Auto Express 2022 Yaz Lastiği Testinin şampiyonu

®
Çok Okunanlar

İlk Prometeon markalı lastiğin lansmanı Mısır’daki Gize Piramitleri’nde

İlk Prometeon markalı lastiğin lansmanı Mısır’da yapıldı... İlk Prometeon markalı lastiklerin lansmanı, Prometeon'un İskenderiye fabrikasının 30. yıl dönümüyle birlikte,...

Opel Istanbul’da Frontera’yı uluslararası medya temsilcilerine tanıtacak

Birbirinden iddialı modelleriyle geleceğin teknolojisini bugüne taşıyan Opel, cesur ve yalın tasarım felsefesinin yeni ve sağlam bir yorumu olarak öne...

Vosmer Otomotiv 6. İzmir Çocuk Çikolata ve Tatlı Festivali’nin Ana Sponsoru

Hizmette mükemmellik anlayışıyla otomotiv sektörünün önde gelen temsilcilerinden olan Vosmer Otomotiv, İzmirli yenilikçi, dinamik ve güvenilir bir marka olarak,...

ZF 2023 Yılında Rekor Satış Gerçekleştirdi

Almanya merkezli teknoloji şirketi ZF satışlarını 46.6 milyar Euro’ya yükseltti ve 2023 mali hedeflerine ulaştı. 2022 yılında satışlar 43.8...

Bridgestone’un Potenza Sport lastikleri, farklı lastiklerin değerlendirildiği 2022 Auto Express Yaz Lastiği Testinde bugüne kadarki en prestijli ödüllerinden birini elde etti.

Auto Express’in Baş Editörü Steve Fowler şunları dile getirdi: “Islak ve kuru zeminde frenleme ve yol tutuş testlerimizin dördünde de en üst sıralarda yer alan Bridgestone Potenza Sport, 2022’deki en iyi yaz lastiğimiz. Islak zeminde güvenli hissettirdi, ayrıca net bir frenleme avantajına sahipti. Yüksek hızın etkisini kaldırabilecek sportifliğiyle Potenza Sport’un, Bridgestone’un en iyileri dahi geride bırakan bir lastiği olduğu açık.”

Auto Express Yaz Lastiği Testi’nde, üç performans alanını değerlendiren lastik etiketi derecelendirmelerinden farklı olarak tasarım, kabin gürültüsü, yakıt tasarrufu ve fiyat gibi alanlar dahil olmak üzere toplam sekiz kriterde daha kapsamlı bir değerlendirme yapılıyor. Test kapsamında ıslak ve kuru zemin testleri için birden fazla deneme yapılıp, ortalama değer alınıyor.

Islak testte lastiğin sığ suda ve daha derin suda saatte 80 km hızdaki frenleme ve viraj alma özellikleri değerlendirilirken, kuru testte saatte 100 km hızla gidilirken yol tutuşuna, dengesine ve frenleme mesafesine bakıldı. Kabin gürültüsü değerlendirilmesinde hem AB etiket derecelendirmesine uygun olarak yol gürültüsü hem de araç içi gürültü dikkate alındı; saatte 50 ve 80 km hız için 100-400Hz arasındaki ses seviyeleri ölçüldü. Yakıt kullanımındaki yüzde birlik farkın, yuvarlanma direncinde yaklaşık yüzde dörtlük bir değişiklik gerektirdiğinin bilinciyle, yuvarlanma direncinin düşük olmasına önem verildi.   Son olarak -en önemli kriterler arasında yer almasa da- lastiğin fiyatı da değerlendirme kriterleri arasında yer aldı. Nihai değerlendirme sonucu yüzde 50 ağırlıkla ıslak test skoru, yüzde 40 ağırlıkla kuru test skoru, yüzde 10 ağırlıkla ise gürültü, yakıt ekonomisi ve fiyat değerlendirmeleri baz alınarak oluşturuldu.

Son Haberler

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Diğer Haberler