    54     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                   konforlu şekilde yol alabilirsiniz.                         www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   55
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59