Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji…
Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA’sını korurken bazı teknolojik yenilikleri ilk kez tanıttı.
Yeni XC90 SUV’yi Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde hem Mild Hybrid hem de Plug-in Hybrid versiyonlarında test ettik.
Bundan önce XC90, 2015’teki lansmandan bu yana ikinci nesille dünya genelinde 1 milyon satış ile önemli rakamlar kaydetti. Yeni XC90’da aynı şekilde ürün yelpazesi hem plug-in hibrit versiyonunu hem de Mild Hybrid’i (B5) motoru içeriyor.
Şarj edilebilir hibrit, 310 hp (228 kW) 2,0 litrelik dört silindirli benzinli motoru 107 kW elektrik motoruyla birleştirerek toplam 455 hp güç üretiyor ve 0’dan 100 km/saat hıza 5,4 saniyede ulaşılmasını sağlıyor.
14,7 kWh (net) lityum iyon pil, %100 elektrik modunda 70 kilometreye kadar yol kat etmenizi sağlarken, Mild Hybrid (B5), 250 hp (184 kW) 2,0 litrelik benzinli motoru 10 kW’lık bir elektrik motoruyla birleşiyor. Her ikisi modelde aslında teknolojik alt yapı olarak EX90 adı verilen %100 elektrikli versiyonun tüm özelliklerine ve donanımlarına sahip.
XC90 T8 ve B5’in temelinde İsveç markasının diğer modellerinde halihazırda kullanılan ve en son yeniliklere uyum sağlayacak şekilde güncellenen modüler ölçeklenebilir ürün mimarisi yer alıyor.
Boyutları ve stil, araca güç katıyor ve 22 inçe kadar mevcut tekerleklerle de vurgulanıyor.
Hatta XC90’ın 4.953 mm uzunluğa, 1.923 mm genişliğe ve 2.984 mm dingil mesafesine sahip olduğunu da hatırlayalım.
Üçüncü neslin tasarımı, temiz yüzeyler ve yeni şekillendirilmiş çamurlukların üzerinde yanal olarak duran kapaklı kaporta ile tipik İskandinav minimalist tasarımını sunarak ikinci neslin tasarımını yeniden ön plana çıkartıyor.
XC90’da yeniden tasarlanan Ön kısımda Izgara daha büyük görünüyor ve yeni ışık imzasıyla bağlantı kuran asimetrik bir tasarıma sahip; Thor’un çekicinden ilham alarak daha ince ve keskin gruplarla karakterize ediliyor.
Neredeyse 5 metrelik uzunluğuyla XC90, geniş kabin alanının yanı sıra kaplamaları ve kaliteli malzemeleriyle de övünebilecek bir SUV olarak ön plana çıkıyor.
Ön koltuklar elektrikli olarak ayarlanabiliyor ve kumandaların konumlandırılmasında ergonomiye dikkat edilmiş. Sürücü, yeni işlevler ve uygulamaların yanı sıra kablosuz güncellemeleri de mümkün kılan, yeni EX90 ve EX30 elektrikli otomobillerle paylaşılan sezgisel bir arayüze sahip 11,2 inç dikey ekranın yanı sıra dijital gösterge panosuna da güvenebilir. Uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj da bulunuyor.
Otomobili sürmek neredeyse 2300 kg ağırlığına rağmen her zaman olduğu gibi oldukça hızlı ve çevik. 1,77 metrelik yerden yüksekliğe rağmen gövdenin sürtünmesi aşırı derecede etkilenmiyor. Bagaj, arka koltuk arkalıkları indirildiğinde 2000 litrenin üzerine çıkabilen 520 litrelik hacmiyle XC90’ın en güçlü alanlarından biri.
Yeni özellikler arasında, sekiz vitesli otomatik şanzıman sayesinde akıcı bir sürüş sağlarken, engebeli arazide bile araçta daha fazla konfor sağlayan süspansiyonlarda da iyileştirmeler dikkatlerden kaçmıyor.
Her iki versiyon için de Core, Plus ve Ultra olarak pazara sunulması bekleniliyor. Core donanımda 250bg XC90 seçeneği ayrıca yer alıyor.
Yazı: Özgür Sunay