Page 30 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 30
Bu işin uzun vadeli başarısı, daha büyük yıla genel fiyat indirimlerinden kaynaklanan
Zachary J.Kirkhorn hacimler yoluyla artan marjlara bağlıdır. araçlarımızın düşük ortalama satış fiyatıyla
Şanghay'da yeni bir Megafabrika duyuru- dengelendi. Ayrıca her yıl 2.630 Model S
su da dahil olmak üzere, yüksek düzey- ve Model X teslimatında düşüş oldu. Oto-
deki talebi karşılamak için enerji depolama motiv yasal kredi geliri, 31 Mart 2023'te
ürünlerimizin üretimini artırmaya devam sona eren üç ayda, 31 Mart 2022'de sona
ediyoruz. Megapack için, enerji depolama eren üç aya kıyasla 158 milyon $ veya %23
konuşlandırmaları, belirli proje kilometre azaldı. bize daha önce satılan krediler için
taşlarının zamanlamasına bağlı olarak çey- ek değerlendirme hakkı veren düzenleme,
rekten çeyreğe önemli ölçüde değişebilir. bunun yokluğunda otomotiv düzenleyi-
Powerwall için, daha iyi kullanılabilirlik ve ar- ci kredi gelirimiz yıldan yıla arttı. Bu artışın
tan şebeke kararlılığı endişeleri, müşterilerin başlıca nedeni, satılan kredilerin bölge-
ilgisini artırıyor. Düşük maliyetli ve basitleştir- sel karışımının yanı sıra hacimdeki artıştır.
ilmiş bir çevrimiçi sipariş deneyimi sunarak Otomotiv kiralama geliri, 31 Mart 2022'de
retrofit güneş enerjisi işimizi büyütmeye sona eren üç aya kıyasla 31 Mart 2023'te
kararlıyız. Ek olarak, Solar Çatı için kurulum sona eren üç ayda 104 milyon $ veya %16
kapasitemizi ve fiyat verimliliğimizi geliştirm- azaldı. Bu, doğrudan faaliyet kiralaması pro-
eye devam ediyoruz. Herhangi bir zamanda gramımızın büyüyen portföyündeki artışla
temel projelerimizin sayısı ve genişliği göz kısmen dengelendi. Hizmetler ve diğer gelir,
önüne alındığında, sermaye harcamalarımızı 31 Mart 2022'de sona eren üç aya kıyasla
kısa vadenin ötesinde tahmin etmek genel- 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda 558 mi-
likle zordur ve gelecekteki küresel piyasa lyon dolar veya %44 arttı. Değişimin başlı-
koşullarındaki belirsizliklerden daha fazla ca nedeni, hacimdeki artışların yol açtığı
Ayrıca, otomotiv sektörünün devam eden elektrifi- etkilenebilir. Eşzamanlı olarak yeni ürün- kullanılmış araç gelirindeki artış. kullanılmış
kasyonundan ve artan çevre bilincinden yararlanma- leri artırıyoruz, üç kıtadaki üretim tesisler- Tesla ve Tesla dışı araçların ortalama satış
ya devam etmeyi umuyoruz. Bununla birlikte, tümü ini artırıyoruz, yeni pil hücresi teknolojileri- fiyatındaki düşüşler, filomuz büyümeye de-
enflasyonist baskılar, artan enerji fiyatları, faiz oran- nin geliştirilmesine ve üretilmesine pilotluk vam ettikçe garanti dışı bakım hizmetleri
larındaki artışlar ve kurumsal müşterilerin likiditesi ile yapıyoruz ve özerkliğe ve diğer yapay zeka geliri, ödenen Supercharging geliri, sigorta
birleşebilen ticaret ve çevre ile ilgili olanlar da dahil özellikli ürünlere yatırım yapıyoruz ve ser- hizmetleri geliri ve perakende ticari mal geliri
olmak üzere siyasi ve düzenleyici belirsizliğe duyarlı maye harcama hızımız, projeler arasında- ile dengelendi. Enerji üretimi ve depolama
