Page 45 - 2018 OCAK
P. 45
Automobile Magazine | Ocak 2018
Egzoz manifoldu silindir başlığı döküm kalıbına entegre edilmiştir. Manifoldun kanallarından geçen soğutma sıvısı ısınma sürelerini ve bu sayede yakıt Ağırlık büyük oranda ön aksta azaltılmıştır ve virajlı yollarda
tüketimini ve emisyonu azaltır. Manifold, twin scroll turboşarjla titizlikle bir araya getirilmiştir. Tasarım egzoz gazı vuruntusunu önleyerek türbin pervanesinin kendinizi rahat hissettirmek üzere otomobilin son derece
çok daha hızlı tepki vermesini sağlar. Takviye basıncı neredeyse anında dağıtılarak turbo gecikmesini ortadan kaldırır ve Jaguar F-TYPE sürüş deneyimine dengeli ve gerçek anlamda çevik bir sürüş karakteri sun-
oldukça benzer bir tepki sunar. Motorun maksimum gücünü üretmesine izin verirken mümkün olan en iyi kalkış performansı ve kısa süreli tepkiyi sağlamak masını sağlar. Buna dört silindirli motordan çıkan egzoz
amacıyla turboşarjda seramik bilye yatakları bulunur. Bunlar özellikle soğuk çalıştırma sırasında mümkün olan en düşük yatak sürtünmesini sunar. sesini eklediğinizde kendine özgü Jaguar F-TYPE karakter-
200 bar gücündeki direkt enjeksiyon sistemi merkeze monte edilmiş yakıt enjektörlerini içerir. İyileştirilmiş püskürtme düzeniyle birlikte bu teknoloji yakıtın ini elde edersiniz. Bu motoru V6 ve V8 modellerinin enerjik
silindir duvarlarına ve piston başına vurmasını en aza indirerek verimliliği artırır ve emisyonu azaltır. küçük kardeşi olarak düşünebiliriz. EROL MUSTAFA
Son teknoloji ürünü 300 bg 2,0 litre dört silindirli turbocharged Ingenium benzinli motor Ingenium ailesinin tüm üyeleri gibi Jaguar F-TYPE’ın 300 bg BAŞ ÜRÜN MÜHENDİSİ, 2018 Model Yılı Jaguar F-TYPE
gücündeki motoru şirket bünyesinde tasarlandı ve geliştirildi. 200 bg ve 250 bg dört silindirli benzinli motorlar ve 150 bg, 163 bg, 180 bg ve 240 bg dört spor otomobile çok daha güçlü bir duruş kazandıran görsel
silindirli dizel motorlarla birlikte Jaguar Land Rover’ın Birleşik Krallık’taki 1 milyar pound değerindeki Motor Üretim Merkezi’nde üretilir. geliştirmeler içerir. Tam LED farlarla birlikte yeniden tasarla-
nan tamponlar Jaguar F-TYPE’ın ödüllü tasarımını vurgular
ve ürün yelpazesindeki her model arasında daha büyük bir
fark yaratır. Dört silindirli model arka bölümde kendisini çift
ve dörtlü egzoz çıkışına sahip V6 ve V8 modellerinden ayıran
olağanüstü bir tekli egzoz çıkışı kaplamasına sahiptir. Hafif 18
inç jantlar ürün yelpazesine eklenen en son üyedir ve yaysız
kütleyi en aza indirmeye yardımcı olarak, sürüşe ve kullanım
özelliklerine katkıda bulunur. Hafif ince koltuklar, Touch Pro
haber/eğlence sistemi ve yeni alüminyum kaplamalar dahil
olmak üzere Jaguar F-TYPE’ın iç tasarımındaki değişiklikler
sürücü odaklı hissi artırır. Şık çerçevesiz dikiz aynası, modern
stil kazandıran diğer bir öğedir. İster 200 mil/sa hızında SVR
ya da yeni 2,0 litrelik dört silindirli model olsun, model yel-
pazesinde Jaguar F-TYPE’ın siluetini korumak bizim için old-
ukça önemlidir. Bu otomobil tasarım genlerinin etkisini net bir
şekilde hissedebileceğiniz gerçek bir Jaguar spor otomobil
ve gerçek bir Jaguar F-TYPE’tır. Bu haliyle de otomobil, yeni
tek egzoz çıkışı kaplamasından da anlaşılacağı gibi kendine
özgü bir karaktere sahiptir.
Ingenium motor büyük çoğunluğu ön aks üzerinde olmak üzere otomobilin toplam ağırlığında 52 kg’lık bir azalmaya katkıda bulunur. Jaguar F-TYPE modeli- Ingenium motor aynı zamanda yeni bir 200 bar direkt en-
nin gelişmiş çevikliği bu ağırlık azaltması sayesindedir. Şasinin yeni motoru tamamlamak üzere titizlikle ayarlanması daha üstün bir direksiyon tepkisi, gövde jeksiyon sistemini içerir. Enjektörler merkezi şekilde monte
kontrolü ve sürüş konforu sunar. Dört silindir, sürücülerin işitsel geri bildirimden vazgeçecekleri anlamına gelmiyor, bu özellik Jaguar F-TYPE’ın cazibesinin edilmiştir. İyileştirilmiş püskürtme düzeniyle birlikte bu kon-
her zaman önemli bir parçasını oluşturdu ve bundan asla ödün verilmedi. Titizlikle ayarlanan aktif egzoz giriş seviyesindeki Jaguar F-TYPE modellerinde figürasyon yakıtın silindir duvarlarına ve piston başına vur-
standarttır. Bunun yanında R-Dynamic modelleri sürücüyü çok daha fazla dahil eden bir sürüş deneyimi için değiştirilebilir aktif egzozlara sahiptir. masını en aza indirerek verimliliği artırır ve emisyonu azaltır.
Emme portları direkt enjeksiyon sistemi üzerindeki iyileştir-
melerle birlikte duvar ıslanmasını azaltan ve daha verimli bir
yanma için yakıt ile havanın daha iyi karışmasını destekleyen
yüksek seviyede bir şarj hareketi sunar. Dört silindirli Jaguar
F-TYPE, V6 ve V8 modellerinin dinamik genlerini paylaşır an-
cak özel şasi ayarıyla Ingenium motorun bir araya gelmesi
sayesinde en hafif ve en çevik model haline gelir. Gücü 340
bg V6 tarafından sağlanan eşdeğer modelinden 52 kg daha
düşük ağırlığa sahip olan otomobil şimdiye kadarki en hafif
Jaguar F-TYPE’tır. Kütledeki bu azalmanın büyük bölümü,
otomobilin dinamiklerine maksimum seviyede yarar sağlayan
ve yüzde bir oranında arkaya kaydırılan denge sayesinde
ağırlık dağılımını iyileştiren ön aks üzerinde yer alır. Ön ve arka
yay oranları viraj ağırlığının azaltılması için sırasıyla yüzde dört
ve üç oranında azaltıldı. Tek borulu amortisörlerin valf terti-
batında, gelişmiş bir sürüş konforu sunarken gereken sürüş
karakterini korumak üzere titizlikle gerçekleştirilen ayarlama-
ları içeren Jaguar F-TYPE SVR programından elde edilen
bilgiler de kullanılmıştır.
44 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 45