Page 25 - EYLÜL-EKİM2022
P. 25

başlıklar olacak. Aslında piyasada klasik anlamda işe alım olarak konum-  ve analizin insan eliyle yapılan çalışmalarla kıyaslandığında, önleyici ve
        lanan yetenek yönetimi, gerçek bir “Yetenek Avcılığı” kavramı ile tekrar   geliştirici açıdan çok daha ileride olduğunu söyleyebilirim. Bugüne kadar
        şekilleniyor. Sadece işe alımı değil, yeteneğin iklimini ve adaptasyonunu da   durum tespiti yapan sistemler artık provisyonel bakış açısı geliştiriyor. En
        planlayan gerçek bir “Yetenek Yönetimi” bakış açısından bahsediyorum.   büyük hayalim ise bir “Kavramı, bakış açısını, kültürü” sayıya çevirmek.
        Bu bağlamda grup çatısı altında MEA çok büyük ve önemli bir bölge. Bu   Yoğun bir şekilde “Müşteri odaklılık” kavramını bir ölçülebilir bir rasyonele
        derece kıymetli göreve bir Türk’ün getirilmesi elbette ayrıca gurur verici.   dönüştürmeyi hedefliyoruz şu sıra.
        Süreçte önemli aşamalardan biri MEA Bölgesi’nde ihtiyacımız olan iş yapış   • Stellantis Türkiye, çalışma ve iş iklimi açısından da örnek oluyor…
        ile doğru yeteneği bir arada yapılandırmak olacak. İkincisi ise şirketin insan   Biz, Stellantis Türkiye olarak son iki-üç yıldır Türkiye’de ciddi anlamda bir
        kaynakları özelindeki stratejilerini kapsayan uzun vadeli bir plan oluştur-  yetenek avı yapıyoruz. Bunu da otomotiv sektöründen bağımsız olarak
        mak. Özellikle beyaz yakalı personelin, altın yakalı bağımsız/yenilikçi iş   gerçekleştiriyoruz. Yarattığımız iş iklimi çok değerli. Çünkü yeteneği fark
        gücüne dönüşmesi konusunda kalıcı ve geleceği doğru okuyan stratejiler   eden, çalışana değer veren ve aynı zamanda dünyaya örnek olan bir
        oluşturacağız.                                        çalışma iklimimiz var. Bu nedenle her sektörden profesyonelleri şirke-
        • Son dönemde hem mevcut çalışanlarınızın uluslararası ataması hem de   timizde çalışmak konusunda heyecanlandıran bir kurumuz. 2018 yılında
        bu pozisyonların Türkiye’den işe alım yada iç atamalarla doldurulmuş olması   başladığımız yeniden yapılanma sürecinde geleceğin yetkinlik setini ve
        konusunun bu yeni görevinizin sonuçları diyebilir miyiz?    iklimini doğru okuduğumuzu düşünüyorum. Yaptığımız her işte olduğu gibi,
        Bu kararların pek çoğunun altında yatan, öncelikle Türkiye organizasyonu-  varsayımsal değil, data metrikleriyle yönetiyoruz içerideki yetkinlik iklimini.
        muzun çok güçlü bir yetkinlik haritası ile yapılandırılmış ve çok güçlü   Aynı şekilde bir otomotivin teknoloji şirketi olma ajandamızı tutarken de
        profesyonellerden oluşması. Bireyin gelişimini ve iş yolculuğunu planlarken,   bunun data ile yönetimin yanı sıra, bir teknoloji şirketi çalışma iklimi ile de
        çalışanınızı tanıyor, sınırlarını biliyor olmanız çok önemli. Bu anlamda   mümkün olacağı hep aklımızda. Bugün bir teknoloji şirketi nasıl bir çeviklik
        çalışanımızın standart görev ve iş tecrübesinin ötesinde, yapabileceklerini   ve özgürlükçülükle çalışıyorsa, biz de kurum içinde inovasyonu hep yaşar
        hayal eden bir kurumuz. Bütün bu atamalar da bu matematikle destekleni-  tutmak için duvarsız çalışıyoruz. Her anlamda duvarsız…
        yor. Yetenek avcılığı bahsini ise çok stratejik yönetiyoruz. Tamamen bilimsel   • Duvarsız demişken, birkaç yıl öncesine gitmek gerekirse pandemi döneminin
        yöntemler kullanıyoruz, doğru profesyoneli doğru koltuğa seçerken.   ardından ofislerin evlere taşınması çalışma hayatını sizce nasıl etkiledi?
