Porsche 718 Ailesine iki yeni model…

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks Türkiye’den Global Arenaya: Özgür Fırat’a Uluslararası Görev

Renault Trucks Türkiye Satış Direktörü Özgür Fırat, Renault Trucks International bünyesinde Satış Sonrası Hizmetler ve Bayi Ağı Geliştirme Direktörü olarak atandı....

Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan

Ticari araç sektörünün köklü markalarından Anadolu Isuzu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı Araştırması 2024” sonuçlarına...

BYD, Araç Bağlantısını Geliştirmek için Şirket İçinde Geliştirilen İlk Tableti Tanıttı

BYD Salı günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin dikey entegrasyon stratejisinde bir adım daha atılmış olan ilk tamamen şirket içi...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler)...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar...

Porsche 718 ailesini, 718 Spyder ve 718 Cayman GT4 modelleri ile genişletiyor. Her iki modelin de kalbinde 911 modellerinde kullanılan turbo motor ailesinden 4.0 litrelik altı silindirli boxer motor bulunuyor. Her iki model de 420 HP güce, aerodinamik GT şasi ve güçlendirilmiş fren sistemine sahip.

718 Spyder ve 718 Cayman GT 4 modellerinin 4.0 litrelik altı silindirli boxer motoru mevcut 911 Carrera model serisindeki turbo motorlar ile aynı motor ailesine sahip. Yeni yüksek devirli motor, 420 PS güç üretiyor ve dakikada 5.000 – 6.800 devir arasında 420 nm maksimum tork sunuyor. Manuel şanzımanlı spor otomobillerin her ikisi de 300 km hız bariyerini aşabiliyor. 718 Spyder modelinin azami hızı 301 km’ye, 718 Cayman GT4 modelinin ise 304 km’ye ulaşabiliyor. Her iki model de 4,4 saniyede 100 kmhıza çıkıyor. Yeni Avrupa Sürüş Döngüsüne (NEDC) göre, orta motorlu spor otomobillerin bağıntılı yakıt tüketimi 10,9 litre, maksimum motor devri ise 8000. Bu doğal emişli motorun büyüleyici karakteri, modern bir benzin partikül filtresi emisyon kontrol sistemini doğrusal güç iletimi ve bir GT motorun ani tepkisi ile birleştiriyor.


Aerodinamik verim: daha fazla bastırma kuvvetine rağmen aynı sürtünme

718 Cayman GT4 modelinin çarpıcı özellikleri arasında kapsamlı bir şekilde geliştirilmiş aerodinamik konsepti de var. Sürtünmeyi olumsuz yönde etkilemeden yüzde 50’ye kadar daha fazla bastırma kuvveti uyguluyor. Her iki modelin aerodinamiği, yeni tasarlanmış tek odacıklı kemer arka susturucudan büyük ölçüde fayda sağlıyor: 718 Cayman GT4 modelinde arka akstaki bastırma kuvvetinin yüzde 30’unu oluşturan işlevsel bir difüzer için arka bölümde yer açıyor. Sabit arka kanat selefine kıyasla yaklaşık yüzde 20 daha fazla bastırma kuvveti üretiyor. Bu, 200 km’de on iki kilogram ek bir bastırma kuvvetine karşılık geliyor. GT tarzında optimize edilmiş olan ön kısım, aerodinamik dengeyi büyük bir ön spoiler dudağı ve hava perdeleri ile koruyor ve ön tekerlekler boyunca hava akışını azaltıyor.

Porsche 718 Spyder: hafif açılır tavanlı üstü açık spor otomobil

Yeni 718 Spyder, azami hızlarla başa çıkabilen hafif bir üstü açılır tavan ile sürüş keyfi için saf bir makine. Porsche 550 Spyder ve 718 RS 60 Spyder gibi ünlü Roadster’ların tarihteki yolculuğuna devam ediliyor. GT4 modelinin aksine, 718 Spyder modelinin otomatik olarak 120 km hıza çıkınca açılan bir arka spoileri var. Fonksiyonel difüzer sayesinde, Boxster ailesindeki arka aksta aerodinamik bastırma kuvveti üreten ilk model.

Yüksek performanslı GT şasi: en iyi dinamizm için optimize edilmiş

İlk kez, 718 Spyder, 718 Cayman GT4 modelinin yüksek performanslı GT şasisinden faydalanıyor. Üstün viraj alma dinamikleri ile duygusal bir sürüş deneyimi sağlıyor. Daha rafine edilmiş hafif yaylı gergi kolu ön ve arka akslar yarış teknolojilerini kullanıyor. Şasiye doğrudan bağlantı kısmen bilyeli mafsallarla yapılıyor. 30 mm daha az süspansiyona sahip Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi sönümleme sistemi ağırlık merkezini düşürüyor ve yanal dinamik potansiyelini artırıyor. Yarış pistinde kullanılmak üzere özel olarak tasarlandı ve 718 Cayman GT4 modelinin kullanım özelliklerini daha keskin hale getirdi. 718 Spyder modeli de bu tasarımdan referans alıyor. Porsche Stability Management (PSM) burada daha da fazla hassasiyetle çalışıyor, ancak isteğe bağlı olarak iki adımda devre dışı bırakılabiliyor.

Mekanik arka diferansiyel kilitli Porsche Torque Vectoring (PTV), uzunlamasına ve yanal dinamikleri, viraj alma performansını ve sürüş keyfini daha da artırıyor. GT4 ayrıca Clubsport paketi seçeneği ile birlikte geliyor. Bu bir arka çelik takla barı, elde tutulan bir yangın söndürücü ve sürücü tarafında altı noktalı emniyet kemeri içeriyor.

Sürükleyici: güçlü frenler, ultra yüksek performanslı lastikler

718 Spyder ve 718 Cayman GT4 modelinin yüksek performanslı fren sistemi, büyük alüminyum monoblok sabit kaliperli frenler sayesinde pist sürüşü için tutarlı frenleme sağlıyor. Porsche Seramik Kompozit Fren opsiyonel olarak sunuluyor. Yeni özelliklerden biri, 718 Spyder’ın şu anda Porsche tarafından özel olarak uyarlanmış ultra yüksek performanslı (UHP) lastiklerle çalışıyor olması. 718 Cayman GT4, Nürburgring “Nordschleife”de uçuran genel paketin bir parçası onlar: 20.6 kilometrelik klasik yarış pistinde tur süresi, selefinden on saniye daha hızlı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 Test Sürüşü: Özgür Sunay Kameraman:...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...