Page 33 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 33

Ek olarak, segment içinde daha yüksek brüt   başlıca nedeni döviz kurlarındaki dalgalanma-  ödemenin bizim için en iyisi olduğuna karar
 marjla çalışan enerji depolama satışlarının   lardır. Likidite ve Sermaye Kaynakları: Son dört   verebiliyoruz. Bu doğrultuda, mevcut fon kay-
 oranı  daha  yüksekti.  Araştırma  ve  geliştirme   mali yılda yaptığımız gibi net pozitif işletme   naklarımızın 31 Mart 2023'ü takip eden 12
 (“Ar-Ge”) giderleri, 31 Mart 2022'de sona eren   nakit akışı yaratmaya devam etmeyi umuy-  aylık dönemde ve uzun vadede yeterli likidit-
 üç aya kıyasla 31 Mart 2023'te sona eren üç   oruz. Temel faaliyetlerimizden elde ettiğimiz   eyi sağlayacağına inanıyoruz.  Olağan iş akışı
 ayda 94 milyon dolar veya %11 azaldı. Giga-  nakit, devam eden operasyonları ve üretimi,   içinde zaman zaman, ürünlerimizin imalatında
 factory Texas'ta ön üretim aşamasında olduğu-  tescilli pil hücrelerimiz dahil olmak üzere yeni   kullanılacak bileşenlerin ve ham  maddelerin
 muz ve 2022'nin ilk çeyreğinin sonuna doğru   ürün ve teknolojiler için araştırma ve geliştirme   satın alınması için satıcılarla anlaşmalar yaparız.
 Gigafactory Berlin-Brandenburg'da üretime   projelerimizi, Fremont Fabrikası, Gigafactory   Bununla birlikte, sözleşme koşulları, geliştirme
 başladığımız için, mevcut döneme kıyasla 31   Nevada, Gigafactory gibi mevcut üretim tesis-  ve üretim rampalarımızın kesin büyüme eğril-
 Mart 2022'de sona erdi. 31 Mart 2022 tarihin-  lerindeki ek üretim rampalarını finanse etmem-  erindeki değişkenlik ve fiyatlandırmayı yeniden
 de sona eren üç aylık döneme kıyasla, 31 Mart   izi sağlıyor. Şangay ve Gigafactory New York,   müzakere etme fırsatları nedeniyle, genellikle
 2023 tarihinde sona eren üç aylık dönemde,   Gigafactory Berlin-Brandenburg ve Gigafacto-  bu tür sözleşmeler kapsamında kısa vadeli ve
 Ar-Ge giderlerinin gelirlere oranı %5'ten %3'e   ry Texas'ın rampası, geleceğin fabrikalarının in-  zamanlama ve  büyüklüğün ötesinde bağlayıcı
 düştü. Satış, genel ve idari ("SG&A") giderleri,   şası ve perakende ve hizmet lokasyonlarımızın,   ve uygulanabilir satın alma siparişlerimiz
 31 Mart 2022'de sona eren üç aya kıyasla 31   tamirhanelerimizin, Mobil Hizmet filomuzun,   yoktur. Bu süreyi aşan satınalma siparişler-
 Mart 2023'te sona eren üç ayda 84 milyon $   Supercharger ağımızın, enerji ürünü kuru-  inin doğru bir şekilde tahmin edilmesi zor-
 veya %8 arttı. Bunun nedeni, tesislerdeki 84   lum kapasitelerimizin ve otonomimizin sürek-  dur. Küresel olarak birden çok para biriminde
 milyon $'lık artıştı. ilgili giderler ve temel olarak   li genişletilmesi ve diğer  yapay zeka  özellikli   işlem  yapıyoruz  ve  dolayısıyla  gelirimiz,  gelir
 profesyonel hizmetler de dahil olmak üzere ar-  ürünler. Ayrıca, gelecekteki harcamalarımızın   maliyetlerimiz, işletme giderlerimiz ve ABD
 tan personel sayısından kaynaklanan çalışan   büyük bir kısmı büyümemizi finanse edeceğin-  doları dışındaki para birimlerinde (esas olarak
 ve işgücü maliyetlerinde 49 milyon dolarlık   den, ihtiyaç duyulması halinde sermaye ve   Çin yuanı, avro, Avustralya doları ve Kanada
 artış. Bu artışlar, çoğu, 31 Aralık 2022 itibarıyla   faaliyet giderlerimizi faaliyet bölümlerine göre   doları)  ifade  edilen  yerelleştirilmiş  yan  kuruluş
 tamamı giderilmiş olan 2018 CEO Performans   ayarlayabileceğimizi düşünüyoruz. Örneğin,   borcumuzla ilgili yabancı para birimi risklerimiz
 Ödülü'ndeki 48 milyon $'lık düşük hisse bazlı   yakın vadeli üretim operasyonlarımızın ölçeği   var. Cari yıl faaliyetlerimizle ilgili olarak). Genel
 ücret  giderine  atfedilebilen,  hisse  bazlı  ücret   küçülürse veya küresel ekonomik veya ticari   olarak, yabancı iştiraklerimiz için ABD doları
 giderindeki 52 milyon $'lık düşüşle dengelen-  koşullar nedeniyle beklenenden  daha yavaş   dışındaki para birimlerinin net alıcısıyız. Buna
 di. Faiz geliri, 31 Mart 2022'de sona eren üç   yükselirse, sermaye harcamalarımızın hızını   göre, döviz kurlarındaki değişiklikler gelirimizi
 aya kıyasla 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda   buna uygun olarak yavaşlatmayı seçebiliriz.   ve ABD doları cinsinden ifade edilen diğer faali-
