Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

®
Çok Okunanlar

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Allianz Türkiye, Türkiye’nin ilk “sürdürülebilir ürün” sertifikalı kaskosunu sektöre kazandırdı. Avrupa Birliği’nin sürdürülebilir finans çerçevesinin temel taşı kabul edilen AB Taksonomi kriterlerinin tüm gerekliliklerini yerine getirerek kasko ürününü “Sürdürülebilir Ürün” olarak tescilleyen Allianz Türkiye, böylece Türkiye’nin ilk sertifikalı sürdürülebilir kaskosunu müşterilerine sunmaya başladı.

Sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde sektöründe bir ilki daha gerçekleştirdi ve kasko ürününü Türkiye’nin ilk sürdürülebilir sertifikalı kaskosu olarak tescil ettirerek  müşterileriyle buluşturdu. Allianz Türkiye’nin kasko ürünü, dünyada mevcut olan en kapsamlı ve detaylı sürdürülebilirlik taksonomi düzenlemesi olan AB Taksonomisi kriterleri ve Allianz Grubu Sürdürülebilir Değer Yaratma Modeli’nin tüm gerekliliklerini karşılayarak “sürdürülebilir ürün” sertifikasını aldı. AB Taksonomisi, Avrupa Yeşil Mutabakat hedefleri doğrultusunda, iklimden daha geniş çevresel hedeflerle uyumlu ekonomik faaliyetler için kriterleri tanımlayan bir sınıflandırma sistemi olarak öne çıkıyor. Büyük ölçekli şirketler için 2022 yılında başlayan AB Taksonomisi yaklaşık 150 farklı ekonomik faaliyet için pek çok nicel ve nitel kriter belirliyor. Bu kriterler ve sisteme dâhil olan faaliyetler yıldan yıla artıyor.

Kasko ürününün tüm süreçleri değerlendirildi

AB Taksonomi kriterleri kapsamında yapılan değerlendirme sürecinde “sürdürülebilirlik” kavramı; aktüeryal modellemeden müşteri iletişimine, hasar süreçlerinden ürün ve hizmetlere kadar tüm süreçleri kapsayan bütünsel bir şekilde ele alındı. Uzun değerlendirme sürecinin ardından Türkiye’de tüm kasko süreçleri AB Taksonomisi’ne uygun ilk sigorta şirketi olan Allianz Türkiye, sigorta sektöründe sürdürülebilirlik alanındaki öncü konumunu pekiştirdi. 2025 yılına kadar Küresel Isınma Potansiyeli’ni yüzde 5 azaltma hedefinin 5 kat üzerine çıkarak yüzde 25 oranında azaltan Allianz Türkiye’nin sertifikalı ilk sürdürülebilir ürünü kasko oldu.

Tolga Gürkan: “Sektörümüzde sürdürülebilir ürün ve hizmetlerin öncüsüyüz”

2016 yılında bir iyilik yolculuğuna çıkarak sigorta sektörüne sürdürülebilirlik anlayışını kazandırdıklarını söyleyen Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gürkan, “İyiden mükemmele doğru gitme hedefiyle çalıştığımız bu süreçte işimizi sürdürülebilirlik prensiplerine uygun şekilde dönüştürmek için kararlı adımlar atmaya devam ediyoruz. Köklü değişimlerin yaşandığı bu yeni dünya düzeninde attığımız her cesur adımın bize, çevremize, sürdürülebilirliğin garantörü olan sektörümüze ve toplumumuza değer katması en büyük önceliğimiz. Bu vizyonla hayata geçirdiğimiz SuSo (Sustainable Solution – Sürdürülebilir Çözüm) projemiz kapsamında kasko ürünümüzün tümünün Türkiye’de bir ilk olarak AB Taksonomisi kriterlerini karşılayarak “sürdürülebilir ürün” olarak sertifikalandırılması bizim için büyük bir gurur kaynağı. ‘Yeşil’, ‘Çevre Dostu’, ‘Sürdürülebilir’ kavramları bir ürün ya da hizmeti tanımlarken kullanıldığında hepimizin takdirini kazanıyor ancak bu kavramları destekleyen veriler sunulmadığında yeşil aklama dediğimiz durum ortaya çıkıyor. Belirli birçok standardı karşılamayan ve uçtan uca düşünülmeyen ürünlerin sürdürülebilir ürün olarak nitelenmesinin yeşil aklamaya yol açacağının bilinciyle taksonomilere uygun ürün geliştirmenin öncüsü olmayı hedefliyoruz. Finansal kaynaklar gerçek anlamda sürdürülebilir projelere aktarıldığı takdirde, çevreye ve toplumlara ciddi katkılar sunuyor. Biz de 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığımız 1 milyar Euro’yu aşan yatırımlarımızla sürdürülebilir değerler yaratmaya devam ediyoruz” dedi.

Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

Allianz Türkiye kasko ürünüyle, sürdürülebilirlik alanında müşterilerine pek çok avantaj sağlıyor. Ekstrem hava olayları olmadan önce sigortalılar uyarılıyor, iklim risklerine karşı alınabilecek tüm önlemler paylaşılıyor. Kâğıt kullanımını önlemek için tüm poliçeler e-mail formatında sigortalılara iletiliyor. Elektrikli araçlara yönelik özel teminat ve ürünlerin yanı sıra ek olarak yüzde 10 indirim uygulanıyor. Güvenli sürüşün önemi konusunda farkındalık yaratmak amacıyla kış lastiği alımı cazip indirimlerle destekleniyor. Dezavantajlı gruplara ve sivil toplum kuruluşlarına da ayrıca indirim yapılıyor. Allianz Türkiye yeşil aklamanın önüne geçmek için acenteleriyle birlikte çalışarak bu konuda toplumda farkındalık yaratmaya da öncelik veriyor.

Her alanda sürdürülebilir hayata geçişi destekliyor

Uzun yıllardır vizyonuna sürdürülebilirliği entegre eden Allianz Grubu, 2050’ye kadar karbon net sıfır şirket olma hedefiyle ilerliyor. Yenilenebilir Enerji Sigortası, Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Sorumluluk Sigortası, Güneş Enerjisi Paneli Sigortası, Sürdürülebilirlik Fon Sepeti Emeklilik Yatırım Fonu, Elektrikli Otomobiller için Kasko indirimi, Yuvam Sigortası gibi ürünleriyle sürdürülebilir hayata geçişi destekleyen şirket; Allianz Teknik biriminde hayata geçirdiği Çevre ve İklim Değişikliği Hizmetleri departmanıyla çevre ve iklim değişikliği hizmetleri konusunda danışmanlık hizmeti veriyor, TÜBİTAK’ın da desteğiyle KOBİ’lere yeşil mentörlük yapıyor.

Allianz Türkiye, yıllık sigorta prim hacmi yaklaşık 100 milyon dolar olduğu tahmin edilen kömür üretimi ile ilgili işlere, 2018 yılından bu yana sigorta teminatı sağlamıyor ve bu işlerin yenilemelerini gerçekleştirmiyor, tek işi kömür üretimi olan işlerde yer almıyor. Sürdürülebilirlik açısından yüksek risk taşıyan, toplumu olumsuz yönde etkileyebilecek kumar, kimyasal silahlanma, hayvan refahına zarar veren sektörler gibi hassas iş kollarındaki işlemleri titizlikle inceliyor, çevreye ve ekosisteme zarar veren faaliyetlere teminat sağlamıyor.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...