döngüsel bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. . Örneğin, ki genel önceliğe bağlı olarak değişebilir. , geliri, 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda,
faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda enflasyonist baskılar kilometre taşlarına ulaşma hızımız, çeşitli 31 Mart 2022'de sona eren üç aya kıyasla
arttı. Gelişmiş ülkelerdeki merkez bankaları, bu ürünlerimizde ve ürünlerimiz arasında üre- 913 milyon $ veya %148 arttı; bunun başlı-
eğilimi dizginlemek amacıyla faiz oranlarını hızlı ve tim ayarlamaları, artan sermaye verimliliği ca nedeni, Megapack dağıtımlarındaki artış,
Tesla Araç Üretimi ve Teslimatı İçin Tarih ve 2023 Birinci Çeyrek Sonuçları ile Finansal Sonuçlar: Zachary J.Kirkhorn önemli ölçüde yükselterek araç kiralama ve finans- ve yeni projelerin eklenmesi. Yukarıda be- daha yüksek güneş enerjisi nakit ve kredi
Finans Direktörü, Amerika Birleşik Devletleri - Washington, DC 20549 man düzenlemelerinin karşılanabilirliğini etkiledi. Ayrı- lirtilenlere ve geliştirilmekte olan duyuru- dağıtımları daha yüksek bir ortalama satış
ca, otomotiv endüstrisindeki araç satışları da birçok lan projelere bağlı olarak ve bunlara bağlı fiyatıyla ve yıldan yıla daha yüksek bir orta-
Misyonumuz, dünyanın sürdürülebilir enerjiye daha fazla teslimatını ve konuşlandırılmasını elde etmek için geliştirdiğimiz kendi pillerimizi pazarda döngüsel olma eğilimindedir ve bu durum, olarak, İşimiz son zamanlarda operasyonlar- lama satış fiyatıyla Powerwall dağıtımların-
30 geçişini hızlandırmaktır. Yüksek performan- ve daha fazla gelir artışı sağlamak için üretimi üreterek mevcut pil hücresi tedarik kaynak- faaliyetlerimizi genişletip ayarlarken bizi artan oynak- dan tutarlı bir şekilde sermaye harcama se- daki artış. Toplam otomotiv brüt kar marjı, 31
slı tam elektrikli araçlar, güneş enerjisi üretim artırmaya, yeni üretim kapasitesi oluşturma- larımıza ekleme yeteneğimize bağlı olacaktır. lığa maruz bırakabilir. Dahası, Ek rakipler pazara girip viyemizi aşan nakit akışı sağlıyor ve daha iyi 31 Mart 2023 tarihinde sona eren üç aylık
Hedeflerimiz, araç performansını iyileştirmek,
sistemleri ve enerji depolama ürünleri tasarlıyor,
ya ve operasyonlarımızı genişletmeye devam
dönemde, 31 Mart 2022 tarihinde sona
işletme sermayesi yönetimi ile ödenmemiş
dünyayı sürdürülebilir ulaşıma yaklaştırdıkça, ivmem-
MAGAZINE.COM.TR lerimizle ilgili bakım, kurulum, işletme, finansal dönemde, adi hissedarlara atfedilebilen net irliği ve müşteri farkındalığını artırmaktır. ya devam etmemiz gerekecek. Bu makroekonomik en oluyor, satış büyümemiz de pozitif nakit geriledi. yanı sıra, daha önce tartışıldığı gibi MAGAZINE.COM.TR
ediyoruz. 31 Mart 2023'te sona eren üç aylık
üretim maliyetlerini düşürmek ve satın alınabil-
geliştiriyor, üretiyor, kiralıyor ve satıyoruz. Ürün-
eren üç aylık dönemde %32,9'dan %21,1'e
günlere göre daha kısa satış günlerine ned-
izi korumak için uyum sağlamamız ve iyi uygulama-
ve diğer hizmetleri de sunuyoruz. Ek olarak,
Bununla birlikte, bu planlar, uygulamaya koy-
gelirimiz, önceki yıla göre 805 milyon dolarlık
üretimini kolaylaştırıyor. Diğer şeylerin yanı
düzenleyici kredi gelirinde bir azalma oldu.
