OPET Temiz Tuvalet Kampanyası kitap oldu

®
Çok Okunanlar

Ford Otomotiv Sanayi’den üst düzey atamalara ilişkin açıklama…

Ford Otomotiv Sanayi, Kocaeli Fabrikaları ve Yeni Projeler Genel Müdür Yardımcısı görevini yürüten Cemil Cem Temel'in 1 Temmuz 2019...

MUSK HAKKINDA ‘BORSA DOLANDIRICILIĞI’ SUÇLAMASI…

Musk'un şirket hisselerini hisse başına 420 dolara geri alarak, Tesla'yı yeniden tamamen özel hale getirmek için bazı finansörlerle anlaşmaya...

Räikkönen ve Giovinazzi Yeni Alfa Romeo Giulia GTA’yı Test Etti!

Alfa Romeo, sınırlı sayıda ürettiği spor modelleri Giulia GTA ve GTAm üzerinde gerçekleştirdiği aerodinamik iyileştirmeleri gerçek yol koşullarında gözler...

“Dünyada Yılın Lüks Otomobili”: Yeni Audi A8

Yeni Audi A8, 2018 yılında "Dünyada Yılın Lüks Otomobili” ödülünün sahibi oldu. Audi markasının “Dünya Otomobil Ödülleri’nde kazandığı 9.zafer   “Dünya...

OPET’in daha sağlıklı bir toplum hedefiyle 2000 yılından bu yana kesintisiz olarak sürdürdüğü “Temiz Tuvalet Kampanyası” kitap oldu. Türkiye’nin en uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerinden biri olan kampanyanın toplumsal bir temizlik ve hijyen hareketine dönüşen öyküsü “Türkiye’nin Uygarlık Projesi” kitabı ile ölümsüzleşti.

OPET tarafından hayata geçirilen “Temiz Tuvalet Kampanyası” 23. yılında “Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’- OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’nın Öyküsü” adı ile kitap haline getirildi. Türk medyasının deneyimli isimleri Jale Özgentürk ve Nebil Özgentürk tarafından hazırlanan kitapta; OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk’ün, büyük bir kararlılıkla kamuoyunun gündemine taşıdığı kampanya ile gerçekleştirilen dönüşümün yolculuğu, yazı ve fotoğraflarla ölümsüzleştirildi.

2000 yılında OPET istasyonlarında başlatılan ve zamanla kamu kuruluşlarının da katılımıyla bir temizlik ve hijyen bilinci hareketine dönüşen kampanya ile bakteri ve virüslerin nasıl üreyip yayıldığı; küçük büyük demeden, kentlerde, kasabalarda ve köylerde Nurten Öztürk ve Opet eğitim ekipleri tarafından bizzat anlatıldı. Hijyen konusu proje ile medyanın, politikacıların ve geniş kesimlerin gündemine girdi. “Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’ kitabında; projenin 23 yıllık yolculuğu boyunca yaşananları, elde edilen başarılar, kazanılan ödüller, bu büyük değişime tanık olanlar tarafından anlatıldı.

