Nissan elektrikli güç-aktarma sistemleri

®
Çok Okunanlar

Nissan Sürücüsüz Araç Çekme Sistemini Devreye Aldı

Yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam eden Nissan, Japonya’da bulunan Oppama fabrikasında tamamen otonom hareket eden Akıllı Araç Çekme Sistemi’ni...

Motobike Istanbul 2020’de yine çok renkli…

Motosiklet ve bisiklet sektörünün bölgedeki en kapsamlı etkinliği Motobike Istanbul, 20-23 Şubat 2020 tarihleri arasında 12. kez kapılarını açmaya...

Kodiaq RS, 2025 Mart ayından itibaren Türkiye’de

Skoda’nın SUV ürün gamındaki amiral gemisi Kodiaq’ın RS modeli yeniledi. Yeni nesil Škoda Kodiaq RS, 265 HP güç üreten yeni 2.0...

Lastiklerin Değiştirilmesi

Tekerlek ve Lastikler çok önemli olup, aracınızın tasarımının bölünmez bir parçasıdır; gelişi güzel değiştirilemez. Aracınızın standart donanımı olarak takılmış...

Nissan “X-in-1” adı altında elektrikli güç-aktarma sistemleri geliştirmeye yönelik yeni yaklaşımını açıkladı. Marka, yaklaşım kapsamında EV ve e-POWER güç-aktarma sistemlerine ait temel bileşenleri paylaşacak ve modüler hale getirecek. Böylece 2026 yılına kadar geliştirme ve üretim maliyetlerinde 2019 yılına kıyasla %30’luk bir düşüş sağlayacak.

Nissan, X-in-1 yaklaşımıyla EV ve e-POWER araçlarının rekabet gücünü daha da artırmayı hedefliyor. Nissan, EV’lerde kullanılması planlanan motoru, invertörü ve redüktörü modüler hale getiren 3’ü 1 arada bir güç-aktarma sistemi prototipini geliştirdi. Ayrıca jeneratör ve yükselticiyi de modüler hale getiren 5’i 1 arada prototipin ise e-POWER araçlarda kullanılması planlanıyor.

3’ü 1 arada, 5’i 1 arada ve diğer olası versiyonları da kapsayan X-in-1 yaklaşımı, EV ve e-POWER temel bileşenlerinin aynı hatta üretilmesini sağlamak için geliştirildi.

Nissan, 2010 yılında Nissanbir EV olan Nissan LEAF’i toplu olarak pazarlayan ilk otomobil üreticisi oldu.Nissan ayrıca elektrikliye geçiş teknolojilerini sürekli olarak geliştirmek için dünyanın dört bir yanındaki EV müşterilerinin beklentilerini dikkate alıyor, yakından takip ediyor. Marka, 2016 yılında %100 motorlu bir aktarma sistemi olduğu için bir EV ile aynı sürüş keyfini sağlayan EV teknolojisini kullanan benzersiz e-POWER elektrikli güç-aktarma sistemini pazara sundu.

Elektrikli güç-aktarma sistemleri geliştirmeye yönelik X-in-1 yaklaşımı aşağıdaki avantajları sağlıyor:

  • Temel bileşenlerin paylaşılması ve modüler hale getirilmesi, üretim verimliliğini arttırıyor ve güç-aktarma sistemleri maliyetini 2019 yılına kıyasla yaklaşık %30 azaltıyor.Nissan, 2026 yılına kadar e-POWER ile içten yanmalı motorlu araçlarla aynı fiyat seviyesine ulaşmayı hedefliyor
  • Ünitenin boyut ve ağırlığının azaltılması, sürüş performansını iyileştiriyor ve gürültü ile titreşimi en aza indiriyor
  • Yeni gelişmiş motor, ağır nadir toprak elementlerinkullanımıyla mıknatıs ağırlığını %1veya daha azına indiriyor
  • Temel bileşenlerin ve kontrol teknolojisinin ortak kullanımı, Nissan EV’lere özgü sürüş deneyimi yaşatıyor

Aktarma Organları ve EV Mühendisliği Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı ToshihiroHirai yapmış olduğu değerlendirmede: “Elektrikli sistemler geliştirme ve üretme konusundaon yıldan uzun süreli deneyime sahibiz. Söz konusu uzmanlığımızdan ve bilgi birikimimizden en iyi şekildeyararlanıyoruz.Elektrikli aktarma organları geliştirme alanındaki yeniliklerimiz sayesinde, müşteriler için yeni değer yaratmaya ve %100 motorlu araçları (EV’ler ve e-POWER) mümkün olduğunca yaygın bir şekilde sunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Şirket, uzun vadeli Nissan Ambition 2030 vizyonu kapsamında, 2030 mali yılına kadar ürün gamını 19’u elektrikli olmak üzere 27 yeni elektrikli modelle geliştirmeyi hedefliyor.Nissan, her pazara en uygun modelleri en uygun zamanda sunarak elektrikli araçlarının değerini geniş müşteri kitlelerine ulaştırmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...