 185 milyon dolar veya %661 arttı. 31 Mart   Son  olarak,  nakit  ihtiyaçlarımızı  sürekli  olarak   yet sonuçlarımızı etkiler, çünkü genellikle döviz
 2023 tarihinde sona eren üç aylık dönemde   değerlendiriyoruz ve işimizin hızlı büyümesini   riskinden korunmayız. Yerel para birimi dışında-
 önceki döneme göre yatırımlar. Bunda kısa   finanse etmek için, mevcut veya yeni borç ko-  ki para birimleri cinsinden ifade edilen parasal
 vadeli yatırım dengemizdeki artış ve artan faiz   laylıkları veya finansman fonlarındaki düşüşler   varlık ve yükümlülüklerin (öncelikle aşağıdakil-
 oranları etkili oldu. Diğer (gider) geliri, net,   dahil olmak üzere, ek sermaye artırmanın veya   erden oluşan) takası ve yeniden ölçümünden
 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda, 31 Mart   alternatif finansman kaynakları aramanın en   kaynaklanan kazançlar (kayıplar) sonucunda
 2022'de sona eren üç aya kıyasla 104 mily-  iyisi olduğuna karar verebiliriz. Tersine, zaman   net gelirimizde dalgalanmalar yaşadık ve yaşa-
 on $ olumsuz bir şekilde değişti. Değişimin   zaman belirli borçları gönüllü olarak erken   maya devam edeceğiz.
        Moreover, we expect to continue to bene-  our manufacturing operations globally, we will   products, ramping manufacturing facilities on
 Financial Results with Date and 2023 First Quarter Results for Tesla Vehicle Production and Delivery. Zachary J. Kirkhorn   fit from ongoing electrification of the auto-  also have to continue to increase and staff our   three continents, piloting the development and
 Financial Director, UNITED STATES Washington, D.C. 20549  motive sector and increasing environmental   delivery, servicing and charging infrastructure   manufacture of new battery cell technologies
        awareness. However, we operate in a cyclical   accordingly, maintain our vehicle reliability   and investing in autonomy and other artificial
 Our mission is to accelerate the world’s transi-  operations to enable increased deliveries and   add to our available sources of battery cell sup-  industry that is sensitive to political and reg-  and optimize our Supercharger locations to   intelligence enabled products, and the pace
 32  tion to sustainable energy. We design, develop,   deployments of our products and further rev-  ply by manufacturing our own cells that we are   ulatory uncertainty, including with respect to   ensure cost effectiveness and customer sat-  of our capital spend may vary depending on   33
 manufacture, lease and sell high-performance   enue growth. During the three months ended   developing to have high-volume output, lower   trade and the environment, all of which can be   isfaction. In particular, we remain focused on   overall priority among projects, the pace at
 March 31, 2023, our net income attributable to
 fully electric vehicles, solar energy generation
 capital and production costs and longer range.
                                                                                which we meet milestones, production ad-
 MAGAZINE.COM.TR  also offer maintenance, installation, operation,   senting an unfavorable change of $805 million,   decrease  production  costs  and  increase  af-  the liquidity of enterprise customers. For ex-  of this business is dependent upon increasing   increased capital efficiencies and the addition   MAGAZINE.COM.TR
                                            increasing the capability and efficiency of our
        compounded by inflationary pressures, rising
 systems and  energy  storage  products.  We
 common stockholders was $2.51 billion, repre-
 Our goals are to improve vehicle performance,
                                            servicing operations. The long-term success
                                                                                justments to and among our various products,
        energy prices, increases in interest rates and
 compared to the prior year. We continue to fo-
 financial and other services related to our prod-
 fordability and customer awareness. However,
        ample, inflationary pressures have increased
                                                                                of new projects.
