Brisa, Dengeli ve İstikrarlı Büyümeyle başladı…

®
Çok Okunanlar

Toyota Industries, grup şirketlerinin satın alma teklini kabul etti

TOKYO - Toyota Motor'un önemli parça tedarikçilerinden Toyota Industries, şirketi özelleştirmek için 3,7 trilyon yen (26 milyar $) ödemeye...

Toyota, yeni nesil Aygo X

Aygo X, 2021 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana, türetildiği 'X'siz' sedanla birlikte Avrupa'da ve özellikle İtalya'da en başarılı Toyota...

MG Modellerinde Haziran Ayına Özel Fırsat

MG,haziranayına özelsatış koşullarıyla ayrıcalıklı fırsatlar sunuyor.Markanın, avantajlı fiyat ve kredi seçenekleri kapsamında yeni MG HSmodeline sahip olmak isteyen kullanıcılara,...

Toyota’nın sıvı hidrojenle çalışan ilk WRC aracı

Japonya, NAGOYA - Toyota Motor, sıvı hidrojenle çalışan bir motorla yarış aracı ile katıldığı 24 saatlik dayanıklılık yarışını geçen...

Yeni Bentayga Speed: Şimdiye kadarki en güçlüsü

Yeni Bentayga Speed, şimdiye kadarki en güçlü, en dinamik ve en heyecan verici Bentley SUV'sidir. Övgüye değer W12 motorlu...

Almanya’da 20 bin çalışan Volkswagen’den ayrılıyor

Alman Bild gazetesinin haberine göre, Sendikalarla yapılan bir anlaşmanın parçası olarak; Volkswagen'de 20 bin çalışan, şirketin teklifini kabul ederek...

Binlerce vatandaş yollarda olacak

MASFED (Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu) Genel Başkanı Aydın Erkoç, Kurban Bayramı öncesi sürücülere öneri ve uyarılarda bulundu... BAYRAM YOLLARINDA HAYAT VAR:...

abancı Holding ve Bridgestone iştiraki olan Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, yılın ilk çeyreğinde gösterdiği performansla yurt içi ve uluslararası pazarlardaki başarısını bir kez daha kanıtladı. Şirketin bu dönemde net satış gelirleri 775 milyon TL’ye ulaştı. İhracatta aylık bazda rekor satış gerçekleşmeleriyle şimdiye kadarki en güçlü performansını sergileyen Brisa, toplam yurt dışı satışlarında adetsel olarak %12 artış kaydetti. Şirket FAVÖK seviyesinde %17 artışla 122 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı.

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 1 Ocak-31 Mart 2019 dönemine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin 1. çeyrek dönem net satış gelirleri 775 milyon TL ve brüt kar marjı %23 olarak gerçekleşen şirket, ciroda görülen bu yüksek artışla da geçen seneye göre FAVÖK seviyesinde %17 artışla 122 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı.

Uluslararası pazarlarda ürün ve hizmetlerinin başarısını kanıtlayan Brisa, ihracatta olağanüstü bir performans gösterdi. Yurtiçinde ise, Türkiye yenileme lastik pazarının üzerinde bir performans gösteren şirket, yenileme lastik pazarı liderliğini güçlendirdi.

Brisa’nın 2019 yılı 1. çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Brisa CEO’su Cevdet Alemdar, zorlu koşullarda yakaladıkları sürdürülebilir başarının sırrını, yaratılan katma değer, müşterinin bütünsel ihtiyaçlarına dokunan akıllı çözümler ve çalışanlarına yaptığı yatırım ve dijital dönüşüm olarak paylaştı:

“Yılın ilk çeyreğinde istikrarlı ve dengeli büyümemizi sürdürdük. Sonuçlarımız bunu gösteriyor.

Bu dönemde ihracat pazarına yoğun ağırlık verdik ve geçen yıl da gerçekleştirdiğimiz çift haneli hacimsel büyümeyi tekrar ettik. Tüm ihracat pazarlarında hem adetlerimizi hem de bu pazarlardaki pazar paylarımızı artırdık.

