ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 11. sezonu

®
Çok Okunanlar

Türkiye’de her 3 kişiden biri ehliyet sahibi…

Türkiye’de sürücü belgesine sahip kişilerin sayısı yüzde 5 artışla 30,9 milyona ulaştı. Sürücü belgesi olanların yüzde 75’ini erkekler, yüzde...

Michelin’den lastiklerin ömrünü uzatacak ipuçları…

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, lastiklerin uzun ömürlü kullanılabilmesi için kullanıcılara önerilerde bulundu.  Michelin açıklamasına göre, lastiklerin yasal sınır...

Brezilya’daki üç fabrikasını bu yıl kapatıyor

Ford'un Brezilya'da Camaçari ve Taubaté'deki fabrikalarında üretimi durduracağını açıkladı. Brezilya, Belo Horizonte'deki Troller fabrikası dördüncü çeyreğe kadar faaliyete devam...

Şansı Doğru Değerlendirmek Gerekir…

Türkiye’de otomotiv sektörünün önde gelen isimlerinden Ali Haydar Bozkurt, özel açıklamalarda bulundu. Otomotiv sektörü, iş hayatı, başarısı ve gelecek hedeflerin,...

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 11. sezonu öncesi 4-7 Kasım tarihleri arasında İspanya’nın Valencia kentinde gerçekleşecek olan testler sırasında, Gen3 Evo DS E-TENSE FE25’in resmi olarak tanıtılacağını duyurdu. Yeni sezonda Fransız-Amerikan ekibinin gizli kozu olması planlanan DS E-TENSE FE25, DS Performance tarafından geliştirilen yeni bir güç aktarma organına, dört tekerlekten çekiş sistemine, daha aerodinamik bir gövdeye ve yeni bir tasarıma sahip. Bununla birlikte DS PENSKE renklerini taşıyan yeni Gen3 Evo’nun direksiyonuna iki kez dünya şampiyonu olan tek pilot Jean-Eric Vergne ve yetenekli Alman sürücü Maximilian Günther geçecek. Valencia’da yapılan testlerin ardından 11. sezonu resmen başlayacak olan ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası, dünya genelinde 17 yarışa sahne olacak. İlk yarış ise 7 Aralık 2024’te Brezilya’nın Sao Paulo kentinde gerçekleşecek.

DS Automobiles tarihi ve sembolik bir dönüm noktasına hazır. ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nda 2. sezondan bu yana mücadele eden ve halihazırda iki kez şampiyonluk kazanan (2019 ve 2020 yıllarında hem pilotlar hem de takımlar şampiyonluğu) Fransız premium otomobil üreticisi DS Automobiles, tamamen elektrikli yarış serisinde 10. sezonuna çıkacak. 2022 yılından beri PENSKE AUTOSPORT ile iş birliği yapan DS Automobiles, 4-7 Kasım tarihleri arasında İspanya’nın Valencia kentinde gerçekleşecek olan 11. sezon öncesi testler sırasında, Gen3 Evo DS E-TENSE FE25’in resmi olarak tanıtılacağını duyurdu.

DS E-TENSE FE25 tamamen yeni bir güç aktarma organı ile donatıldı!

Altın rengindeki çizgileri ile öne çıkan ve koyu siyah bir görünümü olan DS E-TENSE FE25, aynı zamanda tamamen yeni bir güç aktarma organına sahip. DS Performance tarafından iki yıldır üzerinde çalışılan bu ileri teknoloji ünitesi, DS Automobiles’ın yarış pistlerindeki tüm elektrikli araç bilgisini de bünyesinde barındırıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi (350 kW modunda) ve optimum yol tutuşunu garantileyen yeni lastiklerle birleştirilen yeni güç aktarma organı, invertör, şanzıman ve motordan oluşuyor. Böylece DS E-TENSE FE25 selefinden daha verimli ve daha konforlu bir sürüş sunuyor.

Başarılı pilotlar hedef yükseltti!

Formula E’nin iki kez şampiyonluk kazanan tek pilotu olan ve seride en çok pol pozisyonu elde eden Jean-Eric Vergne ve yetenekli Maximilian Günther, DS E-TENSE FE25, DS PENSKE ile yeni başarılara imza atmayı hedefliyor. Fransız-Amerikan ekibi yeni sezonda da sıralama turlarında gösterdiği mükemmel performansı sürdürmek, yarış temposunu artırmak, seride liderler arasında yer almak ve en çok podyuma ulaşan ekip olmak gibi net hedefler belirledi.

Valencia’da yapılan testlerin ardından 11. sezonu resmen başlayacak olan ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası, dünya genelinde 17 yarışa sahne olacak. Yeni sezonunun ilk yarışı ise 7 Aralık 2024’te Brezilya’nın Sao Paulo kentinde gerçekleştirilecek.

DS E-TENSE FE25’in önemli özellikleri:

⦁ DS Performance tarafından geliştirilen güç aktarma organı
⦁ 350 kW dört tekerlekten çekiş sistemi
⦁ Ön motor (250kW) ve arka motor (350kW)
⦁ Maksimum güç: 350 kW (476 dev/dak)
⦁ En yüksek hız: 280 km/sa (sokak pistleri için optimize edildi)
⦁ 0’dan 100 km/sa hıza ulaşması: İki saniyeden daha az
⦁ Elektrikli dört tekerlek fren sistemi (Brake-By-Wire)
⦁ Frenleme sırasında enerji geri kazanım kapasitesi: 600 kW
⦁ Yarış sırasında kullanılan enerjinin %50’si fren geri kazanımından geliyor

Yeni sezon öncesi değerlendirmelerde bulunan DS Performance Direktörü, Eugenio Franzetti, “DS Automobiles için bu sezon yalnızca şampiyonluk kazanmaktan daha önemli. Her şeyden önce, Formula E’de 10. sezonumuza başlıyoruz. Markamız 2015 yılından bu yana 121 yarışa, 4 şampiyonluğa, 16 galibiyete, 51 podyuma ve 24 pol pozisyonuna imza attı; bu olağanüstü bir başarı. Üstelik şimdi DS Performance tarafından geliştirilen yepyeni bir tasarıma ve yeni bir güç aktarma organına sahip bir otomobille karşınızdayız. Mühendislerimiz ve teknisyenlerimizin son iki yıldır ortaya koydukları muazzam çalışmalardan gurur duyuyorum. DS PENSKE’yi büyük başarılara taşımak için DS E-TENSE FE25 bizim için çok değerli olacaktır” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...