                                            margins through greater volumes. We contin-
 these plans are subject to uncertainties inher-
 cus on improving our profitability through pro-
 ucts. Additionally, we are increasingly focused
                                            ue to increase the production of our energy
        across the markets in which we operate. In an
 on products and services based on artificial in-
 duction and operational efficiencies. We ended
 ent in establishing and ramping manufacturing
                                            storage products to meet high levels of de-
        effort to curb this trend, central banks in de-
 the first quarter of 2023 with $22.40 billion in
 telligence,  robotics  and  automation.  In  2023,
 operations, which may be exacerbated by the
        veloped countries raised interest rates rapidly
                                            mand, including the announcement of a new
 new product and manufacturing technologies
 cash and cash equivalents and investments,
 we produced 440,808 consumer vehicles and
                                            energy storage deployments can vary mean-
        of vehicle lease and finance arrangements.
 AUTOMOBILE  delivered 422,875 consumer vehicles through   representing an increase of $217 million from   we are introducing, the number of concur-  and substantially, impacting the affordability   Megafactory in Shanghai. For Megapack,   AUTOMOBILE
 the first quarter. We are currently focused on
 rent international projects, any industry-wide
 the end of 2022. Our cash flows provided by
        Further, sales of vehicles in the automotive
                                            ingfully quarter to quarter depending on the
 component constraints, labor shortages and
 increasing vehicle production, capacity and
 operating activities during the three months
                                            timing of specific project milestones. For Pow-
        industry also tend to be cyclical in many mar-
 delivery capabilities, reducing costs, improving
 ended March 2023 and 2022 were $2.51 billion
 any future impact from events outside of our
                                            erwall, better availability and growing grid sta-
        kets, which may expose us to increased vola-
 and $4.00 billion, respectively, representing a
 control such as the COVID-19 pandemic. .
 and developing battery technologies, improving
                                            bility concerns drive higher customer interest.
        tility as we expand and adjust our operations.
 our FSD capabilities, increasing the affordabil-
 cal targets with  our plans  for battery cells  as
 ity and efficiency of our vehicles, bringing new   decrease of $1.48 billion. Capital expenditures   Moreover,  we  have  set ambitious  technologi-  Moreover, as additional competitors enter the   We remain committed to growing our retrofit
 amounted  to $2.07 billion during the three
        marketplace  and  help  bring  the  world  closer
                                            solar energy business by offering a low-cost
 products to market and expanding our global   months ended March 31, 2023, compared to   well as for iterative manufacturing and design   to sustainable transportation, we will have to   and simplified online ordering experience. In
 infrastructure. In 2023, we deployed 3.89 GWh   $1.77 billion during the same period ended   improvements for our vehicles with each new   adjust and continue to execute well to main-  addition, we continue to seek to improve our
 of energy storage products and 67 megawatts   March 31, 2022. Sustained growth has allowed   factory. Our cost reduction efforts, cost inno-  tain our momentum. These macroeconomic   installation capabilities and price efficiencies
 of solar energy systems through the first quar-  our business to generally fund itself, and we will   vation strategies, and additional localized pro-  and industry trends have had, and will likely   for Solar Roof. As these product lines grow,
 ter. We are currently focused on ramping pro-  continue investing in a number of capital-inten-  curement and manufacturing are key to our   continue to have, an impact on the pricing of,   we will have to maintain adequate battery cell
 duction of energy storage products, improving   sive projects in upcoming periods. We are fo-  vehicles’ affordability, and for example, have   and order rate for our vehicles, and in turn   supply for our energy storage products and
 our Solar Roof installation capability and effi-  cused on growing our manufacturing capacity,   allowed us to competitively price our vehicles.   our operating margin.  As our production in-  hire additional personnel, particularly skilled
 ciency, and increasing market share of retrofit   which includes ramping all of our production   We will also continue to generate demand   creases, we must work constantly to similarly   electricians, to support the ramp of Solar
 solar energy systems. During the three months   vehicles to their installed production capacities   and brand awareness by improving our vehi-  increase vehicle delivery capability so that it   Roof. Our capital expenditures are typically
 ended March 31, 2023, we recognized total   as well as increasing production rate, efficien-  cles’ performance and functionality, including   does not become a bottleneck on our total   difficult to project beyond the short-term given
 revenues of $23.33 billion, representing an in-  cy and capacity at our current factories. The   through products based on artificial intelligence   deliveries. We are also committed to reduc-  the number and breadth of our core projects at
 crease of $4.57 billion, compared to the prior   next phase of production growth will depend   such as Autopilot and FSD, and other software   ing the percentage of vehicles delivered in the   any given time, and may further be impacted
 year. We continue to ramp production, build   on the ramp at Gigafactory Berlin-Brandenburg   features, and delivering new vehicles, such as   third month of each quarter, which will help   by uncertainties in future global market con-
 new manufacturing capacity and expand our   and Gigafactory Texas, as well as our ability to   our upcoming Cybertruck.  to reduce the cost per vehicle. As we expand   ditions. We are simultaneously ramping new
 Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                           12.YIL
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38