e-tron’a Audi’nin 35 yıllık motor sporları hikayesi

®
Çok Okunanlar

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

Audi markasının başarısının temelinde sportiflik, ileri teknoloji ve duygusal tasarım yer alıyor. Bu temellerin her birinin dayandığı nokta ise motor sporları…İşte 1980’lerde başlayan Audi Motor sporlarının hikayesi

AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM #33 (Audi Sport Team Rosberg), René Rast

Aslında her şey quattro ile başladı

1930’larda Audi Union Grand Prix yarış otomobilleri efsanesi dışarıda tutulduğunda, Audi AG’nin motor sporları tarihi, Audi quatro ile başladı. Marka, 1982-1984 yılları arasında Dünya Ralli Şampiyonası’nda iki yıl üst üste takım ve pilotlar şampiyonluğu elde etti. Audi quattro’nun ezici başarısı, quattro’nun ticari başarısını da beraberinde getirdi.

2013: Second consecutive Le Mans victory for the Audi R18 e-tron quattro

quattro pistte de rakipsizdi

Audi’nin ralli yarışlarını alt üst etmesinin ardından, ABD’de de gerçekleştirilen Pikes Peaks’te de Sport quattro büyük bir başarı elde ederek, üst üste 3 birincilik kazandı. Marka uzun çalışmaların ardından quattro’yu pist yarışları için de mükemmelleştirdi. Audi 200 quattro ve Audi 90, ABD’de gerçekleştirilen IMSA GTO’da, 1990-1991 yıllarında Audi V8 quattro da Almanya’da gerçekleştirilen DTM’de büyük başarılar elde etti. 1996’da Audi A4 quattro 7 ülkede yarışlardan zaferle döndü. 2012-2016 arasında dört tekerden çekiş sistemi, pistlere e-tron quattro ile geri döndü.

1982: Audi clinches the Rally World Championship for Manufacturers

Le Mans tarihinde en başarılı otomobil: R8

quattro büyük başarılarının ardından, Touring Car yarışlarında dört tekerden çekiş sisteminin yasaklanmasına neden oldu ve Audi, “Teknoloji ile bir adım önde“ anlayışıyla motor sporları prototipi üretimine yoğunlaştı. Dünyanın en zorlu dayanıklılık yarışı olan Le Mans’a, 1999 yılında ilk kez katılan Audi, o yıl 3’üncü olarak podyuma çıktı. İlerleyen yıllarda ise, R8 kendi efsanesini yarattı. 2000-2002 yılları arasında TFSI teknolojisi ile Le Mans’da hat trick yaptı. R8, 80 yarışta 63 zafer kazanarak kendi efsanesini yarattı.

DTM’e geri dönüş

Laurent Aiello’nun 2002’de Abt Audi TT-R ile kazandığı şampiyonluk ile DTM’e geri dönen Audi, 2004’te İsveçli Mattias Ekström ile şampiyon oldu. 2007 yılında Ekström, 2008 ve 2009’da Timo Scheider ile marka, DTM’in tarihinde üst üste hat trick yapan ilk üretici oldu. Martin Tomczyk bu başarıyı 2011 sezonunda Audi A4 ile bir kez daha yaşayarak, Audi A4’e DTM tarihindeki 5’inci birinciliğini getirdi. 2013’te, Mike Rockenfeller Audi RS 5 DTM ile Audi’ye DTM’deki 9’ünci birinciliğini yaşattı. Rene Rast ise yarışlardaki ilk yılında Audi’ye üretici şampiyonluğunu getirdi.

2018: Audi Sport ABT Schaeffler wins the Formula E Teams’ Championship

TDI ile öncü teknolojiler

2006 yılında Audi R10 TDI, dizel teknolojisini kullanarak Leman 24 Hr yarışlarında birincilik kazanan ilk dizel otomobil oldu. TDI, ilerleyen yıllarda 8 kez bu yarışları kazanma başarısı gösterdi. 2007 ve 2008’de Audi, R10 TDI ile La Sarthe’da da birinci oldu. Audi American Le Mans Series’i de dizel otomobiller ile üç kere üst üste ve 2008’de de European Le Mans Series’i kazandı. 2010 yılında the R15 TDI, gelmiş geçmiş en hızlı Le Mans yarışında podyumu 3 pozisyon ile domine etti. 2011, 2012, 2013 and 2014 yıllarında Audi TDI gücü, Le Mans’da yine zafer elde etti. 2014’te, marka 16 Le Mans yarışında 13’üncü şampiyonluğunu kutladı. Audi, bu yarışlarda “Teknoloji ile bir adım önde“ anlayışını bir kez daha gösterdi: 10 yıl önce Le Mans’a katılan TDI Audi’ler ile 10 yıl sonra katılanlar arasında, yakıt tüketimi yüzde 46 oranında azalmıştı.

2018: Daniel Abt wins Audi’s home race in Berlin

Le Mans’daki ilk hibrit şampiyon

Audi’nin hibrit otomobili Audi R18 e-tron quattro, ilk Le Mans birinciliğini katıldığı yıl olan 2012’de kazandı. Sonraki 2 yıl da geçilmeyen R18 e-tron quattro, Audi Lazer Aydınlatma gibi, sonrasında seri üretim modellerinde de kullanılan birçok yeniliği taşıyordu.

2017: Victory in the Spa 24 Hours

Markanın kullanıcıları için Audi Sport

Audi R8 LMS, 2009 yılında markanın müşterileri için geliştirdiği ilk yarış otomobili oldu. GT3 sport otomobilin yüzde 50’den fazlası, seri üretimde de kullanılan parçalardan oluşuyordu. 2016 sonunda, Audi müşterileri için 200’den fazla yarış otomobili üretmişti. 2015’te marka, GT3 yarış otomobilinin, ikinci neslini geliştirdi. Bu otomobil, 24 Hours at Spa ve iki kez 24 Hours of Nürburgring yarışlarında zafer kazandı. 2017’de Audi Sport, üçüncü modeli olan Audi R8 LMS GT4’ü de müşterileri için geliştirmeye başladı.

 

Teknoloji ile bir adım önde olmaya devam

Audi, 2019’da da elektrikli otomobiller ile yarışmaya devam edecek. Audi, 2017- 2018 sezonunda Formula E’de yarışan ilk Alman otomobil üreticisi oldu. 4 birincilik ve 11 podyum gören Audi Sport ABT Schaeffler takımı, 12 yarışın sonunda takımlar şampiyonluğunu da elde etti.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...