Test Sürüşü ve Fotoğraf: Yaşar Ümit İlhan
Dünya otomotiv tarihinin en çok satılan hatchback modeli Golf’ün yeni versiyonu ikonik tasarımıyla daha dinamik bir görünüm kazanmış. Yeni Golf, benzersiz özelliklerle dolu. İleri teknolojilerle donatılan model, kullanıcılarına yarı otonom sürüş deneyiminin yanı sıra, çok daha gelişmiş bir multimedya eğlence sistemi sunuyor.
Volkswagen tarafından ilki 1974 yılında üretilen ve tüm dünyada bugüne kadar 33 milyondan fazla satan Golf’ün yeni modeli tasarım açısından önceki nesillerine de sadık kalmış. Yeni Golf, yenilenen ızgarası, tamponu ve LED stop lambalarıyla daha keskin ve dinamik bir görünüm kazanmış. Sınıfında standartları değiştirecek otomobilin tamamen yeniden tasarlanan eğlence sistemleri de artık daha şık ve daha geniş dokunmatik yüzeylere sahip. Yeni Golf, sürüş asistan teknolojileri ile saatte 60 kilometreden daha düşük hızlarda, şehir içinde ve dışında yarı otonom sürüş imkanı da sunuyor.
Maksimum güç düşük yakıt tüketimi
Motor hacimlerindeki küçülmeyle birlikte sağlanan verim artışını ifade eden “downsizing” akımının yaratıcısı Volkswagen, Yeni Golf’te bu akımın en ileri temsilcilerini kullanıyor. Yeni Golf’te 1,0 litreye küçülen baz motor, 110 PS’lik maksimum gücünü korurken, hafiflemenin yanı sıra sürtünme kayıplarını da minimuma indirgeyerek verimliliği artırıyor. 1,4 TSI motor ise, 125 PS’lik maksimum gücü ve düşük yakıt tüketim değerleriyle sınıfının referans noktasını oluşturmaya devam ediyor. Daha yüksek güç beklentilerini, aynı bloğun 150 PS’lik versiyonu karşılarken, 90 PS ve 115 PS olmak üzere iki güç seviyesinde hazırlanan TDI dizel motorlar, ultra düşük tüketim ve yüksek ivmelenme değerleri vadediyor.
Yeni Golf’te, benzinli motorlarda 1.0 TSI BMT 110 PS ve 1.4 TSI BMT 125 PS seçeneği hem manuel hem de DSG şanzımanla sunulurken, 1.4 TSI BMT 150 PS sadece DSG şanzıman ile alınabiliyor. Dizel motorlarda ise 1.6 TDI BMT 115 PS hem manuel hem DSG şanzımanla, 90PS’lik versiyon ise sadece manuel şanzımanla sunuluyor.
10 PS artan gücüyle 310 PS’lik bir motor gücüne sahip olan yüksek performans modeli Yeni Golf R ise “4MOTION” dört çeker özelliği ve DSG şanzımanıyla ailenin en güçlü üyesi olarak yerini alıyor.
Dinamik dış tasarım
Yeni Golf’te yeni dokunuşlar otomobilin ikonik tasarımına dinamizm kazandırıyor. Yenilenen ön tampon ve yeni far tasarımları otomobile daha atak bir görünüm katarken, ön tampondaki genişleyen hava girişleri Yeni Golf’ü daha geniş gösteriyor. Otomobilde ilk bakışta fark edilen en büyük değişiklik, LED gündüz sürüş farları ve LED stop lambalarının tüm donanımlara eklenmiş olması. Highline donanım seviyesi ile sunulan LED “Mid” ön farlar ve hareketli bir şekilde yanıp sönen dinamik arka sinyal lambalarına sahip LED “High” stop lambaları da Yeni Golf’ün dikkat çekici özelliklerinden.
Yollar renkleniyor
Yeni Golf eklenen yeni renk seçenekleriyle de dikkat çekiyor. Mevcut renk seçeneklerine ek olarak Kara Yakut, İndiyum Grisi, Orman Yeşili, Ateş Kırmızısı, Metalik Atlantik Mavisi, Gümüş İnci ve Turmerik Sarısı seçenekleriyle Yeni Golf, farklı beğenilere de hitap ediyor.
Geniş dokunmatik ekran
Yeni Golf’te sunulacak olan Active Info Display “Dijital Gösterge Paneli” sayesinde sürüş, navigasyon ve destek fonksiyonları gibi bilgilere ek olarak; bilgi-eğlence sistemi ekranında görüntülenen telefon rehberi, albüm kapağı, radyo istasyonu gibi bilgiler de doğrudan sürücünün görüş alanına aktarılabiliyor. Yeni Golf, yer aldığı compact hatchback sınıfında ve tüm diğer Volkswagen modelleri arasında bir ilk olarak, harekete duyarlı kontrol “Gesture Control” teknolojisini sunuyor. Bu teknoloji ile donatılan Discover Pro bilgi eğlence sistemi, dokunmadan sadece hareket ile kontrol edilebiliyor. Örneğin, 9,2 inç büyüklüğündeki ekranda bulunan menüler arasında geçiş, ekrana dokunmadan sadece elin sağa veya sola hareketi ile sağlanabiliyor. İstenilen radyo istasyonu da yine sadece elin havada hareket ettirilmesi suretiyle ayarlanabiliyor. Yeni Golf’te, kablosuz şarj özelliğini destekleyen akıllı telefonlar, herhangi bir kablo bağlantısına ihtiyaç duyulmadan şarj edilebiliyor. Bunun için telefonun belirlenen göze bırakılması yeterli. Ayrıca otomobilin üzerinde bulunan anten, telefon için daha iyi bir çekim gücü de sağlıyor.
Geleceğin teknolojileri
Trafikte sürüş asistanı “Traffic Jam Assist” ile Golf, geleceğin sürüş teknolojilerini şimdiden mümkün kılıyor. 60 km/s hıza kadar trafikte aracın kontrolünü devralan bu sistem, sensörler yardımıyla öndeki araçla güvenli takip mesafesini korurken, aynı zamanda aracın şeritte kalmasına da yardımcı olarak yarı otonom sürüş imkanı sağlıyor.
Şerit Takip Asistanı “Lane Assist” sayesinde, aracın istenmedik bir şekilde şeritten çıkacağı sistem tarafından algılandığında, aracı şeritte tutmak üzere direksiyon, otomatik olarak ve hafif bir şekilde yönlendiriliyor.
Adaptif Hız Sabitleyici “ACC” gelişmiş bir radar yardımıyla önde bulunan araçlara olan güvenli takip mesafesini sürekli olarak koruyor. Sürücü, çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden kumanda ederek takip mesafesini ve maksimum hızı ayarlayabiliyor. Frene basıldığı anda devreden çıkan sistem yine direksiyon üzerinde yer alan bir tuş yardımıyla tekrar aktive edilebiliyor.
Kör Nokta Uyarı Sistemi “Blind Spot Detection” sayesinde, sürücünün aynalardan göremediği kör noktalarda bir araç olması durumunda şerit değiştirme ve sollamalarda olası tehlikelerin önüne geçilmesi sağlanıyor.