 Proje ile bugün, birebir eğitim verdiğimiz kişi sayısı 12 milyonu aştı

OPET adını “hijyen”le özdeşleştiren Temiz Tuvalet Kampanyası’nın doğuşuna vesile olan hikayeyi projenin mimarı OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk kitapta şu sözlerle dile getirdi: “Bir bayram arifesinde, Atatürk Havalimanı’ndan Londra’ya gideceğiz. Tuvalete girdim. Tuvaletin kabininde iki yabancı turistin Türkiye’deki anılarını anlatırken temizlik konusundaki eleştirilerini duydum. Tuvalet gerçekten de çok kirliydi. O seyahat boyunca hep, ‘bir şeyler yapmak, bu ülkeyi bu sorundan kurtarmak lazım’ diye düşündüm. Vardığım sonuç şuydu: Bir toplu hareket yaratmak ve bu sorunu çözmeye odaklanmak gerekliydi.”  Bir ‘uygarlık projesi’ olarak tanımlanan ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile ana hedeflerinin tuvalet temizliği ve hijyenini Türkiye geneline yaymak olduğunu belirten Öztürk, “Günümüzde marka olabilmek için ürünün sadece fiziksel özellikleri ya da sunulan hizmetlerin toplamı yeterli olmayabilir. Markaların topluma hizmet etmeleri ve sosyal sorumluluklarını gösteren projelere de imza atmaları gerekir. Başlangıçta birçok kişinin gerçekleştirilebileceğine inanmadığı projemiz ile bugün, birebir eğitim verdiğimiz kişi sayısı 12 milyonu aştı. Projeden direkt veya endirekt yararlanan insan sayısı daha da yüksek. İstasyonlarımızda, “Temiz bırakın, temiz bulun” diyoruz. “Bugün harika görünüyorsunuz, ya biz nasılız?” diyoruz. Sürekli olarak bilinçlendirme çalışması yapıyoruz. Biz temizliyoruz elbette ama insanımızı da nasıl temiz tutacağı konusunda bilinçlendirmemiz gerekiyor. En temel hedefimiz konu ile ilgili toplumu eğitmek. Sorun çözülene kadar faaliyetlerimize devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’- OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’nın Öyküsü” kitabına bu link üzerinden erişilebiliyor:  https://www.opet.com.tr/e-kutuphane/4

Diğer Haberler

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu “Velinin Karnesi Nasıl?

TOSFED "Velinin Karnesi Nasıl?" Projesi 2025 Yılında 30 Şehre Daha Ulaşacak. Bu Projede Öğrenciler Velilerine Karne Notu Veriyor Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Kadınlar Komisyonu...

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear ve TNO, olumsuz hava şartlarında yaşanabilecek kazaların önüne geçmek için geliştirdikleri Araç Entegrasyonunu tanıttı. Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak...

Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

Allianz Türkiye, Türkiye’nin ilk “sürdürülebilir ürün” sertifikalı kaskosunu sektöre kazandırdı. Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir finans çerçevesinin temel taşı kabul edilen AB Taksonomi kriterlerinin tüm gerekliliklerini...

SWM G03F Modelinde Ocak Ayına Özel Nakit Alım

7 Kişilik SWM G03F, Üstün Fiyat Performans Oranı ve Nakit Alım Fırsatıyla Ocak Ayında da Çok Cazip!  Üstün özellikli modelleriyle dikkat çeken İtalyan SWM Motors,...

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk”

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk” sloganıyla Türkiye’de elektrikli araç kullanıcılarının şarj bulamama tedirginliğini her geçen gün azaltıyor. Türkiye'nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansına sahip EN YAKIT,...

Kulaklık, trafikte hayati sesleri engelliyor!

Trafikte sağ ve sağlıklı kalmak için gözlerimizi ve kulaklarımızı dört açmalıyız! Kulaklıkla yüksek sesle müzik dinleyerek trafikte yürürken karşı karşıya kalınan riskleri değerlendiren Yol ve...

“2025 Yılının Otomobili” olarak seçildi…

Alpine için ise ilk ve çok önemli bir başarı elde edilmiş oldu. Renault 5 E-Tech Elektrikli, bu unvanı kazanan sekizinci Renault modeli oldu. Bu...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

La seconda tappa dell’ABB FIA Formula E World Championship

Partita all'inizio di dicembre in Brasile, l'undicesima stagione del Campionato del Mondo ABB FIA di Formula E ha ospitato la seconda tappa sabato all'Autodromo...

Opel Omega.com: ritorno al futuro

Venticinque anni fa, al Salone Francoforte del 1999, Opel faceva sfoggio di avanguardia tecnologica equipaggiando una normale station wagon Omega-B V6 con una serie...

FR

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...

Jeep affiche la plus forte progression du marché français en octobre

Avec une augmentation des immatriculations de 31 % par rapport au mois d’octobre 2023, Jeep® surperforme le marché français en octobre 2024. Jeep affiche la...