Page 12 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 12

Editor’s Location









                                                                       Editör








                                                                        Yazar - Writer | Özgür SUNAY














               . YIL “Türkiye Grand Prix 2020” özel sayımızdan Merhaba, 13-14-15   Sonra da otomobillerini satıp o daireleri bankadan kredi ile satın alanlar
               Kasım tarihlerinde 9 Yıl aradan sonra tekrardan Formula 1 yarışı son   olacak. Otomobilsiz daire satın alan insanlar, tekrar otomobil almak iste-
               anda alınan karar ile seyircisiz olarak Türkiye’de. Umarım yarışı bir   diklerinde fahiş fiyatlarla karşılaşabilirler mi?  Tekrardan bankadan kredi
               şekilde izleme fırsatını yakalayabilirsiniz. 9. yıl özel sayımızı çok daha   alarak araç almaya mı çalışacaklar? Bunu bilemeyiz... Ama farklı yönde bir
               fazla sayfa ile sizler için hazırladık. İlk defa “Automobile Magazine”   tahminim de; 2. el araç fiyatları yakın bir zamanda belki 2021’de sanılanın
        9dergimizi  İngilizce-Türkçe  içerikle  sunuyoruz.    Böyle  bir  yayını  ekip   aksine düşük olması yönünde. Yani 2. el otomobil fiyatlarının eskisinden çok
        olarak hazırlamak, ekip ruhumuzu ortaya koymanın yanı sıra öncelikle bizim için   daha fazla düşeceğine inanıyorum. (Bu sadece benim yorumum ve öngörüye
        gurur kaynağı oldu. Az ya da çok katkılarından dolayı herkese teşekkür ederim.   dayalı bir his) Peki, o zaman böyle bir durumda şu anda yüksek fiyatlar ile
        9. yılımıza özel olarak hazırladığımız sayımızı eminim adına yakışır bir şekilde   2. el bir otomobile sahip olan kişiler gelecekte pişmanlık duyacak, zarar
        yayınlamışızdır. Özellikle buradan bizi yalnız bırakmayan, haberleri, reklamları ile   mı edecekler? Bunu da yaşayarak görerek öğreneceğiz. Bana kalırsa artık
        destekleyen firmalara,markalara ve ajanslara da destekleri adına teşekkürü borç   şu yurt dışından araç getirme işine bir çözüm bulunmalı diye düşünüyo-
        biliriz. Diğer bir konu “Automobile Magazine” in dünyada tek kalan basılı dergisi   rum. Daha düşük ve az vergiler  ile belirli kısıtlamalara  sahip  çözümler
        olmaktan da gurur duyuyoruz. Bu bizim için bir şeref ve onurdur. 9. Yıl Kasım   üretilmelidir. Üretilmeli.. Çünkü biz bunu hak ediyoruz... Türkiye’de küçük
        sayımızı hazırlarken İngiliz otomotiv markalarının pr ajanslarının yakın samimiyeti   sınıfta üretimi olan, 2020 model 0 km kampanyalı fiyatı 130.000 TL’den
        ve paylaşımları için de ayrıca teşekkür ederiz. Ülkemizde gerçekleştirilecek olan   başlayan marka var. Türkiye’de üretimi yapılan küçük sınıf bu araca sahip
        Formula1 yarışına katılan tüm pilotlar için yarışın en iyi şekilde kazasız ve belasız   olmak için maalesef bu fiyatı ödemek zorunda kalıyoruz. Bu üzücü... Türkiye
    12  geçmesini diler, Ülkemiz adına olumlu iş birlikteliklerinin olacağı ve neticelerin   kendi yerli otomobilini yapmış olsaydı fiyatı o zaman ne kadar olurdu? Yine
        alınacağı bir yarış olmasını temenni ederim. Tüm misafir basının, sporcuların   aynı ücreti mi ödeyerek yerli ve milli aracımıza sahip olacaktık? Daha mı az?
        ülkemizden memnun bir şekilde ayrılmalarını isteriz. Formula1’in tekrardan 9 yıl
      MAGAZINE.COM.TR  yonası) ‘nın ise yine bu yıl ülkemizde Marmariste düzenlenmiş olması ülkemizin   olmalı. En kısa zamanda (benzin ve Lpg’li fabrika çıkışı) ortak kullanılan
                                                                  Daha mı çok? bunu merak ettim... Yerli aracımızı benzin motorlu aracımızı
                                                                  üretmeyi başardığımızda biz bunun için ne kadar öderiz? Soru bence bu
        aradan sonra ülkemizde olması heyecen verici bir olay. WRC ( Dünya Ralli Şampi-
                                                                  bir platform motora sahip yerli bir araç üretimi yapılabilmelidir. En azından
