Yaklaşık 1 milyon 170 bin metreküp oldu…

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Sanayii Derneği, 2024’ün İlk 4 Aylık Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayi Yüzde 16,5 Payla Türkiye İhracatının Lokomotifi! (Detaylı Rapor)  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 4 aylık dönemine...

Dadong’daki BMW fabrikasında 6 milyon üretim

Dadong'daki BMW fabrikasında Nisan 2022'den bu yana, yalnızca son 15 ayda bir milyon olmak üzere altı milyon otomobil üretildi... Çin'in...

sahibinden.com OTOBİD platformu ile 2. El araç alım-satım

Türkiye’nin ikinci el araç alım-satımı konusunda akla gelen ilk adresi sahibinden.com, sektördeki 24 yıllık uzmanlığı ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda...

ABD enerji ajansı, 2024, 2025 için Brent fiyat tahminini aşağı yönlü revize etti

ABD Enerji Bilgi İdaresi (EIA), önemli küresel yedek ham petrol kapasitesine atıfta bulunarak 2024 ve 2025 için Brent ham...

SEAT, son yıllarda Barselona’da bulunan üretim merkezlerinde hayata geçirdiği projeler ile su tüketiminde önemli bir tasarruf elde ediyor.

470 Olimpik yüzme havuzu: Martorell fabrikasında su tüketimi, 2018’de 470 olimpik yüzme havuzuna eşdeğer olan yaklaşık 1 milyon 170 bin metreküp oldu. Ancak bu sayı, markanın çevre programları sayesinde son 8 yılda azaldı. Otomobil başına 2010 yılında 3,54 metreküp olan tüketimin geçen yıl 2,46 metreküpe düşmesi üzerine net bir iyileşme sağlandı ve bu da yaklaşık yüzde 31 daha az tüketim anlamına geliyor.

Boya okyanusu: Boya atölyesi, en fazla su tüketen tesis. Ana gövde yüzey işlemleri, boya öncesi su yıkama kabinleri ve araçlarda son boya uygulamaları büyük miktarda su gerektiren ana alanlardan. Ancak bu tam alan aynı zamanda tasarrufun en çok olabileceği alanlardan biri. SEAT’ın Fabrika Mühendisi Müdürü Dr. Joan Carles Casas, “Boyayı sudan ayırmak için gerekli kimyasal ürünleri ekliyoruz ve temizledikten sonra tamamen kapalı bir devre halinde işleme geri dönüyor” şeklinde açıklıyor.

Muson yağmuru: Yüksek düzeyde tüketime neden olan bir diğer alan, altı dakikalık bir çalışmada metrekareye 150 litre su boşaltarak araçların su geçirmezliğini kontrol etmek için kullanılan yağmur testi. Bu işlem de kapalı bir devre kullanıyor. Dr. Casas, “Bir arıtma devresinde kullanılan tüm suyu toplayıp taşıyoruz ve daha sonra tekrar kullanım sürecine döndürüyoruz” şeklinde açıklıyor.

Gelecek bugündür: Su döngüsü üzerindeki etkiyi büyük ölçüde azaltmak için, tüketilen su miktarını azaltmak, tek bir işlemde kullanılan suyu geri dönüştürmek ve yeniden kullanmak ve optimum koşullarda ekosisteme geri döndürmek için yeni, daha verimli süreçler gerekiyor. Nihai amaç, tüketimi 2025 yılına kadar yüzde 38 azaltmak. Bu amaçla, iklimlendirme sistemlerinde yoğunlaşan su buharının geri kazanımı veya soğutma sistemlerinin izlenmesi gibi birçok proje uygulanıyor.

Son Haberler

Doblo Combi’de yüzde 0 faiz veya 75 bin lira nakit indirimi

Fiat, seçili modellerinde uygun koşullarda kredi kullanım imkanı ve nakit alım kampanyası başlattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat, mayıs...

Diğer Haberler