Page 32 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 32
Ek olarak, segment içinde daha yüksek brüt başlıca nedeni döviz kurlarındaki dalgalanma- ödemenin bizim için en iyisi olduğuna karar
marjla çalışan enerji depolama satışlarının lardır. Likidite ve Sermaye Kaynakları: Son dört verebiliyoruz. Bu doğrultuda, mevcut fon kay-
oranı daha yüksekti. Araştırma ve geliştirme mali yılda yaptığımız gibi net pozitif işletme naklarımızın 31 Mart 2023'ü takip eden 12
(“Ar-Ge”) giderleri, 31 Mart 2022'de sona eren nakit akışı yaratmaya devam etmeyi umuy- aylık dönemde ve uzun vadede yeterli likidit-
üç aya kıyasla 31 Mart 2023'te sona eren üç oruz. Temel faaliyetlerimizden elde ettiğimiz eyi sağlayacağına inanıyoruz. Olağan iş akışı
ayda 94 milyon dolar veya %11 azaldı. Giga- nakit, devam eden operasyonları ve üretimi, içinde zaman zaman, ürünlerimizin imalatında
factory Texas'ta ön üretim aşamasında olduğu- tescilli pil hücrelerimiz dahil olmak üzere yeni kullanılacak bileşenlerin ve ham maddelerin
muz ve 2022'nin ilk çeyreğinin sonuna doğru ürün ve teknolojiler için araştırma ve geliştirme satın alınması için satıcılarla anlaşmalar yaparız.
Gigafactory Berlin-Brandenburg'da üretime projelerimizi, Fremont Fabrikası, Gigafactory Bununla birlikte, sözleşme koşulları, geliştirme
başladığımız için, mevcut döneme kıyasla 31 Nevada, Gigafactory gibi mevcut üretim tesis- ve üretim rampalarımızın kesin büyüme eğril-
Mart 2022'de sona erdi. 31 Mart 2022 tarihin- lerindeki ek üretim rampalarını finanse etmem- erindeki değişkenlik ve fiyatlandırmayı yeniden
de sona eren üç aylık döneme kıyasla, 31 Mart izi sağlıyor. Şangay ve Gigafactory New York, müzakere etme fırsatları nedeniyle, genellikle
2023 tarihinde sona eren üç aylık dönemde, Gigafactory Berlin-Brandenburg ve Gigafacto- bu tür sözleşmeler kapsamında kısa vadeli ve
Ar-Ge giderlerinin gelirlere oranı %5'ten %3'e ry Texas'ın rampası, geleceğin fabrikalarının in- zamanlama ve büyüklüğün ötesinde bağlayıcı
düştü. Satış, genel ve idari ("SG&A") giderleri, şası ve perakende ve hizmet lokasyonlarımızın, ve uygulanabilir satın alma siparişlerimiz
31 Mart 2022'de sona eren üç aya kıyasla 31 tamirhanelerimizin, Mobil Hizmet filomuzun, yoktur. Bu süreyi aşan satınalma siparişler-
Mart 2023'te sona eren üç ayda 84 milyon $ Supercharger ağımızın, enerji ürünü kuru- inin doğru bir şekilde tahmin edilmesi zor-
veya %8 arttı. Bunun nedeni, tesislerdeki 84 lum kapasitelerimizin ve otonomimizin sürek- dur. Küresel olarak birden çok para biriminde
milyon $'lık artıştı. ilgili giderler ve temel olarak li genişletilmesi ve diğer yapay zeka özellikli işlem yapıyoruz ve dolayısıyla gelirimiz, gelir
profesyonel hizmetler de dahil olmak üzere ar- ürünler. Ayrıca, gelecekteki harcamalarımızın maliyetlerimiz, işletme giderlerimiz ve ABD
tan personel sayısından kaynaklanan çalışan büyük bir kısmı büyümemizi finanse edeceğin- doları dışındaki para birimlerinde (esas olarak
ve işgücü maliyetlerinde 49 milyon dolarlık den, ihtiyaç duyulması halinde sermaye ve Çin yuanı, avro, Avustralya doları ve Kanada
artış. Bu artışlar, çoğu, 31 Aralık 2022 itibarıyla faaliyet giderlerimizi faaliyet bölümlerine göre doları) ifade edilen yerelleştirilmiş yan kuruluş
tamamı giderilmiş olan 2018 CEO Performans ayarlayabileceğimizi düşünüyoruz. Örneğin, borcumuzla ilgili yabancı para birimi risklerimiz
Ödülü'ndeki 48 milyon $'lık düşük hisse bazlı yakın vadeli üretim operasyonlarımızın ölçeği var. Cari yıl faaliyetlerimizle ilgili olarak). Genel
ücret giderine atfedilebilen, hisse bazlı ücret küçülürse veya küresel ekonomik veya ticari olarak, yabancı iştiraklerimiz için ABD doları
giderindeki 52 milyon $'lık düşüşle dengelen- koşullar nedeniyle beklenenden daha yavaş dışındaki para birimlerinin net alıcısıyız. Buna
di. Faiz geliri, 31 Mart 2022'de sona eren üç yükselirse, sermaye harcamalarımızın hızını göre, döviz kurlarındaki değişiklikler gelirimizi
aya kıyasla 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda buna uygun olarak yavaşlatmayı seçebiliriz. ve ABD doları cinsinden ifade edilen diğer faali-
185 milyon dolar veya %661 arttı. 31 Mart Son olarak, nakit ihtiyaçlarımızı sürekli olarak yet sonuçlarımızı etkiler, çünkü genellikle döviz
2023 tarihinde sona eren üç aylık dönemde değerlendiriyoruz ve işimizin hızlı büyümesini riskinden korunmayız. Yerel para birimi dışında-
