Çip sıkıntısı Avrupayı vurdu…

®
Çok Okunanlar

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi...

Hyundai Elektrikli Testi bitiyor Günleri Başlıyor

Hyundai Motor Türkiye, gelişmiş tasarım anlayışı ve ileri teknoolojisiyle öne çıkan elektrikli modellerini Deneyim deneyimi yaşamak isteyen otomobil tutkunlarını...

Kazanan: George Russell

George Russell, Montreal'de olağanüstü bir performans sergiledi ve Cuma günü attığı muhteşem turla (ki bunun şimdiye kadarki en iyisi...

Yandex Türkiye, Maps’i Daha Gerçekçi ve Kullanışlı

Yandex Haritalar, Türkiye'nin dinamik şehir dokusuna uyum sağlayan bir dizi yeniliğiyle geliyor. Daha net, daha prosedürlü ve kullanıcı dostu...

Nissan Türkiye “Babalar Günü” etkinlikleri

Nissan Türkiye, babalar gününe özel yetkili satıcılarının düzenleyeceği aktivasyonlarla babalar otomobil tutkusunun devam edeceği giden tüm babalar ve çocuklarını...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP)...

Bilal Gümüşsoy Atandı…

Türkiye'de yaklaşık 1200 istasyonunda her gün 1 milyondan fazla misafiri ağırlayan Shell&Turcas'ın Tedarik Zinciri Direktörlüğü ve İcra Kurulu Ü yeliği'ne Bilal...

Allianz Trade’in otomotiv sektöründeki çip sıkıntısına yönelik yaptığı araştırma, küresel yarı iletken krizinden en çok otomotiv üretiminin etkilendiğini ortaya koyuyor. Araştırmada, 2020 yılının ikinci yarısında otomobillere olan talebin beklenenden daha hızlı toparlandığı ancak buna karşın, çip krizi nedeniyle otomotiv üretiminde 18 milyondan fazla araç açığının yaşandığı vurgulanıyor. Araştırmaya göre, çip krizinin Avrupa otomotiv sektörüne maliyeti 2021 ve 2022 genelinde 100 milyar euroyu bulabilecek.

Araştırmaya göre, çip krizinin en fazla otomotiv sektörünü etkilemesinin bir başka nedeni ise çip üreticilerinin üretim kapasitelerini bilgisayarlar ve veri merkezleri gibi talebin hızla artışa geçtiği nihai pazarlara kaydırması oldu. Çip sıkıntısı nedeniyle otomobil üretiminin 2019 seviyesinin çok altında kaldığı vurgulanan araştırmanın sonuçlarına göre, sektörün küresel olarak toplam üretim kaybı 18 milyon adedin üzerinde. Araştırmada, araç üretiminin 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş seviyelere gerilediği Avrupa’da durumun daha kötü olduğu belirtilirken, Çin’deki karantina kapanmaları ve Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesiyle ortaya çıkan ek tedarik zinciri aksaklıkları nedeniyle üretimdeki toparlanmanın yeniden sekteye uğradığı ifade ediliyor.

En büyük darbeyi Almanya aldı

Çip sıkıntısının yol açtığı üretim yavaşlamasının Avrupa ekonomisine maliyetini hesaplamak için 2021 ve 2022 üretiminin 2019 seviyeleriyle karşılaştırıldığını dile getiren Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, “Hesaplamalarımıza göre 2021 yılında 50 milyar euronun üzerinde bir kayıp var; bu da bölge GSYH’sinin yüzde 0,4’üne eşit bir rakam. Avrupa’da otomotiv üretiminin 2022 yılında bir kez daha yüzde 1 azalacağını varsayarsak 47 milyar euroluk bir kayıp daha yaşanabilir ve toplam kayıp 98 milyar euroya ulaşabilir. Otomotiv sektörü toplam katma değerin daha büyük bir payını temsil ettiği için Almanya, 2021 ve 2022’de 47.5 milyar euro katma değer kaybıyla en büyük darbeyi aldı. İşin iyi yönünden bakılırsa, perakendecilerdeki tarihi düşük stok seviyeleri göz önüne alındığında, üretimin 2023 yılında yeniden hareketlenmesi yukarı yönlü büyük bir potansiyel yaratabilir” dedi.

Çözüm için Avrupa’daki desteklerin acil ve makul hedeflere odaklanması gerektiğini ifade eden Bugay, “2021 yılında dediğimiz gibi, Avrupa’nın yarı iletkenler konusunda özerklik kazanması düşük bir ihtimal. Ancak politika yapıcılar, teşvikleri tüketici elektroniğinden ziyade otomotive odaklayarak, yerli üretimi teşvik ederek ve ortak girişimler başlatarak krizin çözümü için doğru yönde adım atabilirler” diye konuştu.

Diğer Haberler

Kazanan: George Russell

George Russell, Montreal'de olağanüstü bir performans sergiledi ve Cuma günü attığı muhteşem turla (ki bunun şimdiye kadarki en iyisi olduğuna inanıyordu) güçlü temposunu destekleyerek...

Hyundai Elektrikli Testi bitiyor Günleri Başlıyor

Hyundai Motor Türkiye, gelişmiş tasarım anlayışı ve ileri teknoolojisiyle öne çıkan elektrikli modellerini Deneyim deneyimi yaşamak isteyen otomobil tutkunlarını showroomlarına davet ediyor. Türkiye genelindeki...

Mercedes-AMG İstanbulPark’ta Hız Tutkunlarını Buluşturdu

Mercedes-AMG'nin Türkiye'deki 18 farklı modeli, İstanbulPark'ta düzenlenen etkinlikte çok özel davetlilerle buluştu. Katılımcılar, yüksek performanslı AMG modellerini profesyonel eğitmenler eşliğinde pistte test etme fırsatı...

Renault Grubu’nda üst düzey görev değişikliği

Beş yıldır Renault Grubu'nun CEO'luk görevini yürüten Luca de Meo, otomotiv sektörü dışındaki yeni fırsatları değerlendirme amacıyla görevinden ayrılmanın başlayacağını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanı Jean-Dominique...

Ford Otosan’dan Vehbi Koç Vakfı İş Birliği

Ford Otosan’dan Vehbi Koç Vakfı İş Birliği ile Kocaeli’ye Yeni Bir Eğitim Yatırımı: 35 Derslikli İlkokulun Temeli Atıldı... Ford Otosan’ın Kocaeli Valiliği, Kocaeli İl Millî...

İstanbul Park Artık TOSFED’e Emanet…

Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ile 2005 yılındaki açılışından bu yana, 9 kez Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapan İstanbul Park’ta, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED)...

Tesla, Roma’nın Kalbinde Tam Otonom Sürüşte

Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor... Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) özelliğini Roma'da test etmeyi...