ZF, Bağlantılı Ticari Araçlar için Akıllı Yazılım Çözümlerini Tanıttı

®
Çok Okunanlar

2.El Haziran Ayında Rahat Bir Nefes Aldı

1 Haziran 2020 tarihinden itibaren ‘Yeni Normal’ olarak adlandırılan normalleşme süreci resmi olarak başlamıştı. Tüm dünyayı saran Koronavirüs salgınının...

“Hızlı ve Öfkeli: Hobbs & Shaw” Avustralya Prömiyeri…

"Hızlı ve Öfkeli: Hobbs & Shaw" Avustralya Prömiyerinde çok özel görüntüler, Türkiye'de ilk kez Automobile Magazine'de... 31 Temmuz 2019...

Eşarj:Cumhuriyetin 100. Yılında 3 Gün Boyunca Ücretsiz

Türkiye’nin ilk ve en fazla hızlı şarj istasyonuna sahip ve Enerjisa Enerji’nin hisselerinin tamamına sahip olduğu elektrikli araç şarj...

SEAT otomobillerinin tasarımında artık süperbilgisayar kullanıyor

SEAT, otomobillerini geliştirmek için MareNostrum 4 isimli İspanya’daki en güçlü ve Avrupa’daki ise yedinci en güçlü bilgisayarı kullanıyor. 40...

Yazılımın Gücünü Harekete Geçirmek: ZF, araç performansını ve güvenliğini daha da geliştirmek için yazılım çözümlerini şasi teknolojileriyle entegre ediyor

Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı: ZF, elektrikli güç aktarım organları ve fren sisteminin kontrol yazılımını uyumlu hale getirerek enerji verimliliğini yükseltiyor

Dünyanın en büyük otomotiv tedarikçilerinden ZF Friedrichshafen AG, daha akıllı, daha bağlantılı ve daha verimli ticari araç teknolojilerinin geliştirilmesinde yazılımın gücünü harekete geçiriyor. ZF’nin akıllı yazılım çözümleri şasi teknolojileriyle entegre edilerek araç performansı ve güvenliği artırılıyor, böylece daha güvenli ve konforlu yolculuk imkanı sağlanıyor. Otomotiv teknolojileri dijital entegrasyona doğru yöneldikçe, akıllı ve bağlantılı teknolojilerin öncüsü olarak yerini daha da pekiştiren ZF, toplam sahip olma maliyetini (TCO) düşürebilecek akıllı sistemlerin üretimini hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde gerçekleştirmek için grup bünyesindeki yazılım uzmanlığından yararlanıyor.

Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı

Aracın yavaşlamasıyla ortaya çıkan enerjinin araç üzerindeki bataryaların şarj edilmesinde değerlendirilmesi, elektrikli araçların menzilini efektif bir şekilde uzatılmasına ya da gerekli bataryaların boyutunun azaltılmasına yardımcı oluyor. ZF’nin Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı, tam denge kontrolü altında geri kazanımı optimize etmek için elektrikli aktarma organlarını ve frenleme işlevlerini mevcut standartların da ötesinde optimize ederek verimliliği, güvenliği ve konforu artırırken toplam sahip olma maliyetini (TCO) azaltıyor.

Sistem, ZF’nin yeni nesil AxTrax 2 dual ve CeTrax 2 dual elektrikli aktarım çözümlerini, mBSP XBS gelişmiş fren sistemi ile birleştirerek, hızlanma ve frenlemeyi kontrol etmede elektrikli tahrik ürünlerinin becerilerini kullanıyor. Bunu yaparken sistem, yerleşik bataryaları sürüş esnasında yeniden şarj etmek için enerji geri kazanımını en üst düzeye çıkararak aracın menzilini etkin bir şekilde uzatıyor. Sistem ‘tek pedalla sürüş’ işlevselliği de sağlayarak özellikle arazi veya şehir içi sürüş gibi düşük hızlı manevralarda sürüş konforunu artırıyor. Ayrıca çekiş kontrol işlevini de optimize eden sistem, lastik aşınmasını azaltarak ve kaygan zeminde araç performansını ve dengesini artırarak gelişmiş kalkış yetenekleri sunuyor.

Yazılımsal Fren Direnci

ZF, elektrikli araçlar için donanımsal fren dirençlerinin yerini alacak bir yazılım çözümü geliştirdi. Bu yeni yazılım işlevi, belirli şarj koşullarda bataryanın enerjisini akıllı bir şekilde sınırlıyor. Konum verilerini kullanarak rejeneratif frenleme ile geri kazanılan enerjiyi sürüşün başında tahmin ederek bataryanın şarj esnasında daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Sistem diğer tüm alanlarda batarya prize takıldığında tamamen şarj olmasına olanak tanıyor.

Ağır ve pahalı fren dirençlerine gerek bırakmayan bu yenilik sayesinde, enerji verimliliği en üst düzeye çıkarılırken tüm enerjinin sürüş için kullanılabilir hale gelmesi de sağlanıyor. Araç ağırlığının yaklaşık olarak 150 kg azaltılmasını sağlayan bu çözüm, şasi üzerindeki kullanılabilir hacmi de artırıyor. Sistem, sunucu-bulut tabanlı akıllı bir işlevin verimliliği ve sürdürülebilirliği artırırken maliyet ve ağırlıktan nasıl tasarruf sağlayabileceğini de ortaya koyuyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...