önceki döneme göre yatırımlar. Bunda kısa finanse etmek için, mevcut veya yeni borç ko- ki para birimleri cinsinden ifade edilen parasal
vadeli yatırım dengemizdeki artış ve artan faiz laylıkları veya finansman fonlarındaki düşüşler varlık ve yükümlülüklerin (öncelikle aşağıdakil-
oranları etkili oldu. Diğer (gider) geliri, net, dahil olmak üzere, ek sermaye artırmanın veya erden oluşan) takası ve yeniden ölçümünden
31 Mart 2023'te sona eren üç ayda, 31 Mart alternatif finansman kaynakları aramanın en kaynaklanan kazançlar (kayıplar) sonucunda
2022'de sona eren üç aya kıyasla 104 mily- iyisi olduğuna karar verebiliriz. Tersine, zaman net gelirimizde dalgalanmalar yaşadık ve yaşa-
on $ olumsuz bir şekilde değişti. Değişimin zaman belirli borçları gönüllü olarak erken maya devam edeceğiz.
Moreover, we expect to continue to bene- our manufacturing operations globally, we will products, ramping manufacturing facilities on
Financial Results with Date and 2023 First Quarter Results for Tesla Vehicle Production and Delivery. Zachary J. Kirkhorn fit from ongoing electrification of the auto- also have to continue to increase and staff our three continents, piloting the development and
Financial Director, UNITED STATES Washington, D.C. 20549 motive sector and increasing environmental delivery, servicing and charging infrastructure manufacture of new battery cell technologies
awareness. However, we operate in a cyclical accordingly, maintain our vehicle reliability and investing in autonomy and other artificial
Our mission is to accelerate the world’s transi- operations to enable increased deliveries and add to our available sources of battery cell sup- industry that is sensitive to political and reg- and optimize our Supercharger locations to intelligence enabled products, and the pace
32 tion to sustainable energy. We design, develop, deployments of our products and further rev- ply by manufacturing our own cells that we are ulatory uncertainty, including with respect to ensure cost effectiveness and customer sat- of our capital spend may vary depending on 33
manufacture, lease and sell high-performance enue growth. During the three months ended developing to have high-volume output, lower trade and the environment, all of which can be isfaction. In particular, we remain focused on overall priority among projects, the pace at
March 31, 2023, our net income attributable to
fully electric vehicles, solar energy generation
capital and production costs and longer range.
which we meet milestones, production ad-
MAGAZINE.COM.TR also offer maintenance, installation, operation, senting an unfavorable change of $805 million, decrease production costs and increase af- the liquidity of enterprise customers. For ex- of this business is dependent upon increasing increased capital efficiencies and the addition MAGAZINE.COM.TR
increasing the capability and efficiency of our
compounded by inflationary pressures, rising
systems and energy storage products. We
common stockholders was $2.51 billion, repre-
Our goals are to improve vehicle performance,
servicing operations. The long-term success
justments to and among our various products,
energy prices, increases in interest rates and
compared to the prior year. We continue to fo-
financial and other services related to our prod-
fordability and customer awareness. However,
ample, inflationary pressures have increased
of new projects.
margins through greater volumes. We contin-
these plans are subject to uncertainties inher-
cus on improving our profitability through pro-
ucts. Additionally, we are increasingly focused
ue to increase the production of our energy
across the markets in which we operate. In an
on products and services based on artificial in-
duction and operational efficiencies. We ended
ent in establishing and ramping manufacturing
storage products to meet high levels of de-
effort to curb this trend, central banks in de-
the first quarter of 2023 with $22.40 billion in
telligence, robotics and automation. In 2023,
operations, which may be exacerbated by the
veloped countries raised interest rates rapidly
mand, including the announcement of a new
new product and manufacturing technologies
cash and cash equivalents and investments,
we produced 440,808 consumer vehicles and
energy storage deployments can vary mean-
of vehicle lease and finance arrangements.