ve sektörel trendler, araçlarımızın fiyatları ve sipariş
duğumuz yeni ürün ve üretim teknolojileri, eş-
yapay zeka, robotik ve otomasyona dayalı ürün
olumsuz bir değişimi temsil ederek 2,51 mil-
sıra, daha fazla dikey entegrasyon yapmak,
Toplam otomotiv ve hizmetler ve diğer seg-
oranları ve buna bağlı olarak işletme marjımız üze-
yar dolar oldu. Üretim ve operasyonel verimlilik
zamanlı uluslararası projelerin sayısı, endüstri
ve hizmetlere giderek daha fazla odaklanıyoruz.
ment için brüt kar marjı, 31 Mart 2023'te
ürün yol haritamızı genişletmek ve müşteril-
rinde etkili oldu ve büyük olasılıkla da olmaya devam
2023 yılında 440.808 adet tüketici aracı üret-
çapında bileşen kısıtlamaları, işgücü eksiklikleri
yoluyla kârlılığımızı artırmaya odaklanmaya de-
sona eren üç ayda, 31 Mart 2022'de sona
erimize finansman seçenekleri sunmak için
edecek. Bu tür gelişmelere göre uyum sağlamaya
AUTOMOBILE tik ve ilk çeyrekte 422.875 adet tüketici aracı vam ediyoruz. 2023 yılının ilk çeyreğini, 2022 ve herhangi bir gelecek tarafından daha da devam edeceğiz ve en yeni fabrikalarımızda geliştir- bu tür nakit akışlarını kullandık ve kullanma- eren üç aya kıyasla %30,5'ten %19,9'a AUTOMOBILE
kötüleştirilebilecek üretim operasyonlarının ku-
teslim ettik. Şu anda araç üretimi, kapasitesi
sonuna göre 217 milyon $ artışla 22,40 milyar
düştü. hizmetlerimizdeki ve diğer brüt kar
ya devam edeceğiz. Öte yandan, sermaye
ilmiş üretim inovasyonu ve verimliliği ve daha düşük
rulması ve hızlandırılmasıyla ilgili belirsizliklere
$ nakit ve nakit benzerleri ve yatırımlarla kapat-
ve teslimat yeteneklerini artırmaya, maliyetleri
marjımızdaki iyileşmeyle dengelendi. En-
yoğun projelerimizin kendine özgü hızına ve
lojistik maliyetleri ve işletme kaldıracına odaklanma
tabidir. COVID-19 salgını gibi kontrolümüz
tık. 2023 Mart ve 2022 Mart tarihlerinde sona
düşürmeye, pil teknolojilerini iyileştirmeye ve
artan malzeme fiyatlarına ve küresel ticaret
erji üretim maliyeti ve depolama geliri, 31
dahil olmak üzere süregelen maliyet azaltmamızın
geliştirmeye, FSD yeteneklerimizi geliştirmeye,
rikada araçlarımız için iteratif üretim ve tasarım
araçlarımızın uygun fiyatını ve verimliliğini artır- eren üç aylık dönemde işletme faaliyetlerin- dışındaki olayların etkisi. Ayrıca, her yeni fab- rakiplerimize karşı bize fayda sağlamaya devam koşullarındaki ve işgücü mevcudiyetindeki Mart 2023'te sona eren üç ayda, 31 Mart
den sağlanan nakit akışlarımız 2,51 milyar $
değişikliklerden kaynaklanan tedarik zinciri
2022'de sona eren üç aya kıyasla 673 mily-
edeceğine inanıyoruz. Üretimimiz arttıkça, toplam
maya, yeni ürünleri pazara sunmaya ve küresel ve Sırasıyla 4.00 milyar $, 1.48 milyar $'lık bir iyileştirmelerinin yanı sıra pil hücreleri için plan- teslimatlarımızda darboğaz oluşturmaması için aynı ve işçilik giderlerindeki artışa bağlı olarak on dolar veya %98 arttı; bunun başlıca ned-
altyapımızı genişletmeye odaklanmış durum- düşüşü temsil ediyor. Sermaye harcamaları, 31 larımızla iddialı teknolojik hedefler belirledik. şekilde araç teslim kabiliyetini artırmak için sürekli belirli dönemlerde sermaye harcamalarının eni, Megapack dağıtımlarındaki artış, güneş