        Ve bunu yaparken klasik tabu ve bakış açılarına hiç tamah etmiyoruz.   Hiçbir şey artık eskisi gibi olmayacak. Pandemi bize bunu öğretti. Bu
        Dolayısıyla bireyi tanıma ve sınırlarını anlama ve yapabileceklerini hayal   süreçte insanlar eve girdi. Biz de süreci izlemeye başladık, araştırmalar
        etme zaten “Yetenek Avcılığı” işinin temelinde. Bazan çalışanımız bile   yaptık, yapılan araştırmaları da okuduk. Ortaya da şöyle bir şey çıktı;
        bizim onun için hayal ettiklerimizi düşünmemiş oluyor kendisi için. Bu   toplumların değerleri, değer setleri bugüne kadar üzerine hiç enerji harcan-
        ise muhteşem bir şey, bir kurumun sizin sınırlarınızın ötesini size hayal   mayan bir şeye deviniyor. İşte “wellbeing”, “wellness”, “recognition”. Böyle
        ettirebilmesi. Yetenek avcılığı bahsi basit bir işe alım ya da terfi süreci değil.   değerli hissetmek, anlamlı hissetmek, sağlıklı olmak, iyi olmak ve hayata
        Derin gözlem ve bilimsellikle birleşmiş bir tecrübe işi.   dair de o unuttuğumuz, gerçek olmaya dair. Bence çok heyecan verici
        • Siz 27 yıldır otomotiv sektöründesiniz değil mi?    çünkü, Türk toplumunun değerleri neydi; vatanseverlik, misafirperverlik,
        Evet. Öyle hissetmesem de aslında öyle… Maceram Nissan Türki-  değil mi? Fransa’da ise başka bir şey. İlk defa bütün dünya toplumların-
        ye’de satış sonrasında başladı, bunu Borusan Otomotiv takip etti. Satış   daki insanlar bir değer etrafında toplanmaya başladı. Bu da muazzam bir
        sonrasında Land Rover, Rover birleşmesini yönetme şansını yakaladım.   özgürlük manifestosuna dönüştü bizim için. Özgürlük o kadar yüksek sesle
        Sonra Peugeot Türkiye’ye yine satış sonrası Karsan – Peugeot birleşmesi   çınladı ki iş hayatında, onun o sihirli dönüştürücü gücü karşısında durmak
        stratejisini kurmak üzere katıldım. Ardından Opel ve Citroën birleşmeleri.   imkansızdı bizim için. Çünkü; iyi olmak adına bir inisiyatif var. Ve kendini
        Neredeyse her departmanda çalıştım ve zorlayıcı iş süreçlerinin içinde   iyi hissettirmeyen her sisteme karşı da bir tepki doğdu. İş gücü tarafından
        ya da liderliğinde bulundum. Öğrenmek benim için bir değer, her yeni   baktığımızda da orada da bu kapitalist sistemin getirdiği düzenler vardı.
        görevde sektöre girişimin ilk günü heyecanında ve tutkusunda başlıyorum.   Bu çok insan beyninin “temel” çalışmalarından tetiklenen bir sistem vardı.
        Dolayısıyla bu çoklu markalı ve çoklu fonksiyonlu sektör tecrübemin öğren-  Önce mekaniği düzelt, mekaniği düzelttikten sonra arkasından davranış   25
        melerle dolu olduğunu, her öğrendiğimin bir sonraki adımıma perspektif   gelir. Mekanik ne? Sabah kaldır, ofise getir, ofisi metaya dönüştür. İşi, oda
        olarak katkıda bulunduğu ve yaptığım her işi kendim gibi ve dönüştürücü   büyüklüğü üzerinden anlamlandır. Ama insanlar şunu gördüler. Dediler
        yapma cesaretimi pekiştirdiğini söylemek isterim. Bu da fark yaratan   ki, burada bir halüsinasyon varmış. Aslında hayatın böyle olmasına çok
        tarafımı güçlendiriyor.                               da gerek yokmuş. Biz de bunun bir fırsat olduğunu düşündük. Bireyin
        • Sizi şu sıra sizi oldukça fazla Dijital dönüşüm konuşurken duyuyoruz, biraz bize   zihinsel anlamda özgürleşmesi, çok ama çok önemli. Çünkü önümüzdeki
        Stellantis Türkiye içinde olan bu dönüşümden bahseder misiniz?   dönemin değer setleri içinde yaratıcı düşünmeyi konuşuyoruz. Yaratıcı   MAGAZINE.COM.TR
        Evet haklısınız, ajandamın en üstünde Post Covid ile tetiklenen ve sorum-  düşünce ve bakış açısı ancak özgürlükleri tanımlanmış alanlarda mümkün.
