Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.

Grup, Avrupa’da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme kaydetti. Renault Grubu, 1.599.051 adetlik araç satışı ile otomobil üreticileri podyumunda yer alırken, Sandero tüm kanallarda en çok satan otomobil olduRenault markası, Avrupa dışında Uluslararası Oyun Planı kapsamında Kardian ile Brezilya’da satışlarını %10,3 oranında artırırken, yeni Renault Kore yapılanmasının ilk aracı olan Grand Koleos’un lansmanı sayesinde Güney Kore’de satışlarını %80,6 oranında artırdı.Grup, değer odaklı ticaret politikasını sürdürmeye devam ediyor: Avrupa’daki perakende müşterilerine yapılan satışlar, Grup satışlarının %63’ünden fazlasını temsil ederken (pazar ortalamasına göre 21 puan) ayrıca bu kategoride ilk 10’da 4 model yer alıyor.Avrupa’da C ve üzeri segment satışları, Grup satışlarının %30’unu oluşturuyor. Renault markası bu yıl Scenic E-Tech Elektrikli, Symbioz ve Rafale modellerini pazara sunarken, Dacia ise 2025 baharında bayilerde satışa sunulacak Bigster modelini tanıttı.Renault Grubu, elektrikliye geçiş hamlesine devam ediyor. Avrupa’daki satışların %34,7’si elektrikli araçlardan oluşuyor (2023 yılına kıyasla 4,3 puan). Hibrit araç satışları %45 artarak Grup satışlarının %25,5’ini oluşturdu (2023 yılına kıyasla 7,5 puan artış). Renault markası, ICE satışlarının yüzde 40’ının hibrit araçlardan oluşmasıyla Avrupa’daki ikinciliğini pekiştirdi. Elektrikli araçlar, ürün planı açısından geçiş yapılan bir yılda Renault Grubu satışlarının %9’unu oluşturdu. Bu, %12’nin üzerinde, yani yılın geri kalanından neredeyse 5 puan daha fazla olacak şekilde 4. çeyrek karmasına da yansımaya başlıyor. Renault markasının satışlarının yüzde 13’ü elektrikli araçlardan oluşuyor. Fransa’da ekim ayından bu yana satışa sunulan Renault 5 E-Tech Elektrikli, kasım ve aralık aylarında en çok satan elektrikli otomobil oldu. Grubun Avrupa siparişleri, Aralık 2024 sonu itibarıyla yaklaşık 2 aylık tahmini satışı temsil ediyor.Grup, 2025 yılında 7 model pazara sunacak.

    1. Avrupa’daki elektrikliye geçiş hamlesini, diğer modellerin yansı sıra Renault 4 E-Tech Elektrikli, Dacia Bigster, Alpine A390 ve Mobilize Duo & Bento gibi araçlar destekleyecek.
    2. Uluslararası Oyun Planı doğrultusunda stratejik bölgelerde pazar payı kazanacak.
    1. Renault: 1.577.351 araç (2023 yılına kıyasla %1,8 artış)
    2. DACIA: 676.340 araç (2023 yılına kıyasla %2,7 artış)
    3. Alpine: 4.585 araç (2023 yılına kıyasla %5,9 artış)

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...