dayız. 2023'ün ilk çeyreği boyunca 3,89 GWh Mart 2022'de sona eren aynı dönemdeki 1,77 Maliyet azaltma çabalarımız, maliyet inovasyon çalışmalıyız. Ayrıca her çeyreğin üçüncü ayında teslim arttığını görmemiz muhtemeldir. Otomotiv enerjisi nakitindeki artış ve artan bileşen
enerji depolama ürünü ve 67 megavat güneş milyar $'a kıyasla, 31 Mart 2023'te sona eren stratejilerimiz ve ek yerel tedarik ve üretim, edilen araç yüzdesini düşürmeye kararlıyız, bu da satış geliri, 31 Mart 2023'te sona eren üç maliyetleri ve Powerwall dağıtımlarındaki
enerjisi sistemi devreye aldık. Şu anda enerji üç aylık dönemde 2,07 milyar $'ı buldu. Tüm araçlarımızın satın alınabilirliğinin anahtarıdır ve araç başına maliyeti düşürmeye yardımcı olacaktır. ayda, 31 Mart 2022'de sona eren üç aya artış nedeniyle daha yüksek bir ortalama
depolama ürünlerinin üretimini artırmaya, So- üretim araçlarımızın kurulu üretim kapasiteler- örneğin, araçlarımızı rekabetçi bir şekilde fiyat- Üretim operasyonlarımızı küresel olarak genişletirken, kıyasla 3,36 milyar dolar veya %22 arttı. maliyetle kredi dağıtımları. Enerji üretimi ve
lar Çatı kurulum kapasitemizi ve verimliliğimizi ine yükseltilmesinin yanı sıra mevcut fabrika- landırmamıza olanak sağlamıştır. Ayrıca, Auto- maliyet etkinliği ve müşteri memnuniyetini sağlamak 31 Mart 2023'te sona eren üç ayda ABD depolama brüt marjı, 31 Mart 2022'de sona
geliştirmeye ve sonradan takılan güneş enerjisi larımızda üretim hızı, verimlilik ve kapasitenin pilot ve FSD gibi yapay zekaya dayalı ürünler için teslimat, servis ve şarj altyapımızı buna göre dolarının diğer dövizler karşısında güçlen- eren üç aya kıyasla 31 Mart 2023'te sona
sistemlerinin pazar payını artırmaya odaklan- artırılması da dahil olmak üzere üretim kapa- ve diğer yazılım özellikleri dahil olmak üzere artırmaya ve personel yapmaya, araç güvenilirliğimizi mesi önceki döneme kıyasla olumsuz etki eren üç ayda -%11,7'den %11,0'e yükseldi.
mış durumdayız. 31 Mart 2023'te sona eren sitemizi büyütmeye odaklanmış durumdayız. araçlarımızın performansını ve işlevselliğini iy- sürdürmeye ve Supercharger konumlarımızı optimize yaptı. Bu, Gigafactory Shanghai, Gigafac- Bunun nedeni, enerji üretimi ve depolama
üç aylık dönemde, önceki yıla göre 4,57 milyar Üretim büyümesinin bir sonraki aşaması, Gi- ileştirerek ve yakında çıkacak olan Cybertruck etmeye devam etmemiz gerekecek. Özellikle, servis tory Berlin-Brandenburg, Gigafactory Texas geliri ve maliyetindeki büyümeydi yukarıda
dolarlık bir artışı temsil eden toplam geliri 23,33 gafactory Berlin-Brandenburg ve Gigafactory gibi yeni araçlar sunarak talep ve marka operasyonlarımızın kapasitesini ve verimliliğini artır- ve Fremont Fabrikasında Model Y'nin üretim tartışıldığı gibi enerji üretimi ve depolama
milyar dolar olarak kabul ettik. Ürünlerimizin Texas'taki artışa ve ayrıca yüksek hacimli çıktı bilinirliği oluşturmaya devam edeceğiz. maya odaklanmaya devam ediyoruz. artışından elde edildi. Bu artış kısmen, yıldan geliri.
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 12.YIL