AKO Akü’den Yıllık 10 Milyon Adetlik Üretim Hedefi

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

AKO Grup bünyesinde hizmet veren AKO Akü, Türkiye’de Matrix Press (Punch) ve Kaizen Tüneli teknolojisini bir arada kullanan tek üretim tesisi olma özelliğine sahip, yüksek teknolojiyle endüstri 4.0 platformu üzerine kurulu ve tescilli Ar-Ge Merkezi kimliği taşıyan fabrikasında önümüzdeki 7 yıl içinde yıllık üretim hedefini 10 milyon adet olarak belirledi. Bünyesindeki Akü Geri Dönüşüm tesisi ile birlikte, ülkemizin akü alanında en yeni ve en büyük yatırımı olma özelliği taşıyan AKO Akü, 64 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyor…

Türk sanayinin yerli sermayeli gücü AKO Grup bünyesinde Çankırı Yakınkent Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren AKO Akü fabrikası, üretim tesisi olmanın ötesinde, Bakanlık tarafından tescil edilmiş bir Ar-Ge merkezi olması ve sıfır atık teknolojisine sahip tek Akü Geri Dönüşüm tesisi ile akü alanında ülkemizin en yeni ve en büyük yatırımı olma özelliği taşıyor. Akü üretiminde sektörde kullanılan en gelişmiş ve görece en iyi sonuçları veren üretim tekniği olan Matrix Press (Punch) ve Kaizen Tüneli teknolojisi Türkiye’de sadece AKO Akü’de bir arada kullanılıyor.

Yakın Vadeli Hedef, Yıllık 10 Milyon Üretim Adedi

AKO Akü’nün öncelikli yakın vadeli hedefi, önümüzdeki 7 yıl içinde yıllık 10 milyon üretim adedine ulaşmak. Türkiye’de üretilen otomobil adetine oranla üretilen akü adetinin de az olduğunu ifade eden Genel Müdür Dr. Büyükkalender, “Ülke olarak katma değeri yüksek ürünler üretmeliyiz. Türkiye’deki otomobil fabrikalarının kaydettiği gelişmeyi akü fabrikalarının da yeterince gösterdiği kanaatinde değilim” dedi. Büyükkalender, Kore örneğinden yola çıkarak konuyu şöyle özetledi: “Üretilen akü miktarının yıllık yaklaşık 50 milyon adete yakın olduğu bir ülke Kore. Türkiye ve Kore’nin kendi iç pazarında tüketimi 5 milyon adet. Bu anlamda Kore’ye bakıldığında üretiminin 10’da birinin iç pazara verildiğini görüyoruz. Bu da geri kalanının ihracata yönlendirildiği anlamına geliyor. Türkiye’de ise bu toplam üretim 20 milyonlarda kalıyor.”

422 bin metrekare açık ve 125 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulu fabrikalarını toplamda 100 milyon dolar yatırımla faaliyete geçirdiklerinin bilgisini veren Dr. Hulki Büyükkalender, halihazırda 3.5 milyon olan adet yıllık üretimi, kısa vadede 10 milyon adede çıkarma hedefleri olduğunu ifade etti. Büyükkalender, “Dünya genelinde 1.3 milyar araç akü kullanıyor. Biz hedeflerimizi ana pazarımız ihracat ve Türkiye’deki otomotiv üreticileri olarak belirledik. Bu da dünya genelinde ortalama 2 yılda bir araç değişimi olduğu varsayıldığında pazar payı olarak gidilecek daha yolumuz olduğunu gösteriyor. Yıllık üretim hedefimiz iddialı ancak dış pazarlar da dahil olmak üzere gidecek çok yolumuz var” diye konuştu. AKO Akü, 2019 itibarı ile 64 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Şirketin ihracat yapılan ülke sayısını, 100’ün üzerine taşıma hedefi bulunuyor.

Türkiye’ye Teknoloji Liderliği Kazandırma Hedefi

AKO Akü, Ar-Ge Merkezinde, farklı üniversiteler ve yurtdışından bilim adamlarıyla projeler yürütülüyor. Bu projelerde elde edilen bilgi birikimi ve verilerle özellikle EFB, Start/Stop ve proses bazlı Ar-Ge çalışmaları sonuca ulaştırılarak üretime yansımış durumda. Bu yönüyle AKO Akü, Ar-Ge’den doğrudan beslenen bir üretim tesisi olarak nitelendiriliyor.

Kendi Alanında Türkiye’nin İlk Ve Tek Yeni Nesil Geri Kazanım Tesisi

Bu alanda Türkiye’nin ilk ve şu an için tek yeni teknoloji “Geri Kazanım Tesisi”, AKO Grup bünyesinde yer alıyor. AKO Akü fabrikasının yanında kurulu olan son teknoloji “Sıfır Atık” özellikli “Desülfürizasyon” teknolojisine sahip Türkiye’deki tek tesis olan “Geri Kazanım Fabrikası” tam otomasyon ile çalışıyor.

Geri kazanım proseslerinin, çevre ve insan sağlığına yönelik risklerinin bu şekilde tamamen elimine edildiği AKO Akü, çevre dostu özelliği ile de Avrupa’daki ilk 5 tesis arasında yer alıyor.

Endüstri 4.0 İle Yüzde 100 Otomasyon

4 yıldır üretim yapan AKO Akü fabrikasında, kurşunun aküye dönüşümü tam bir otomasyon ve ekipmanlar arası haberleşme (IoT) metodolojisi ile tamamlanıyor. Üretim akışı, yüzde 100 otomasyon ile gerçekleşiyor. Bu otomasyonla istasyonlar kendi aralarında insansız haberleşerek gerekli üretimi ve hatta malzeme tedarikini sağlıyor. Bazı istasyonlar arasında haberleşme internet ortamında gerçekleşerek ihtiyaç belirlemesi yapıyor. Endüstri 4.0 olarak bilinen sanayideki en gelişmiş seviyedeki bu teknolojiyle AKO Akü, kaliteli ve rekabetçi üretimle rekabet gücünü artırmayı, küresel rekabet arenasında ülke ekonomisine katkıda bulunurken, ülkemizde de sektöründe rakiplerin önünde yer almayı hedefliyor.

Ürün Kalitesinde PPM (Milyonda Bir) Bazında Başarı

AKO Akü üretim tesislerinde yürütülen üretim planlama ve nitelikli üretim uygulamalarıyla üretim hatası oranı 2018 ve 2019 yılı dikkate alındığında Avrupa’nın en iddialı 5 firmasından biri seviyesinde gerçekleşti.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...