Araştırma: Batı Avrupa’da Dizel Pazar Payında Düşüş

®
Çok Okunanlar

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Batı Avrupa’daki dizel pazarı son yıllarda önemli bir düşüş yaşadı. Bu değişim, elektrikli araçların (EV’ler) artan popülaritesine ve Avrupa hükümetleri tarafından uygulanan daha katı emisyon düzenlemelerine bağlanabilir.

Son verilere göre, dizel otomobiller şu anda bölgedeki yeni otomobil satışlarının %20’sinden daha azını oluşturuyor. Bu, dizel motorların pazara hakim olduğu on yıl öncesine göre tam bir tezat oluşturuyor. Değişim, büyük ölçüde çevresel kaygılar ve daha temiz alternatiflere yönelik baskıdan kaynaklanıyor.

Bu trendden etkilenen kilit oyunculardan biri, pazarın değişen taleplerini karşılamak için EV teknolojisine büyük yatırımlar yapan Volkswagen. Şirket, dizel motorları aşamalı olarak kaldırmak ve elektrikli otomobil üretimini artırmak için iddialı hedefler belirledi.

Dizel araçların azalmasına katkıda bulunan bir diğer önemli faktör, büyük şehirlerde düşük emisyon bölgelerinin tanıtılmasıdır. Bu bölgeler, eski dizel otomobillerin kullanımını kısıtlayarak tüketicileri hibrit veya elektrikli araçlar gibi alternatif seçenekleri değerlendirmeye zorluyor.

Düzenleyici baskılara ek olarak, tüketici tercihleri de değişiyor. Birçok alıcı artık daha iyi yakıt verimliliği ve daha düşük karbon emisyonu sunan araçları seçmeye daha meyillidir. Bu eğilim, son birkaç yılda önemli bir artış gören EV’lerin ve hibritlerin artan satışlarına da yansıyor.

Otomotiv endüstrisi, yeni teknolojilerin gelişimini hızlandırarak bu değişikliklere yanıt veriyor. BMW ve Daimler gibi şirketler, elektrikli araç portföylerini genişletiyor ve pil performansını ve şarj altyapısını iyileştirmek için araştırmalara yatırım yapıyor.

Zorluklara rağmen, bazı uzmanlar dizel teknolojisinin tamamen modası geçmiş olmadığına inanıyor. Daha temiz ve daha verimli motorların geliştirilmesi gibi dizel motor teknolojisindeki gelişmeler, çevresel kaygıların bir kısmının hafifletilmesine yardımcı olabilir. Bununla birlikte, EV pazarının hızlı büyümesi karşısında dizelin uzun vadeli uygulanabilirliği belirsizliğini koruyor.

Genel olarak, dizelin Batı Avrupa’daki pazar payındaki düşüş, otomotiv endüstrisinin daha sürdürülebilir ve çevre dostu çözümlere doğru kaymasının açık bir göstergesidir. Hükümetler daha katı emisyon standartları uygulamaya devam ettikçe ve tüketiciler çevreye daha duyarlı hale geldikçe, bu eğilimin devam etmesi muhtemeldir.

Yatırımcılar için bu geçiş hem zorluklar hem de fırsatlar sunuyor. Değişen manzaraya hızlı bir şekilde uyum sağlayan ve yeşil teknolojilere yatırım yapan şirketlerin uzun vadede fayda sağlaması muhtemeldir. Tersine, geleneksel içten yanmalı motorlara bağımlı kalanlar, pazar geliştikçe zorluklarla karşılaşabilir.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...