Page 52 - HAZİRAN 2018
P. 52
Automobile Magazine | Haziran 2018
Velar arka tarafta oturan yolcular
için oldukça cömert sayılabilecek
bir diz mesafesi de sunuyor. Çift
bölmeli klima çıkışı ve 1 adet güç
çıkış ünitesi burada yer almakta.
TeST
Range Rover Velar, hem iç hem dış tasarım ve verdiği
ortak kullanım hissi olarak bana tamamı ile Jaguar
F-Pace Suv modelini anımsattı. Velar aracımızda
da arka koltuklar yine Jaguar F-Pace’te olduğu gibi
elektrikli ve belirli bir açıda arkaya doğru yatabiliyor.
Aracı tatil yöresi Kemer tarafında kullandığım için merkezde Daha çok gaz pedalında kullandığım araçta ayağımı uzun
çok fazla rus turist vardı. Velar araca hemen hemen hep- süre kullanmama rağmen ağrıtmadı, rahatsız etmedi. Zaten
sinin bu kadar dikkatini çekeceği ve ilginin fazla olması %90 menüden seçili olan ECO modunda tüm yolculuğu-
beni şaşırttı. Aracın başında ve içinde fotoğraf çektiren bay mu geçirdim diyebilirim. Yakıttan oldukça tasarruf etmenizi
bayan karı koca eşler bile oldu…Sokaklarda aracı gören sağlayan önemli bir sistem ayrıntı. Velar, dediğim gibi an-
işte Velar diyerek yanına yaklaşıp tatilini unutup araca latması her şeyi ile dolu bir araç. Onu nasıl kullandığınız
Gerek kalmıyor, aklınıza bile gelmiyor, aracın size verdiği bakan rus turistlerin sayısını inanın hatırlayamıyorum. İs- önemli. Birden fazla olan sürüş modları sayesinde aracı old-
enerji ve rahatlık her şeye bedel diye düşünüyorum. Ver- tanbul’dan başlayan yolculuğumda uzun yolda Velar’ı zor- uğundan çok farklı kullanabilirsiniz. Aracımızda zaten Ec0
miş olduğunuz maddiyat ile çok sağlam ve çok güvenli her lamadan Antalya’ya kadar makul hızlarda yakıt sarfiyatını start-stop hakim, ışıklarda frene bastığınızda devreye giriy-
yol şartında rahat edebileceğiniz araç satın almış aslında öncelikle test etmek için kullandım. 2.0 litre Dizel motora or. Bundan çok rahatsız olmadım. Yani motorun durması ve
oluyorsunuz. Bu araç zaten bir ömürlük diyebilirim. Kaldı ki sahip olan aracımız ortalama da fabrika verilerine göre biraz tekrar çalışması çok sorun olmadı. Aracın uzun yolda arada
Land Rover, Range Rover’ların aslında hepsi öyle.
daha fazla yaksa da 1.5 depo ile Antalya’ya vardığımda full bu şekilde dinlenmesi aslında iyi. Karbon salınımını düşün-
depodan yalnızca bir çeyrek gitmiş yakıtım kalmıştı. Benim memiz gerekli. Aracımızda Pirelli marka oldukça büyük
Antalya’ya varmam 1.5 depoyu bile aslında bulmadı. Uzun ebatlı lastiklerimiz ve alaşımlı jantlar mevcut. Tüm yol tutuşu
yolda sürüş konforu olarak elbette mükemmel. Deri koltuk- AWD sistemi ile beraber bu jant ve lastiklere bağlı diyebiliriz.
lar bir kere çok rahat. Koltuk başlığı da o şekilde oldukça Araca göre oldukça büyük ve kaslı bir lastik görünümüne
rahat olduğu için sizi yormuyor. sahip.
52 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018 53