Hibrit Motorlu Fiat 500 Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

SsangYong Motor, fabrika üretimini geçici olarak askıya aldı

Nakit sıkıntısı çeken Güney Koreli otomobil üreticisi olan SsangYong Motor Co., Çarşamba günü yaptığı açıklamada, yüklenicilerinden gelen parça tedarikindeki...

VW, yönetim kuruluna yeni atamaları görüşecek…

Volkswagen'in denetim kurulu Perşembe günü şirketin yönetim kurulunun yeniden düzenlenmesini tartışacak, bu konuya aşina iki kişi Salı günü yaptığı...

Nissan elektrikli güç-aktarma sistemleri

Nissan “X-in-1” adı altında elektrikli güç-aktarma sistemleri geliştirmeye yönelik yeni yaklaşımını açıkladı. Marka, yaklaşım kapsamında EV ve e-POWER güç-aktarma...

Fiat’ın ikonik modeli 500, hibrit motorlu versiyonu ile ülkemizde satışa sunuldu. 1957 yılından bu yana otomobil dünyasının ikonik modellerinden biri olarak öne çıkan Fiat 500’ün hibrit versiyonu, tarzından ve sürüş keyfinden ödün vermezken, modern çağın gereksinimi olarak çevreci, ve ekonomik olarak yollarla buluşuyor.

Fiat’ın ilk olarak 4 Temmuz 1957 yılında, Torino’da  ürettiği  ikonik modeli Fiat 500’ün hibrit motor seçenekli versiyonları ülkemizde satışa sunuldu. Yeni Fiat 500, 2021 yılında da tarzından ve sürüş keyfinden ödün vermeden, tasarımı, yaşam stilini, doğayı düşünen incelikli teknolojilerle daha ekonomik ve çevreci yeni hibrit motor ile buluşturuyor.

179 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan 1.0 litrelik, 70 HP’lik hibrit motorlu Fiat 500; Cult, Dolcevita, Sport ve Dolcevita versiyonda sunulan cabrio gövde seçeneği ile farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya hazırlanıyor. Fiat 500, tasarım ayrıntılarıyla ikonik modelin karakteristik özelliklerinin korurken, çağın gereksinimi olarak çevreci ve ekonomik olduğunun altını çiziyor.

İkonik, teknolojik ve hibrit!

Fiat 500’de görev yapan yeni nesil, 3 silindirli atmosferik motor, 12V lityum iyon bataryası ile benzinli motor seçeneğine göre yüzde yirmilik yakıt tasarrufu sağlıyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen yeni nesil hibrit motor teknolojisi, CO2 emisyon seviyesinde de yüzde 21’e kadar düşüş sağlıyor. Fiat 500’ün 1.0 litrelik  içten yanmalı motorunda, kalkış ve hızlanmalar sırasında bir kayış yardımıyla enerji sağlanırken, yavaşlama ve/veya frenleme sırasında ise; aracın sahip olduğu hareket enerjisinden yararlanılarak, enerji üretip, yeniden kullanılmak üzere 12 Volt’luk lityum bataryasında enerji depolanıyor. Böylelikle 500, hem yakıt tasarrufu sağlıyor hem de emisyon miktarlarını azaltıp çevreyi gözetiyor.

 

Yeni Fiat 500, modern teknolojinin tüm öğelerinden de yararlanıyor. Modelin giriş seviyesi olan Cult versiyonda, Led DRL, elektrikli gövde rengi yan aynalar, vintage gösterge, 15’inçlik alaşımlı jantlar ve projeksiyon tipi farlar bulunuyor. Ayrıca Bluetooth ve USB bağlantısını destekleyen 5’inç dokunmatik ekran, 6 adet hoparlör ve hız sınırlayıcı da Cult versiyonda standart olarak yer alıyor. Dolcevita versiyonda tüm bunlara ek olarak, cam tavan, ön ve arka tamponda krom detaylar, çamurluk üzerinde “Dolcevita” logosu bulunuyor. Kabinde ise dokunmatik ekranlı 7 inçlik AndroidAuto / Apple Car Play destekli bilgi ve eğlence sistemi, 7 inç TFT gösterge paneli ve otomatik klima, 16 inç alaşımlı janntlar, sis farları ve yağmur- karanlık sensörleri standart olarak sunuluyor.  Kullanıcılar, Apple CarPlay ve Android Auto desteği sayesinde sürücü ellerini direksiyondan ve gözünü yoldan ayırmadan telefon görüşmelerini yapabiliyor, mesaj alabiliyor veya gönderebiliyor ve akıllı telefon üzerinden müzik dinleyebiliyor.

Yeni hibrit Fiat 500’un Sport versiyonunda ise 16 inç alaşımlı jantlar, spor direksiyon simidi, çamurluk üzerinde “Sport” logosu, otomatik klima, 7 inçlik Android Auto / Apple Car Play destekli bilgi ve eğlence sistemi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu 50/50 katlanır arka koltuklar, hız sınırlayıcı & cruise control bulunuyor. Kabin içinde ayrıca 7 inç TFT gösterge paneli ve kontrol paneli yer alırken; Sport versiyonda; sis farları ve yağmur- karanlık ve arka park sensörleri standart olarak sunuluyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...