Brisa’nın toplam ihracatı 173,6 milyon dolara ulaştı…

®
Çok Okunanlar

Grup Tesla’nın fabrika sahasına girdi…

Almanya'da Tesla'nın giga fabrikasını genişletme planına tepki gösteren grup fabrika sahasına girdi... Tesla'nın Almanya'nın başkenti Berlin yakınlarındaki Grünheide'de bulunan giga...

MG HS’e Yükselmek için Mayıs Ayına Özel Fırsatlar

Türkiye’nin 2023 yılında en hızlı büyüyen otomobil markası ödülünü alan MG, mayıs ayına özel rekabetçi fiyatlarını ve çok avantajlı...

Mercedes-Benz GLE Sınırlı Sayıda Türkiye’de

Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC, hem ailenizle birlikte geçirmek istediğiniz zamanlar hem de uzun mesafe yolculuklar için ideal yol...

4,94 trilyon yene (31,9 milyar dolar ) ulaştı…

Toyota, Mart 2024'te sona eren mali yıla ilişkin finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre, Japon otomobil üreticisinin gelirleri mart ayına...

Türkiye’de lastiğin ve yeniliğin lideri Brisa, yılın ilk 9 ayında toplam satış gelirlerinde %38 oranında büyüme kaydetti. Brisa’nın yurtiçi satış gelirlerindeki artış oranı %31 gerçekleşirken, yurt dışı satış gelirlerindeki artış oranı %54 olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrek sonu itibariyle Brisa’nın toplam ihracatı 173,6 milyon dolara ulaştı. 

Brisa, FAVÖK seviyesinde de %55’lik artışla 371,9 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı. 

Brisa, zorlu pazar dinamiklerine rağmen güçlü finansal yapısı ve katma değerli üretim yeteneğiyle pazardaki liderliğini pekiştirdi ve pazar payı kazandı. Şirket, Aksaray’daki ikinci fabrikasında da çalışmalarını hızlandırarak, ilk üretimlerini ihracat pazarlarına sunmaya başladı. 

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2018 yılı üçüncü çeyrek dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, güçlü finansal yapısı ve katma değerli üretim anlayışıyla hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda başarılı bir büyüme performansı sergiledi. Brisa, bu dönemde toplam satış gelirlerinde %38 oranında büyüme kaydetti. Yurtiçi satış gelirlerinde %31 artış sağlayan Brisa, yurtdışı satış gelirlerini de %54 artırdı ve yılın ilk dokuz ayında toplam 173,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Sağlanan bu başarı şirketin FAVÖK performansına da yansıdı ve FAVÖK seviyesinde %55’lik artışla 371,9 milyon TL’lik büyüklük elde etti. Bu dönemde şirketin toplam net karı da 75,1 milyon TL’ye ulaştı. 

Dünya lastik pazarında yılın ilk dokuz ayında, yenileme pazarı binek ve hafif ticari araç lastikleri segmentinde %2,7 seviyesinde, ağır ticari araç lastikleri segmentinde ise %2,6 seviyesinde büyüme gerçekleşti. Türkiye yenileme lastik pazarında ise tüketici ürünleri segmenti %3 daralırken, ticari araç lastikleri %9 oranında büyüme yakaladı. Brisa, %2 daralma yaşanan yurtiçi pazarda özellikle katma değeri yüksek ürünler segmentinde markaları ile pazarın üzerinde performans göstererek büyüme kaydetti ve pazar payı kazandı.

Son Haberler

Doblo Combi’de yüzde 0 faiz veya 75 bin lira nakit indirimi

Fiat, seçili modellerinde uygun koşullarda kredi kullanım imkanı ve nakit alım kampanyası başlattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat, mayıs...

Diğer Haberler