        tanıtımı açısından bir diğer olumlu gelişmedir. Biz bu iki dev yarışın tam ortasında
                                                                  “TOGG” marka elektirikli araç dışında bizde normal motoru olan bir halk
        yayınımızı sizlere hazırlamak ile meşgul olduk. Bu zamana kadar pek çok dergi
                                                                  otomobilimize sahip olacağız. (Rusya Lada, İspanya Seat, Çek Skoda gibi.)
        tasarlayan biri olarak, bu dergimizi de ayrıca beğenerek ve içime sindirerek hazır-
                                                                  Düşüncem her zaman bu yönde olmuştur. Benzin ve Lpg ile çalışan daha az
        lamak istedim. Eminim ki bir gün istediğim o muhteşem sonucu elde edeceğim.
        Bu sonuç ancak iyi içerik ve tasarıma sahip olan çok daha fazla sayfayla olabilir...
                                                                  yakan yerli bir otomobile çok daha ihtiyaç duyduğumuz ortadadır.  Örneğin
      AUTOMOBILE  Ben orta halli sayılmayan fakir, emekçi, kendi işini yapan bir babanın ve ailenin   43 yaşındayım ve benim hala sahip olduğum bir otomobilim bile yok. Bu işi
        oğluyum ve bunu söylemekten de çekinmiyorum. Orta sınıf olamadık çünkü orta
                                                                  yapıyor olabilirim, bu benim çok para kazandığım ve otomobil alacak kadar
        sınıftan anladığım şey düzgün bir otomobile sahip olmak. Ailemizin asla ve sürekli
                                                                  çok zengin olduğum anlamına gelmez. İşini severek yapmaya çalışan temsil
                                                                  ettiğim markam ile de bu sebeple gurur duyan biriyim. İyi yaptığımızdan
        düzgün bir otomobili olmadı. Hatırı sayılır şekilde yıllar önce  sırası ile Tofaş Şahin,
        Serçe ve en son 48 ay vade ile alınan ödemekle bitmeyecek 2003-2004 model bir
                                                                  çaba sarf ederek elimden geldiğince çalışmayı ve işim için emek zaman
        Dacia aracımız vardı. Daha sonra da satıldı. Babamın, ailemin bir daha otomobili   dolayı. Bir şeyin en iyisini yapmayı seviyorum. Ya da en iyi olabilmek için
        olmadı. Şimdilerde etrafıma baktığımda, daire satın almak için bankadan kredi al-  harcamayı da seviyorum. Bu benim için her zaman böyle olmuştur.
        anların da aralarında bulunduğu, halihazırda sahip oldukları bir veya iki adet ikinci   Size günde kaç saat çalıştığımı burada anlatmayacağım tabiki. Bu çok can
        el araçları satan insanlar var. Türkiye’de şu anda 0 km ve 2. el araçlar oldukça   sıkıcı olabilirdi. Hatta bazen bir Lotus kullanmak kadar da can sıkıcı olabilir:)
        pahalı. Örneğin, hayatımda şahsıma ait sadece bir otomobilim oldu. 1990 Model   diye düşünüyorum... Lotus Exige mı? Evet şu arka fotoğrafta duran ta kendi-
        BMW 3.16i güzel bir araçtı ama maalesef 2 yıl önce satmak zorunda kaldım.   si. Abi bu 150 km basar mı? (bazen ufak çocuklar görünce hemen bu şekilde
        (Bankaya olan kredi borcunu karşılamak için) Sattığım araç şu anda 35.000 TL   sorarlar) Evet 150 km tabiki basıyor hatta 250 km ye kadar da rahat ulaşıyor.
        ile 40.000 TL arasında, iki katından fazla fiyatla satılıyor. Bazı şeyleri tahmin ede-  Lotus Exige 350 Sport bu tabi ki ne bekliyorsunuz, 0’dan 100km arasında
        bilirim. Fakir bir aileden gelmem bunu engellemez. Bu anlamda kendimi hayatta   hızlanma sadece 3.8 saniye...Bunu içeride ki test yazımda zaten okursunuz
        yeterince yetiştirmeye çalıştım. Bu konudaki tahminlerimden biri; Şimdi aracını   diye düşünüyorum. Kalın Sağlıcakla...
        satarak daire almaya çalışan insanlar çok yakın bir zamanda bir kaç ay içinde
        daire fiyatlarında da tuhaf bir artış sağlayacaklar. >>            Sevgi ve Saygılarımla,

      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17