SEAT otomobillerinin tasarımında artık süperbilgisayar kullanıyor

®
Çok Okunanlar

T10X’te 800 bin TL’ye sıfır faiz için son gün 20 Mayıs

Togg’un sınırlı sayıda T10X için başlattığı 800 bin TL krediye %0 faiz ve 12 ay vade veya %1,99 faiz...

Vosmer Otomotiv 6. İzmir Çocuk Çikolata ve Tatlı Festivali’nin Ana Sponsoru

Hizmette mükemmellik anlayışıyla otomotiv sektörünün önde gelen temsilcilerinden olan Vosmer Otomotiv, İzmirli yenilikçi, dinamik ve güvenilir bir marka olarak,...

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Grup Tesla’nın fabrika sahasına girdi…

Almanya'da Tesla'nın giga fabrikasını genişletme planına tepki gösteren grup fabrika sahasına girdi... Tesla'nın Almanya'nın başkenti Berlin yakınlarındaki Grünheide'de bulunan giga...

SEAT, otomobillerini geliştirmek için MareNostrum 4 isimli İspanya’daki en güçlü ve Avrupa’daki ise yedinci en güçlü bilgisayarı kullanıyor. 40 bin kişisel bilgisayara denk olan süperbilgisayar sayesinde SEAT, birçok farklı verinin ve değişkenin hızlı bir şekilde hesaplanması gereken aerodinamizm konusunda hesaplama ve planlama gerçekleştiriyor.

SEAT otomobillerinin üretiminde yüksek teknolojiden faydalanmaya devam ediyor. SEAT mühendisleri Barselona’daki Supercomputing Center’de (BSC) bulunan süper bilgisayar MareNostrum 4’ü kullanarak otomobillerinin aerodinamiğinin artırılması, hava sürtünme katsayısının düşürülmesini sağlıyor. Bu, daha düşük tüketim, daha düşük karbon emisyonları ve daha iyi performans ile daha güvenli ve daha verimli araçlar tasarlanmasını sağlıyor. Analizin ana alanları arasında otomobillerin ön ve arka uç, şasi, lastik ve tekerlek de bulunuyor.

Katalonya Politeknik Üniversitesi Kuzey Kampüsü’nde bulunan İspanya’nın en güçlü ve Avrupa’nın yedinci en güçlü süperbilgisayarı, 6 bin 912 mikroçip, 165 bin 888 işlemciye sahip 13,7 petaflops ve 40 bin kişisel bilgisayar gücündeki bilgisayarın ağırlığı ise 78 ton.

SEAT’in Gelişim ve Aerodinamik Bölümü Mühendisi Maria Garcia-Navas, otomobillerin aerodinamiğini hesaplarken rüzgar tüneli ile çalışmanın maliyetli olduğunu, kil modellerin bu tünellerinde bozulduğunu belirterek, “MareNostrum 4 süperbilgisayarın hesaplama gücü, daha fazla parametre eklememize ve tekerlekler hareket ederken jantların içinde havanın nasıl olduğunu görmemize de olanak sağlıyor.Fikir, simülasyon ve gerçeklik arasındaki boşluğu giderek daraltıyor” dedi.

Son Haberler

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Diğer Haberler