2019 Pirelli Gürültü Engelleme Teknolojisi…

®
Çok Okunanlar

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Milano, 22 Ocak 2019 – Pirelli’nin yenilikçi Gürültü Engelleme Sistemi – PNCS teknolojisine sahip lastiklerinin homologasyon (üretici onayı) sayısı 2017’de 78 adetken bir yıl içinde talebin ikiye katlanmasıyla yüzde 100 artarak 150 adedi aştı. Pirelli tarafından yaratılan sistem 2013 yılından beri satılıyor ve başta premium ve prestij segmentleri olmak üzere dünyanın en tanınmış otomobil üreticileri tarafından sürücülere ve yolculara daha fazla konfor sunma amacıyla giderek daha çok talep ediliyor.

PNCS TEKNOLOJİSİ NASIL ÇALIŞIYOR?

Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi ya da kısaca PNCS, yol yüzeyi ile lastik arasındaki etkileşimin yarattığı sesin otomobilin içinde algılandığı gürültü düzeyini azaltmak için geliştirilen bir teknolojidir. Yoldan kaynaklı gürültü, Pirelli’nin PNCS sistemi sayesinde yüzde 25 oranında engelleniyor.

Teknoloji, lastiğin içine yerleştirilen spesifik bir ses emici malzemenin kullanımı sayesinde mümkün oluyor. Aksi takdirde aracın içine aktarılacak ve geri planda rahatsızlık veren bir gürültü yaratacak olan havadaki titreşimler, bu malzeme tarafından emiliyor. Bu ‘sünger’; malzemenin çalışma yüzeyini maksimuma çıkaran, titreşimi daha fazla yayılmasını azaltan ve dolayısıyla gürültüyü engelleyen hücrelerden oluşan bir köpükten üretiliyor.

Bu teknolojiyle donatılmış lastikler, yanaklarındaki PNCS sembolü ve onun yanında bir hoparlör ile üzerinden çizgi geçen ses dalgası simgelerini betimleyen özel işaretlerle tanınabiliyor. PNCS teknolojisi sunan otomobillerin sahiplerine, bu rahatlatıcı teknolojinin avantajlarından yararlanmaya devam etmeleri için daima doğru işaretli lastikleri satın almaları öneriliyor. Lastiklere iyi bakmak da elbette önemli zira üreticinin önerdiği doğru lastik basınçlarını korumak da yol kaynaklı gürültüyü engellemeye yardımcı oluyor.

 

BOIOCCHI: “PREMIUM OTOMOBİL ÜRETİCİLERİNDEN BÜYÜK TALEP GÖRÜYOR”

Pirelli’nin Teknoloji ve İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Maurizio Boiocchi, şu açıklamada bulundu: “Pirelli, lastik geliştirmenin yanı sıra her bir otomobil kullanıcısının hayatını kolaylaştırmak için tasarlanan teknolojiler üzerinde de çalışmaya devam ediyor: Run Flat ve Seal Inside teknolojileri lastiklerin delinmesiyle bağlantılı riskleri en aza indirgerken PNCS de yolculukların konforunu artırıyor. Premium ve prestij otomobil üreticilerinden büyük talep gören bu özellikler, en yüksek kalite standartlarının sağlanmasına yardımcı oluyor. Pirelli’nin çalışmaları, 770’ten fazlası bu özelliklerle bağlantılı, 720’yi aşkını ise otomobil üreticisini gösteren işaretli olmak üzere yaklaşık 3100 homologasyon sahibi olmasından da görülebiliyor. Ürünlerimizde PNCS gibi teknolojilerin varlığı, sürücülere lastik değiştirmek söz konusu olduğunda kendi otomobilleri için özel olarak üretilmiş lastikleri seçmenin önemini gösteriyor. Sürücülerin otomobillerinden maksimum fayda sağlamalarının yegane yolu budur. Böylece, orijinal tasarımı geliştiren mühendislerin araca entegre ettiği özelliklerden yararlanabilmeye devam edebilirler.”

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...