        luluğunu yürüttüğüm 9 fonksiyona girdi sağlayan ve sınırlarımı zorlayan   Çalışanımızın duvarlarını kaldırdığımızda muazzam bir şey oldu, beyaz ya-
        yeni dünyayı anlamak var. Bu bağlamda “Dijital” kavramı haliyle her   kalı çalışan kendini özgür bir birey olarak tanımladı. Bunun ise potansiyelini
        fonksiyon için aslında bir iş yapış bakış açısını temsil ediyor benim için.   düşünmek bile heyecan verici.
        Bu kavramı da yine fokusu kaybetmeden müşteri odaklılık bakış açısında   • Anlattıklarınızdan iş yaşamı adına bir dönüşüm mesajları alıyoruz…. Çok fazla
        tutmaya çalışıyorum. “Bilmek” mevzuu oldukça önemli. Bilmek için de   yeniliğin öncüsü oluyorsunuz. Hatta aldığınız bazı kararlarda oldukça radikal ve   AUTOMOBILE
        analiz etmek gerekiyor. O kadar çok analiz ediyoruz ki ama bu kadar data   sektörde teksiniz. Sizce, Covid’den sonra iş hayatında neler değişti bunlardan
        çıktısını stratejik olarak okumak gerekiyor. Dinlemek ve duymak gerekiyor   bahsedebilir misiniz? Çok doğru. Beyaz yakalı çalışanın artık altın yakalı
        tüm bunu yaparken. Dolayısıyla dijital dönüşüm bakış açısını tutarken   çalışana devindiği yepyeni bir dönem kapıda. Artık işveren performansını
        popüler kavramlara kaymadan, dijital denen şeyin, hazır yazılımları almak   artırmak için, çalışanın özgürlük alanını tanımak zorunda. Çalışan da verim-
        ya da yazılım geliştirmek demek olmadığını hep aklımızda tutuyoruz. Bizim   liliğini kendi özgür alanları içinde yaptığı bireysel inisiyatifi ile şekillendirecek.
        dijital aksımızın amacı “Data”mıza hakim olmak. En önemli datamız ise   Pandemi sırası ve sonrasında aslında 2 bakış açısı var iş hayatını
        müşterimiz ile ticaretimizde edindiğimiz data. Bu anlamda tüm Türki-  dönüştüreceğine inandığım. İlki çok konuşuldu biliyorsunuz, “Büyük İstifa
        ye’de kullanılan, bizim için, bizim aklımızla tasarlanmış bir CRM platformu   Dalgası”. Bunu ülkemiz özelinde anlamlandırmak için yaptığımız araştır-
        kullanıyoruz. Bu platformu bir data havuzu gibi düşünebilirsiniz. Pek çok   malar, beyaz yakalı çalışanın neredeyse %70’lik kısmının artık bu çalışma
        sistem ve süreç otomatik olarak platforma entegte. Bu platform üzerinde   modelinden mutlu olmadığını ve işten ayrılmayı düşündüğünü duyduk.
        bir bulut santral yapısı ile, yine tüm ses datasını da CRM platformuna ente-  Bu çok muazzam bir oran. Bunun gerekçelerini sorguladığımızda, özgür
        gre etmeye başladık. Tüm konsolide olan, müşterimizin bize söylediği her   seçimler yapmak ve yaşamına alan açmak olduğu gibi çok basit bir
        bilgi şu anda bir yapay zeka platformunu besliyor. Burada da analiz ediliyor.   gerçekle karşılaştık. Öte yandan kurum tarafında ise verimlilik bahsi var.
        Yani milyonlarca veri dakikalar içinde analiz ediliyor ve bizim müşteri mem-  Eskiden sektörel tam zamanlı iş gücü ile yürütülen süreçler, artık çoklu
        nuniyeti adına stratejik kararlarımıza girdi sağlıyor. Elbette bunlar öğrenen   sektörel tecrübeye ihtiyaç duyan ve tanımlı görevlerin ötesinde yaratıcı
        sistemler ve her gün biraz daha efektif sonuç alıyoruz. Dijital dinlemenin   düşünce ve iş yapış kültürü beklentisini işaret ediyor.


                                                                                                               11.YIL
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30