Test Sürüşü: Ssangyong Musso Grand 2019…

®
Çok Okunanlar

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Türkiye distribütörlüğünü Şahsuvaroğlu Dış Ticaret’in yürüttüğü Güney Koreli 4×4 uzmanı SsangYong, Pick-Up segmenti olan Musso Grand modelini test ettik. SsangYong’un Pick-Up segmenti olan Musso Grand eşsiz tasarımıyla oldukça dikkat çeken bir pick-up olmayı elde etmiş. Yakından oldukça büyük hatlara sahip yüzde 100 güney korede üretilen MussoGrand baktığımızda Mercedes-Benz X Class pick-up tasarımınıda andırıyor. Zaten bir çelik üreticisi olan Ssangyong güney koreli otomotiv firması bu aracı üretirken aracın taşıyabileceği ne varsa o kadar şasi ve her detayına çelik entegre ederek, aracı kalınlaştırarak güçlü kırılmaz ve daha güvenli bir hale getirmiş. Ön kaput üzerinde ve aracın iki yanında yer alan çıkık gövde tasarımı ve çizgileri güçlü ve kaslı gözükmesini sağlamış. Musso Grand’ın gövdesi yüzde 79,2 oranında yüksek gergili 4 katmanlı şasiye sahip. Otomobil endüstrisinin ilk 1,5 GPa ultra yüksek gergili çeliği ile üretilen Pick-Up’ı olmasıyla birlikte Musso Grand, Rexton G4 ile aynı kasa yapısını, teknolojiyi ve donanım özelliklerini barındırdığı için ise yüksek vergi dilimine takılmadan uygun fiyatlar ile kolay elde edilecebilecek çok yönlü sportif bir araç. (Pick-up) Ayrıca Musso Grand, yüzde 70,8 artikülasyon ses indeksi ile geçmiş versiyonları ve rakipleri arasında yapılan karşılaştırmalarda sessiz bir sürüş konusunda da oldukça iddaalı. Aracın, Ergonomik koltukları ve arka koltukların da 27 derece açısı ile geniş bir diz mesafesi sunuluyor. Aracımız bir pick-up olmasının yanısıra Suv konforunuda barındırdığı kesin. Bu SUV konforunda, ön ve arka süspansiyonu (Ön; çift salıncaklı helezon yaylı süspansiyon, Arka; dinamik 5 nokta bağlantılı süspansiyon) olduğu için elde etmiş. Yani Arka tarafta herhangi bir makas sistemi bulunmuyor. MussoGrand’da Start Stop / Akıllı Anahtar yardımı sayesinde Anahtarsız Giriş ve motoru çalıştırma sistemi yer alıyor. Araç içinde yer alan 8 inçlik dokunmatik Multimedya sistemi, Apple Car Play ve Google Android telefonları ile uyumlu. Aktif ve pasif güvenlik sistemleri (ESP, ARP, HSA, HDC, EBD, ESS) sistemleri standart şekilde MussoGrand araçta yer almakta. Arka bagaj havuzu kaplaması ise standart olarak sunuluyor. Gerçekten rakiplerinden çok daha derin bir bagaj arka kasa eşya taşıma alanına sahip. Aracı standart olarak aldığınızda ise hardtop bulunmuyor. Yan basamaklar, ön ve arka koruma demirini ise ekstra olarak yine sipariş vererek alma imkanınız bulunmakta. Aracımızın yere en yakın dingil mesafesi ise 22cm yerden yüksekliği bulunuyor. Aracımızın üzerinde standart olarak satışa sunulmakta olan güney kore’nin ürettiği lastikler yer alıyor. Yapmış olduğumuz toprak ve çakıllı yol performans sürüş testimizde lastiklerin yol tutuşu ve fren mesafesinin orta seviyede …

olduğunu gördük. Yani daha iyi markalı lastikler ile de daha iyi sonuçların alınabileceğini de sanıyorum. Fakat üzerinde ki lastiklerde iyi. Vites kolu üzerindeki küçük tuş yardımı ile özellikle vitesi ufaltma ve büyültme bakımından çok kullanışlı olduğu kadarda pratik olmuş. Ayrıca Ssangyong markası iç tasarımda ve döşemelerde gerçekten kaliteden ödün vermemeye çalışmış. Bir pick-up araçta en önemli şey kolay temizlenebilen malzeme ve dayanıklı olan malzemenin kullanılmasıdır. MussoGrand’da ise aracın ön tarafında yer alan deri kaplama ve geçişler güzel durmuş. Bunlar aynı zamanda ön göğüsteki kaplamalar ile beraber kolay temizlenme özelliğine sahip. Yani çok yumuşak olmaması iyi olmuş. Arka tarafta yine kapı içleri ve ön koltuk arkalarının özellikle çamura karşı iyi bir şekilde temizlenebilen özelliği yine aracın bir pick-up olmasını ön plana çıkaran önemli detaylarından. Direksiyon simidi ise şu zamana kadar hiç bir pick-up yada Suv araçta karşımıza çıkmaya farklı bir tasarıma ve tutuşa sahip, fakat başarılı bir sürüş sunabilen bir özelliği de olmakla dikkat çekmekte. Aracın frenleri yapmış olduğumuz İstanbul Ralli Etaplarındaki testlerde kısa zamanda devreye giren hassas ABS sistemi ile bence bir pick-up araçta olması gerektiği gibi. Motorun gücü ve torku kasaya göre pick-up araçlarda genelde fazla olduğu için Musso Grand araçta da bu böyle olduğu için ve arka tarafta test esnasında boş olduğundan kalkış hızlarımızda araç patinaja düşerek güçlü bir şekilde hızlandığını motorun kasaya oranla güçlü olduğunu gördük. Aynı zamanda doğal ortamında testte tabi tutmuş olduğumuz MussoGrand çok daha zor ortamlarda hareket edebilecek hissini ve kırılmazlık sağlamlık karekterini de bize yansıtmayı başardı. Tabi test ettiğimiz 4×2 olduğu için aracı çok fazla zorlamasakta, MussoGrand 4×4 vitesli olan ve aynı zamanda üzerinde Lassa, Michelin, Goodyear gibi markaların toprak yol Suv lastikleri var iken ağır şart ve ortamlarda da daha iyi testlere tutarak sonuçlar alabileceğimizi sanıyorum. Aracımız testimiz esnasında karma tüketimde 100 km de 11.7 litre yakarken, ekonomik sakin kullanımlarda tüketim değerinin 100 km ‘de 10.7 litreye kadar düştüğünü gördük. Aracımızın fiyatı şu anda kampanyası şartları dahilinde 151 bin 500 TL ile Türkiye pazarına sunuluyor…
Test Sürüşü: Özgür Sunay

MussoGrand 4×2 Test Sürüşü Fotoğraf Galerisi:

 

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...