İş Makineleri Sektörü Latin Amerika’da 596 Milyar Dolarlık İnşaat

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Türk iş ve inşaat makinaları sektörünün öncü kuruluşu Türkiye İş Makinaları Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği (İMDER), Şili’nin başkenti Santiago’da düzenlenen Conexpo Latin Amerika Fuarı’ndan işbirliği fırsatlarıyla döndü. İMDER Yönetim Kurulu Başkanı Merih Özgen, “Türk firmalarımızın gücünü en önemli hedef pazarlarımızdan biri olan Latin Amerika’da en iyi şekilde tanıttık, hem de gerçekleştirdiğimiz görüşmelerle ciddi işbirliği fırsatlarının kapısını araladık. Bölgedeki inşaat sektörü harcamalarının 2021 yılına kadar 596 milyar dolardan fazla olacağı tahmin ediliyor. Bölge, Türk iş makineleri sektörü için büyük fırsatlar oluşturuyor. Doğru işbirlikleri ve stratejiler ile bu projelerden pay almak mümkün” dedi.

Türk iş makinesi sektörü bugün 133 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Yeni hedef pazarlar ile ihracat ağını genişletmeyi hedefleyen iş makineleri sektörü için Latin Amerika büyük bir öneme sahip. Conexpo Latin Amerika Fuarı, Latin Amerika bölgesinin en büyük iş ve inşaat makinaları ile altyapı fuarı olma özelliği taşıyor. İMDER’in Amerika’daki kardeş derneği Amerika Makine ve Ekipmanları Üreticileri Derneği (AEM) tarafından her 3 yılda bir düzenlenen ve bu yıl 900’den fazla katılımcısı olan Conexpo Latin Amerika Fuarı, 90’dan fazla ülkeden 40 bini aşkın ziyaretçiyi ağırladı. Fuar süresince düzenlenen konferanslar ve toplantılar ile Latin Amerika pazarının fırsatları katılımcılar ile paylaşıldı. Fuar inşaat malzemeleri fuarı Expo Edifica ile eş zamanlı olarak düzenleniyor. Her iki fuara toplamda 30’un üzerinde Türk firması katılım sağladı. İMDER üyeleri Türk mühendisliğinin ve iş makinaları sektörünün ürün kalitesini Latin Amerika ve diğer kıtalardan fuara gelen ziyaretçilere sergiledi.

“TÜRK FİRMALARINA ÖZEL FIRSATLARI GÖRÜŞTÜK”

IMDER Yönetim Kurulu Başkanı Merih Özgen, Conexpo Latin Amerika Fuarı’nın oldukça verimli geçtiğinin altını çizerek, “Fuar, İMDER’in Latin Amerika pazarındaki tanıtım faaliyeti için önemli bir organizasyon oldu. Santiago Ticaret Müşaviri Sayın Elçin Edis Türk firmalarını ziyaret etti ve İMDER temsilcilerine, Şili inşaat endüstrisi ve altyapı projeleri konularında sektörlerinin önde gelen kurumları olan Kamu Alt Yapı Projeleri Üstlenicileri Birliği (COPSA) ve Şili Müteahhitler Birliği’ni (CCHC) ziyaretlerinde eşlik etti. Ziyaretlerde İMDER ve bu kurumlar arasında geleceğe yönelik işbirlikleri ve Şili’deki fırsatlardan Türk firmaların yararlanması için yapılabilecek projeler değerlendirildi. İMDER üyeleri Şilili sektör temsilcileri ile önümüzdeki yıl itibari ile karşılıklı ticaret heyetleri düzenleyebilir, Şili’deki sektörel organizasyonlara delegasyon şeklinde katılabilir”bilgisini verdi.

“TÜRK ÜRÜNLERİNİN TANITIMINA YÖNELİK AKTİF BİR STRATEJİ UYGULANMALI”

Özgen, bölgedeki inşaat sektörü harcamalarının 2021 yılına kadar 596 milyar dolardan fazla olacağının tahmin edildiğini ve doğru işbirlikleri ve stratejiler ile bu projelerden pay almanın mümkün olduğunu dile getirdi. Özgen, “Latin Amerika bölgesinin önde gelen ekonomilerinden olan Şili ile ülkemiz arasında yürürlükte olan Serbest Ticaret Anlaşması’nın da olumlu katkısıyla Türk ürünlerinin tanıtımına yönelik aktif bir strateji uygulanarak bu ülkeye yönelik ihracatımızın artması ve Türk makinalarının pazardan pay alması mümkün olabilir. Ağır iş makineleri, aksam ve parçaları Şili pazarında potansiyel arz etmektedir. Madencilik ve savunma sanayi sektörlerinde de iki ülke arasında işbirliği imkanları mevcuttur” dedi.

“ÜLKEMİZE DAVET ETTİK”

İMDER’in fuar sırasında diğer partnerleri ile de bir araya geldiğini ifade eden Özgen, sözlerine şöyle devam etti:

“Özellikle 2020 yılında Ankara’da gerçekleşecek Komatek 16. Uluslararası İş ve İnşaat Makina, Teknoloji ve Ekipmanları İhtisas Fuarı’nın diğer paydaşlara tanıtılması ana gündemlerimizden biri oldu. Fuarın uluslararası niteliğinin güçlendirilmesi için İMDER, Latin Amerika bölgesindeki sektör temsilcileri ile bir araya geldi. İMDER olarak bölgeye yönelik çalışmalarımızı ilerleyen dönemlerde de sürdüreceğiz.”

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...