(ADAS) geliştirmek ve tedarik etmek üzere seçildi…

®
Çok Okunanlar

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Friedrichshafen, Almanya merkezli ZF ve bir Intel şirketi olan Mobileye, Toyota Motor Corporation tarafından önümüzdeki birkaç yıl içinde birden fazla araç platformunda kullanılacak olan Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemleri’ni (ADAS) geliştirmek ve tedarik etmek üzere seçildi. Anlaşmanın bir parçası olarak, Mobileye teknolojisiyle çalışan dünyanın bir numaralı otomotiv kamerası üreticilerinden biri olan ZF, Gen21 orta menzilli radarını da sağlayarak kamera ve radarın Toyota araçlarına entegrasyonundan sorumlu olacak.

Intel’in Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Mobileye’ın Başkanı ve CEO’su Profesör Amnon Shashua, “Mobileye, dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota için lider bir sürücü yardımı ve güvenlik teknolojisi geliştirmek üzere ZF ile birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyor.” diye konuştu.

ZF ve Mobileye, bilgisayar görüşü ve makine öğrenmesine dayalı algılama, yerelleştirme, haritalama ve şerit takip ve merkezleme gibi sistemler için sınıfının en iyisi yanal araç kontrol teknolojisi ile yol güvenliğini artırmaya yönelik yenilikçi yaklaşımları nedeniyle dünyanın önde gelen otomobil üreticileri tarafından tercih edilen kombinasyon olmaya devam ediyor. Toyota ile olan bu yeni ilişki, ZF ve Mobileye’ın Toyota’nın ADAS sistemleri için ilk ortaklığı olurken, dünya yollarında güvenlik ve sürücü rahatlığı işlevlerini geliştirmek için Mobileye ve ZF güvenlik teknolojisinin menzilini önemli ölçüde genişletiyor.

ZF Elektronik ve ADAS Bölümü Başkan Yardımcısı Christophe Marnat bu konuda şöyle konuştu: “ZF, küresel güvenlik düzenlemelerini karşılamak için tasarlanmış gelişmiş güvenlik sistemleri geliştirmek üzere Toyota ve Mobileye ile yakın çalışmayı dört gözle bekliyor. Yenilikçi teknolojilerimiz füzyon tabanlı sistemler ve ADAS işlevleri için olağanüstü performans ve sağlamlık sağlayacak.”

ZF ve Mobileye, Toyota araçlarındaki önemli gelişmiş sürücü destek platformlarına güç sağlamak için ZF radar teknolojisiyle entegre gelişmiş kamera teknolojisi üretmek üzere yakın iş birliği kuracak. Şu anda mevcut olan en gelişmiş uygulamaya özel görüntü hesaplama sistemlerinden (yongada sistem) biri olan Mobileye EyeQ®4, Toyota araçlarının etrafındaki ortamı hassas bir şekilde yorumlamak için ZF’nin Gen21 orta menzilli radar teknolojisi ile birleştirilecek. Bu teknolojiler birlikte, sınıfının en iyisi yanal ve dikey araç kontrolünü sağlarken çarpışmaları önlemeye ve hafifletmeye yardımcı olacak. ZF’nin Gen21 orta menzilli radarı, 2022+ Euro NCAP 5 yıldızlı güvenlik derecelendirmelerini karşılamak ve L2 / L2 + otomatik sürüş işlevlerini etkinleştirmek için tasarlanmış yüksek performanslı bir 77GHz ön radardır. Araç üreticisinin ihtiyaçlarına göre ölçeklendirilebilir ve hem otomatik acil durum freni (AEB) gibi sistemleri desteklemek için yaya tespitine yardımcı olmak üzere düşük hızlarda geniş bir görüş alanı hem de uyarlanabilir hız sabitleyici gibi sistemler için yüksek hızlarda daha uzun bir algılama aralığı sunar.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...