Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks’tan 100 araçlık stratejik iş birliği

Renault Trucks, lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından Hilal Trans’a 100 adet Renault Trucks T 480 çekici teslimatını gerçekleştirdi. Bu...

Ankara’da Türkvatan ve Çarpışantürk Zirvesi

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası'nın ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de katıldı. ANDOFF (Ankara Doğa Sporları ve...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

“Elektrikli araçlar artık bir tercih değil, kalacak”

Elektrikli araç kiralama alanında Türkiye'nin ilk ve öncü markası olan Metafleet , SDN Tech Expo 2025'te düzenlenen, moderatörlüğünü ünlü otomobil gazetecisi...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği...

MG “En İyi Üretici” ödülüne layık görüldü

MG, İngiltere’de 2025 Yılının En İyi Üretici Ödülünü Kazandı! Autocar Ödülleri 2025’te En İyi Üretici MG Seçildi!  Dünyanın en...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte...
Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı elde ettiklerini açıkladı.
Kaplan, otomotiv basınıyla bir araya gelerek, yılın ilk 6 ayını değerlendirdi ve markanın yıl sonu hedeflerini anlattı.
Marka olarak 2025’i performans yılı olarak kabul ettiklerini anımsatan Kaplan, 2024 yılında modellerinin neredeyse tamamının yenilendiğini, 12 ayda 11 yeni model lansmanı gerçekleştirdiklerini aktardı.

Yılın ilk 6 ayında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarının yıllık bazda yüzde 5,2 büyüyerek toplam 607 bin 977’ye ulaşmasını değerlendiren Kaplan, ‘Yaklaşık 608 bin adetlik bir pazar gerçekleşti. Aslında yine bir rekor pazara ulaşmış olduk. Otomobil satışları geçtiğimiz yıla göre 5,4 büyüyerek 488 bin 3 adet olarak gerçekleşti ve hafif ticari araç pazarı her ne kadar otomobile göre biraz daha geriden geliyor gibi görünse de yine geçtiğimiz yıla göre yüzde 4’ün üzerinde artarak yaklaşık 120 bin adetlik bir hafif ticari araç pazarı gerçekleşmiş oldu.’ dedi.
– ‘Marka olarak tüm zamanların en iyi ilk 6 ayını geçirdik’
Gupse Kaplan, sektörün rekor ilk 6 ay yaşadığının altını çizerek, aynı dönemde Peugeot olarak 41 bin 640 satış adediyle geçen yıla göre yüzde 29 büyüyerek yüzde 6,8 pazar payı elde ettiklerini bildirdi.

PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan

Bu sonucu kendileri için yine tarihi bir rekor olarak tanımlayan Kaplan, marka olarak tüm zamanların en iyi ilk 6 ay sonucunu gerçekleştirdiklerini, bununla birlikte binek otomobilde de hafif ticari araçta da büyüdüklerini belirtti.
Geçen yıla göre binek satışlarının yüzde 15 arttığına işaret eden Kaplan, hafif ticari araç pazarında da satışlarını yüzde 82 artırdıklarını kaydetti.

Kaplan, bu sonuçların etkisinin global pazarlara da yansıdığını ifade ederek, ‘İçinde bulunduğumuz Orta Doğu ve Afrika bölgesinde en çok Peugeot satılan ülkeyiz. Birinci konumdayız ve buradan memnuniyetle sizlere söylemek istiyorum ki global anlamda haziran ayında Türkiye olarak Peugeot sıralamasında 4’üncü olduk.’ diye konuştu.
SUV’de çok güçlü bir marka olduklarını vurgulayan Kaplan, SUV satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artırdıklarını ve toplam SUV’da da podyumda yer almayı başardıklarını söyledi.
Kaplan, bu yılın ilk 6 ayında model bazında en çok 408’in satıldığı ülkenin Türkiye olduğunu belirtti.
– ‘Yıl sonu satış hedefimizi 77 bin olarak revize ettik’

