Castrol Elektrikli Geleceğe Bağlanın Araştırması

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Chery modelinin arka aksı seyir halindeyken koptu

Chery sahiplerinden şikayet yağıyor... Chery araçlarına yönelik şikayetler son aylarda ciddi bir artış gösterdi. Kalite sorunları, motor ve performans problemleri,...

Castrol “Elektrikli Geleceğe Bağlanın” araştırmasıyla, Türkiye’de elektrikli araçların yaygınlaşmasını etkileyen kritik faktörleri ortaya çıkardı. Yaygınlaşma için tüketiciler açısından en önemli faktörler sırasıyla; fiyat, araç marka ve modeli, altyapı, menzil ve şarj süresi.

 Elektrikli araçlar mobilitenin yakın gelecekteki dönüşümünde ve ulaşımdan kaynaklı karbon salımının azaltılmasında anahtar rol oynayacak. Madeni yağ devi Castrol,geleceğin mobilitesinde önemli payı olacak elektrifikasyona dair çalışmalarını;ulusal ve uluslararası araştırmalara dayandırarak yürütüyor. Bu kapsamda Castrol geçen yıl sekiz ülkede yapılan global araştırmasına Türkiye’yi de ekleyerek Türkiye’de elektrikli araçların yaygınlaşmasına etki eden kritik faktörleri araştırdı. Hem tüketicilere hem de filo yöneticileri ve sektör profesyonellerine, elektrikli araçların yaygınlaşmasında hangi faktörlerin önemli olduğu soruldu.Çalışma bu anlamda, Türkiye’de bu ölçüde yapılmış ilk araştırmalardan biri olma özelliği taşıyor.

Castrol, araştırmanın diğer önemli bir kısmı olan filo ve otomotiv sektörü profesyonellerinin görüşleri için de Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) ile iş birliği yaptı.

Castrol, bu araştırmayı paylaşarak, sektöre ve elektrifikasyon sürecinde sektör paydaşlarının yol haritalarına da yardımcı olmayı amaçlıyor.

Türkiye’deki tüketiciler 2025 diyor

Araştırmaya göre,Türkiye’deki tüketiciler ortalamada;benzinli bir araca kıyasla elektrikli bir araca ortalama yüzde 19 daha fazla ödeyebileceklerini söylüyor. Aynı zamanda ortalama şarj süresi beklentilerini 28 dakika ve ortalama menzil beklentilerinin 406 kilometre olduğunu ifade ediyorlar.Sekiz ülkede 3yapılan araştırmada ise,tüketiciler için şarj süresi beklentisi 31 dakika ve 469 kilometre menzil olarak ifade edilmişti.

Castrol’ün global araştırmasında önemli teknolojik gelişmelere rağmen, tüketiciler;elektrikli araçların pahalı olduğuna, şarj edilmesinin uzun sürdüğüne ve kısa menzile sahip olduğuna inanıyor. Buna rağmen Türkiye’de tüketicilerin yüzde 58’i ortalamada 2025 yılında elektrikli araç almaya olumlu bakıyor2. Bu tüketicilerin yüzde 68’i ise elektrikli araçları önümüzdeki 5 yıl içinde alabileceklerini düşünüyor.

Türkiye en çok aracın fiyatınabakıyor

Marka ve model önemli

Türkiye’deki tüketiciler, elektrikli araç sahipliğinde yüzde 21 ile en önemli ikinci faktörün aracın marka ve modeli olduğunu düşünüyor. Oysa global tüketiciler için bu oran yalnızca yüzde 4.

Türkiye’de tüketicilerin yüzde 68’i, AVM’ler, benzin istasyonları, bakım ve onarım servisleri gibi alanlarda sürüş alışkanlıklarını destekleyen uygun şarj altyapısından emin olması durumunda elektrikli araç satın almayı düşünebileceklerini belirtiyor. Türkiye’deki sektör profesyonelleri ve filo yöneticileri de şarj altyapısının elektrikli araçların yaygınlaşmasını etkileyen ilk üç sıradaki faktörlerden olduğunu ifade ediyor.  Sektör profesyonelleri ayrıca,elektrikli araçların yaygınlaşmasında hibe ve teşviklerle beraber;araç üreticilerinin yeterlibütçeler ayırmasınınönemli faktörlerden biri olarak ön sıraya koyuyor. Filo yöneticilerinin yarısı,yüzde 30 civarında teşvik veya vergi muafiyeti olması halinde filosuna elektrikli araçlar katabileceğini söylüyor.

E-sıvılar için Castrol ON

Castrol kısa bir süre önce elektrikli araçlar için geliştirilmiş e-sıvılar serisinin yeni markası Castrol ON’u da dünyada hizmete sundu. Castrol ON’un yelpazesinde e-şanzıman sıvılarından, e- batarya soğutucuları ve e-greslere kadar farklı ürünler bulunuyor. Castrol’ün yaptırdığı araştırmada öne çıkan daha uzun menzil, daha kısa şarj süresi ve araç sahipliğindeki ekonomiyi işaret eden üç kritik faktör Castrol ON e-sıvılarının faydalarına da yön veriyor. Gelişmiş e-şanzıman sıvıları, elektrik motoru ve transmisyon sisteminin ömrünü uzatmaya yardımcı olurken aracın tek bir şarjla daha uzun menzile ulaşmasını da sağlamaya yardımcı oluyor.E-batarya soğutucular ultra hızlı şarj sırasında bataryanın fazla ısınmasını kontrol altında tutuyor. Castrol, e-sıvılarını, aralarında Jaguar Formula E Takımı’nın da olduğu otomotiv endüstrisindekipartnerleriyle birlikte geliştiriyor.Dünyanın önde gelen araç üreticilerinin yarısından fazlası, elektrikli araçların fabrika dolumlarında Castrol e-sıvılarını tercih ediyor.4

 Castrol “Elektrikli Geleceğe Bağlanın” Araştırması ve Castrol ON e-sıvıları hakkında detaylı bilgi için Castrol E-Sıvıları – Teknoloji ve İnovasyon | Castrol Türkiye | Castrol Motor Yağları – Castrol Türkiye

Diğer Haberler

Chery modelinin arka aksı seyir halindeyken koptu

Chery sahiplerinden şikayet yağıyor... Chery araçlarına yönelik şikayetler son aylarda ciddi bir artış gösterdi. Kalite sorunları, motor ve performans problemleri, elektronik aksam arızaları, yedek parça...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...