Page 23 - EYLÜL-EKİM2022
P. 23
Ayça FURTH kimdir? • Stellantis Türkiye’de Kurumsal Fonksiyonlardan
Dünyanın en büyük otomotiv gruplarından olan sorumlusunuz – Chief Corporate Officer olarak görev
Stellantis Türkiye'nin CCO görevini yürütmekte yapıyorsunuz. Görev kapsamınızda hangi fonksiyonlar
olan Furth, Stellantis grubunun toplamda var, duyabilir miyiz? Sektörde de aslında bu kapsamda
6 bölgesinden biri olan Orta Doğu - Afrika görev tanımı uygulanmıyor, sizin uygulamanızın avantaj
bölgesinde (MEA) İnsan Kaynakları Yetenek ve dezavantajları nelerdir?
Yönetimi stratejilerinden de sorumludur. Furth, Bildiğiniz üzere, Stellantis Türkiye 4 marka ve bu fonksiyonlar 360 derece müşteri odaklılık
grup çatısı altında MEA bölgesinde görev Parça ve Servisler’den oluşan çoklu bir yapı. ekseninde toplanıyor. Tüm bu sorumluluklar
alan çalışanların değişen iş gücü ve iş yapış Satış ve pazarlama organizasyonu markalar toplamını iç ve dış müşterinin bir bakış açısı
alışkanlıklarına paralel olarak ölçümlenmesi, altında yürütülürken, pek çok fonksiyonun da altında konsolidasyonu olarak görüyorum.
değerlendirilmesi ve yeniden şekillenmesi ortak paylaşımı söz konusu. Bu bağlamda Takip ettiğiniz üzere, MEA Yetenek Yönetim ile
süreçlerini yürütmektedir. İnsan Kaynakları, Satınalma, Kalite, CRM, de daha global çeşitlilik kazanmış bir rol diye-
Dijital Transformasyon, Akademi-Saha Eğitim bilirim. İkinci sorunuza gelince; evet, benzeri
ve Dönüşümü, Kurumsal İletişim, Yurtiçi bir uygulama sektörel bir pratik değil. Ancak
Stellantis N.V. : Ocak 2021’de Fransız Groupe Lojistik görev ve sorumluluğu bana bağlı bir iş sonuçlarına bakıldığında, bu yaklaşımın
PSA ile İtalyan-Amerikan Fiat Chrysler Automobiles ekiple yönetiliyor. Oldukça çeşitli bir görev getirdiği sinerji yadsınamaz.
birleşmesiyle kurulan otomotiv grubu şirketidir.
kapsamı… Genel olarak bakıldığında tüm
23
MAGAZINE.COM.TR
AUTOMOBILE
Her görevin dijital bakış açısı ve müşteri odaklılık ekseninde şekillenme- edilememesi kurum adına yıkıcı etkilere de sebep olabilir. Duvarları ve egosu
si aslında kurumun iş yapışı üzerinde de bir dönüştürücü motor etkisi olmayan bir paylaşım kültürü aslında bu iklimi yaşanır ve başarılı kılıyor
yaratıyor. Bu ise büyük avantaj, birbirinden farklı disiplinleri olan görevler, diyebilirim.
müşteri aksında, çeşitlilik ile tekrar şekilleniyor. Aslında pek çok kurumun • Kısa bir süre Stellantis, toplamda 6 bölgesinden biri olan Ortadoğu ve Afrika
hedeflediği, yeni iş yapış kültürü, start-up bakış açısında çevik iş yapış Bölgesi’nde (MEA) “İnsan Kaynakları Yetenek Yönetimi” stratejisini bir Türk’e, size
kaçınılmaz olarak ve en doğal şekilde harekete geçiyor. Bu çeşitlilik ekip emanet etti…
arkadaşlarımın yaptıkları işe farklı perspektifler geliştirmesine olanak tanıyor. Doğru, MEA Bölgesi, Stellantis dünyası için çeşitlilik açısından adeta bir
İçeride oldukça eğlenceli ama bir o kadar zorlayıcı bir iklimle, gönüllü gelişim yetenek havuzu. Bölge içinde yetenek yönetimini stratejik bir bakış açısıyla
ve işin en güzel yanı, yaratıcı bir iş yapış iklimi oluşuyor. Elbette bu kolay tekrar şekillendirirken, diğer yandan da geleceğin yetkinliklerini baz alarak,
da bir mekanizma değil, doğru bireylerle ve dikkatli oluşturulması gereken dışarıda yetenek havuzunu oluşturmak önümüzdeki dönem öncelikli >>
bir sinerji bu. Aksi halde bu kadar hayati fonksiyonların doğru orkestra
11.YIL