Yine, bu dönemde ülkemizde orijinal ekipman kanalındaki lastik talebi otomotiv sektöründeki daralmalara paralel olurken, yenileme pazarı da orijinal ekipman talebinden daha az da olsa, daraldı. Biz ve bayilerimiz bu şartlar altında, pazarda satılan lastik miktarında payımızı artırarak, Türkiye’deki liderliğimizi daha öteye taşıdık.

Hem ihracat hem de Türkiye’deki başarımızın arkasında; teknoloji ile yarattığımız katma değer, müşterilerimizin bütünsel ihtiyaçlarına dokunan akıllı çözümler ve çalışanlarımıza yaptığımız yatırım ve dijital dönüşüm temel nedenler.

Kesintisiz bir yolculuk için yenilikçi ve akıllı mobilite çözümlerimiz, otomasyon ve yalınlaşma odaklı dönüştürdüğümüz iş modellerimiz ve ileri teknoloji yatırımlarımızla hem yurt içi hem de yurt dışında pazarların üzerinde bir performans yakaladık. Değişken ortamlarda ileri dijital analiz araçlarını kullanarak, öngörülerde bulunuyor, işletme sermayesi yönetimini şirketimiz, bayi teşkilatımız ve iş ortaklarımız için mükemmelleştiriyoruz.

Türkiye lastik sektöründe “Tartışmasız Pazar Lideri” ve “Yenilik Lideri” pozisyonumuzu ileri taşımak üzere, müşterilerimizi ve iş ortaklarımızı düzenli olarak dinliyor, “Toplam Değerler Paketi” sunarak sektörde oyunun kurallarını değiştiren şekilde bütünsel çözümler geliştiriyoruz. İşlerimizi “lastiğin ötesine” taşıyoruz. Araç kullanıcılarına lastiğin ötesinde zenginleştirilmiş hizmetler sunuyor, yenilikçi girişimcilerle bir araya geliyor, onlara fırsatlar sağlıyoruz.

Uluslararası alanda; Lassa markamız ile ihracat rekorları kırdık. Bu başarıda, Türk mühendislerinin Ar-Ge Merkezimizde geliştirdiği ürünler, endüstride gelişimin ve çevikliğin öncülüğünü üstlendiğimiz İzmit fabrikamız ve sektörde bir ilk olan Aksaray’daki akıllı fabrikamızın kattığı değer önemli rol oynuyor. Bu dönemdeki başarımızdan referansla, küresel ölçekte tercih edilirliğimizi daha da artıracak, ihracatta yıl sonu hedeflerimize ulaşacağız.

Bu çalışmaların hepsinin temelinde ise çalışanlarımıza verdiğimiz değer var. Gençlerimizden oluşturduğumuz “Genç Danışma Kurulu”, yenilediğimiz Brisa Akademi yapılanmamız, tüm çalışanlarımızın gerçekleştirdikleri “İz Bırakanlar” projeleri ve endüstri 4.0 temelli “Ergonomi” programımız ile yaptığımız yatırımlara devam ediyoruz.”

2019 yılı ilk çeyrek döneminde, dünya lastik pazarı, binek ve hafif ticari araç lastikleri yenileme pazarında %3 büyüme kaydetti. Avrupa lastik pazarı ise %3 daralma ile 51 milyon adet lastiğe ulaştı. Güçlü rekabetin yaşandığı uluslararası pazar şartlarında Brisa, büyüme trendini sürdürdü ve toplam yurtdışı satışları adetsel olarak %12 arttı. Brisa’nın Türkiye’deki katma değerli üretim gücünü kanıtlayan markası Lassa ise daralan Avrupa pazarında pazar payı artırma başarısını gösterdi.

Türkiye lastik pazarı ise, yılın ilk çeyreğinde çift haneli oranlarda bir daralma yaşadı. Tüm segmentlerde yaşanan düşüşten en çok kış lastikleri ve ticari araç lastikleri segmentleri etkilendi. Bu koşullarda Brisa, Bridgestone, Lassa ve Dayton markaları ile yenileme lastik pazarının üzerinde bir performans gösterdi ve sektördeki lider konumunu güçlendirdi.

Brisa; Lassa, Bridgestone, Dayton, Bandag, Kinesis markalarının yanı sıra, Otopratik, Propratik, Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi yenilikçi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlıyor.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...