Page 20 - EYLÜL-EKİM2022
P. 20

20

     MAGAZINE.COM.TR  Heybetli arka spoyler tasarımı, yere basma  hale eden altı performans ayarı bulunan yeni  nesil,  2017  yılında tanıştığımız Type R’daki







        kuvvetine katkıda bulunuyor ve hava direnci- Type R’ın Comfort, Sport ve +R moduna ek  yüksek performanslı motorun daha gelişmiş
     AUTOMOBILE  ni bastırmak için arkaya doğru açılı olarak  olarak, sürüş deneyimini kişiselleştirmek üzere  bir versiyonu ile yollara çıkıyor. Motorun per-
                       Yeni
        konumlandırılıyor.
                             dökme-alüminyum yeni bir ‘Bireysel’ modu da bulunuyor. Hon- formans ve verimliliğini iyileştirmek için birçok
        ayaklarla desteklenen arka spoyler, daha alçak  da’nın  LogR  veri  kaydedicisi  de  yeni  nesil  değişiklik yapılan Type R’da verimliliği artırmak
        ve geniş duruyor bu da yeni nesil Type R’ın  Type R için güncellendi. LogR veri kaydedici,  için de daha kompakt bir gövdeye sahip bir
        sportif tasarımını tamamlıyor. Yeni Type R’ın iç  çeşitli ölçümleri gerçek zamanlı olarak izle- turbo kullanılıyor. Ayrıca, gücü artırmak ve tur-
        tasarımı, sürüş keyfini artırmayı ve sürücünün  mek ve kaydetmek üzere araç içi sensörler  bodan geçen hava akışını iyileştirmek için tur-
        odaklanmasını kolaylaştırmayı  amaçlıyor. Ana  tarafından toplanan performans verilerini akıllı  bo pallerinin sayısı da artırılarak şekli optimize
        hatlarıyla yeni Civic e:HEV’deki üst düzey kon- telefon uygulamasıyla birleştiriyor. LogR’da  edildi. Bunun dışında egzoz sistemi de yenilen-
        for, pratiklik ve zarafet korunurken, Type R’a  tur sürelerini kaydetmek için bir kronometre,  di.  Tüm bu özellikler, önceki nesil Type R’ın
        özgü kırmızı eklemeler de kabin içi deneyimi  aracın ulaşabileceği maksimum lastik kuvveti- güç-ağırlık oranını, tork ve güç üretimini daha
        artırıyor. Gelişmiş sürüş deneyimini destekle- ni gösteren bir 3 boyutlu lastik sürtünme ani- da iyileştirirken 2023 model Civic Type R’ı da
        mek üzere tasarlanan kokpitte, sürücü daha  masyonu, sürücülerin pist becerilerini geliştir- sınıfının litre başına en güçlü otomobillerden
        alçakta oturuyor ancak kaput üzerinde daha  melerine yardımcı olan puanlama özelliği gibi  biri yapmayı başardı. Sürüş keyfini en üst se-
        fazla  görüş,  daha  az  kör  nokta  ve  daha  az  işlevler  bulunuyor.  Ayrıca  bu  özellik pistte  viyeye taşımak üzere daha önce de kullanılan
        yansıma ile görüş alanı iyileştiriliyor. Süet efek- güvenli, doğru ve kademeli olarak daha hızlı  altı vitesli manuel şanzıman  optimize edilirken;
        tli hafif spor ön koltuklar, pist ve uzun yolcu- tur  zamanlarını  elde ederek  sürücünün kend- Otomatik Blip işlevi ile birlikte iyileştirilen devir
        luklarda konfor ve kullanım kolaylığını artırmak  ini geliştirmesine de katkı sağlıyor. Yeni Civic  eşleştirme sistemi, vites küçülürken devir uyu-
        üzere vücudu destekliyor. Sürücü, motor, di- Type R, güçlü, başarılı gaz tepkileri ve yüksek  mu sağlayarak, viraj girişinde otomobilin den-
        reksiyon, süspansiyon ve motor sesine müda- devirli motoruyla farkını ortaya koyuyor. Yeni  gesine yardımcı oluyor.

      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25