Gupse Kaplan, ilk 6 ayda çok güçlü ve dinamik bir pazar yaşadıklarını ve kendilerinin de bu güçlü ve dinamik pazara aynı şekilde karşılık verdiklerini anlattı.
Yılın genelinde toplam 1,2 milyonluk pazar beklentilerini devam ettirdiklerini dile getiren Kaplan, yılın geri kalanında da ilk yarıdaki bu dinamizmin devam edeceğini öngördüklerine işaret etti.
Kaplan, bu doğrultuda Peugeot olarak tüm hedeflerini tekrar revize ettiklerini açıkladı. Sene başında koydukları minimum 73 binlik hedefi de minimum 77 bin toplam satış olacak şekilde güncellediklerini ifade eden Kaplan, ‘Burada tabii ki en büyük gücü yine SUV’dan almaya devam edeceğiz. Satışlarımızın yüzde 65’ini SUV modellerimiz oluşturacak. Yine satışlarımızın yüzde 30’unu hafif ticari araçlarla gerçekleştirmeyi planlıyoruz.’ bilgilerini verdi.
Elektrikli araç yelpazesinin yılın ikinci yarısında da kendileri için önemli olmaya devam edeceği belirten Kaplan, 2025 yılına başlarken elektrikli araçların toplam pazardan yaklaşık yüzde 10’luk bir pay alacağını tahmin ettiklerini anımsattı.
Kaplan, bugün gelinen noktada çok daha hızlı ivmelenen bir elektrikli araçlar pazarına şahit olduklarına dikkati çekerek, ‘Pazarın yaklaşık yüzde 15’ini oluşturmasından hareketle bu noktada da yine yıl sonu tahminlerimize göre 180 binlik yaklaşık hatta 200 bin adede gidebilecek bir elektrikli araç pazarı öngörüyoruz.’ değerlendirmesinde bulundu.
– Yeni 3008 Plug-in Hybrid eylülde showroom’larda olacak
Kaplan, Peugeot olarak satışlarının yüzde 35’ini elektrikli ve hibrit teknolojili modellerden gerçekleştirmeyi planladıklarını, yeni 3008’in Plug-in Hybrid’in, 1.6 Plug-in Hybrid 195 beygirlik motor seçeneğini eylül ayı itibarıyla satışa sunmaya başlayacaklarını duyurdu.
3008 Plug-in Hybrid versiyonlarının eylül ayında showroomlarda olacağını bildiren Kaplan, ‘Temmuz ve ağustos aylarında ön siparişleri toplamaya başlıyoruz. Yeni modelimiz Allure ve GT olarak 2 versiyon seçeneğiyle satışta olacak. Lansmana özel olarak Allure versiyonumuzu 2 milyon 110 bin TL’den ön satışa sunuyoruz.’ diye konuştu.
– ‘Tofaş ile birlikte değişimi çok daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebileceğimize inanıyorum’
Marka olarak orta-üst segmente konumlandıklarını söyleyen Kaplan, bu zamana kadar her türlü mevzuat değişikliğine çok hızlı adapte olabilen bir marka olduklarını dile getirdi.
Kaplan, bunu aynı şekilde devam ettirmeyi planladıklarını vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘Sunulan teşviklere paralel 1.6 motor seçeneğini nasıl sunuyorsak bundan sonra da çıkacak tasarıya göre, ne çıkacağını bilmiyoruz tabii ki, stratejilerimizi, planlarımızı o noktada biz de değiştireceğiz, revize edeceğiz ve yönlendireceğiz hiç şüphesiz. Şu anda çok daha güçlü bir yapının altındayız bildiğiniz gibi, Tofaş ile birlikte aslında değişimi çok daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebileceğimize inanıyorum. Türkiye’nin gerçeklerine göre biz de adapte olacağız marka olarak ama şu anda yasa tasarısı netleşmediği için kesin bir şey söylemem doğru olmaz.’

Diğer Haberler

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...

DS otomobiller 500 bin TL’ye varan 12 ay vadeli

DS AUTOMOBILES MODELLERİNDE TEMMUZ AYINA ÖZEL AVANTAJLI KREDİ VE TAKAS DESTEĞİ FIRSATLARI! Seyahat sanatının temsilcisi DS Automobiles, temmuz ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS...

MG “En İyi Üretici” ödülüne layık görüldü

MG, İngiltere’de 2025 Yılının En İyi Üretici Ödülünü Kazandı! Autocar Ödülleri 2025’te En İyi Üretici MG Seçildi!  Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden SAIC Motor’un...