‘Hibrit ve elektrikli otomobil satışlarını yükseltmekte kararlıyız”

®
Çok Okunanlar

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Türkiye’nin hibrit ve elektrikli otomobil satışları konusunda henüz emekleme aşamasında olduğunu belirterek, “Örneğin, geçtiğimiz yıl Türkiye’de 4 bine yakın hibrit, sadece 155 adet de elektrikli otomobil satışı oldu. Oysaki toplam otomobil satışı yarım milyona yakındır.” dedi.

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın program değişikliği nedeniyle katılamadığı Toyota Sakarya Fabrikası’ndaki “Yeni Toyota Corolla”nın hattan çıkış töreninde konuşan Fuat Oktay, bu yatırımın Türkiye’ye getirilmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.

Dünyanın en çok satan ikinci markası olan Toyota’nın, Türkiye’nin otomobil ihracatında ikinci durumda olduğunu ifade eden Oktay, Corolla modelinin ise dünyanın en çok satan modeli olarak Türkiye’nin de gururu olduğunu belirtti.

Oktay, hibrit modelinin Türkiye’de üretilmesiyle, bu alanda da önemli bir sıçrama yaşanacağına inandığını dile getirdi.

“Refah seviyesinin yükselmesiyle otomobil talebi de artmaktadır”

Ulaşım sektörünün, dünyadaki hızlı değişimin en çarpıcı örneklerine şahit olunan alanlardan olduğunu belirten Oktay, şöyle devam etti:

“Refah seviyesinin yükselmesiyle birlikte, otomobil talebi de artmaktadır. Örneğin ülkemizde 2002’de bin kişiye düşen araç sayısı 130 adet iken, bugün bu rakam 283’ü buldu ve yükselmeyi sürdürüyor. Geçtiğimiz 17 yılda, bölünmüş yollarla, otoyollarla, hızlı tren ve metro gibi toplu taşım alternatiflerinin güçlenmesiyle, ülkemiz bu sürece hazırlanmıştır. Her 3-4 kişiye bir aracın düştüğü ülkemizde, akaryakıt tüketiminin de artması tabiidir. Ancak petrol ve türevleri, hem fiyat istikrarsızlığı hem de rezervlerin yarım yüzyıl sonra büyük ölçüde tükenebileceği öngörüleri sebebiyle hızla güvenilirliklerini yitiriyor.

Hibrit ve elektrikli otomobil teknolojilerinde sağlanan hızlı gelişmeler, bunların yakında büyük ölçüde konvansiyonel motorların yerini alacağına işaret ediyor. Türkiye olarak bu sürecin gerisinde kalmamak için, her iki alanda da mesafe kat etmeye çalışıyoruz. Bu çerçevede milli otomobil markamızla ilgili çalışmalarda önceliğin hibrit ve elektrikli modellere verilmesi arzumuzu her fırsatta ifade ediyoruz.”

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...