AUTOMOBILE delivered 422,875 consumer vehicles through representing an increase of $217 million from we are introducing, the number of concur- and substantially, impacting the affordability Megafactory in Shanghai. For Megapack, AUTOMOBILE
the first quarter. We are currently focused on
rent international projects, any industry-wide
the end of 2022. Our cash flows provided by
Further, sales of vehicles in the automotive
ingfully quarter to quarter depending on the
component constraints, labor shortages and
increasing vehicle production, capacity and
operating activities during the three months
timing of specific project milestones. For Pow-
industry also tend to be cyclical in many mar-
delivery capabilities, reducing costs, improving
ended March 2023 and 2022 were $2.51 billion
any future impact from events outside of our
erwall, better availability and growing grid sta-
kets, which may expose us to increased vola-
and $4.00 billion, respectively, representing a
control such as the COVID-19 pandemic. .
and developing battery technologies, improving
bility concerns drive higher customer interest.
tility as we expand and adjust our operations.
our FSD capabilities, increasing the affordabil-
cal targets with our plans for battery cells as
ity and efficiency of our vehicles, bringing new decrease of $1.48 billion. Capital expenditures Moreover, we have set ambitious technologi- Moreover, as additional competitors enter the We remain committed to growing our retrofit
amounted to $2.07 billion during the three
marketplace and help bring the world closer
solar energy business by offering a low-cost
products to market and expanding our global months ended March 31, 2023, compared to well as for iterative manufacturing and design to sustainable transportation, we will have to and simplified online ordering experience. In
infrastructure. In 2023, we deployed 3.89 GWh $1.77 billion during the same period ended improvements for our vehicles with each new adjust and continue to execute well to main- addition, we continue to seek to improve our
of energy storage products and 67 megawatts March 31, 2022. Sustained growth has allowed factory. Our cost reduction efforts, cost inno- tain our momentum. These macroeconomic installation capabilities and price efficiencies
of solar energy systems through the first quar- our business to generally fund itself, and we will vation strategies, and additional localized pro- and industry trends have had, and will likely for Solar Roof. As these product lines grow,
ter. We are currently focused on ramping pro- continue investing in a number of capital-inten- curement and manufacturing are key to our continue to have, an impact on the pricing of, we will have to maintain adequate battery cell
duction of energy storage products, improving sive projects in upcoming periods. We are fo- vehicles’ affordability, and for example, have and order rate for our vehicles, and in turn supply for our energy storage products and
our Solar Roof installation capability and effi- cused on growing our manufacturing capacity, allowed us to competitively price our vehicles. our operating margin. As our production in- hire additional personnel, particularly skilled
ciency, and increasing market share of retrofit which includes ramping all of our production We will also continue to generate demand creases, we must work constantly to similarly electricians, to support the ramp of Solar
solar energy systems. During the three months vehicles to their installed production capacities and brand awareness by improving our vehi- increase vehicle delivery capability so that it Roof. Our capital expenditures are typically
ended March 31, 2023, we recognized total as well as increasing production rate, efficien- cles’ performance and functionality, including does not become a bottleneck on our total difficult to project beyond the short-term given
revenues of $23.33 billion, representing an in- cy and capacity at our current factories. The through products based on artificial intelligence deliveries. We are also committed to reduc- the number and breadth of our core projects at
crease of $4.57 billion, compared to the prior next phase of production growth will depend such as Autopilot and FSD, and other software ing the percentage of vehicles delivered in the any given time, and may further be impacted
year. We continue to ramp production, build on the ramp at Gigafactory Berlin-Brandenburg features, and delivering new vehicles, such as third month of each quarter, which will help by uncertainties in future global market con-
new manufacturing capacity and expand our and Gigafactory Texas, as well as our ability to our upcoming Cybertruck. to reduce the cost per vehicle. As we expand ditions. We are simultaneously ramping new
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 12.YIL