Aralıkta otobüs-minibüs-midibüs ihracatı yüzde 24 arttı…

®
Çok Okunanlar

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Aralık 2018’de otomotiv endüstrisi ihracatı 2 milyar 473 milyon dolar olurken sektörün Türkiye ihracatından aldığı pay ise yüzde 18 olarak gerçekleşti.

Ürün grupları bazında bakıldığında otomotiv yan sanayi ihracatı aralıkta yüzde 7 azalarak 783 milyon dolar olurken binek otomobil ihracatı yüzde 1 artarak 995 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 11 azalarak 402 milyon dolar, otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 24 artarak 193 milyon dolar oldu.

Aralıkta otomotiv yan sanayinde en büyük pazar olan Almanya’ya ihracat yüzde 7 azalırken yine önemli pazarlardan İtalya’ya yüzde 19, Romanya’ya yüzde 46, İran’a yüzde 88 düşüş yaşandı. Buna karşılık ABD’ye yüzde 37, Fas’a yüzde 17, Cezayir’e yüzde 96, Irak’a yüzde 43 artış kaydedildi.

Binek otomobillerde en büyük pazar olan Fransa’ya ihracat yüzde 16 artarken Birleşik Krallık’a yüzde 71, İspanya’ya yüzde 15, İsveç’e yüzde 37, Hollanda’ya yüzde 19 artış, İtalya’ya ise yüzde 30, Almanya’ya yüzde 15, ABD’ye yüzde 34, Slovenya’ya da yüzde 20 düşüş yaşandı.

Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda en büyük pazar olan Birleşik Krallık’a ihracat yüzde 15 düşerken yine önemli pazarlardan İtalya’ya yüzde 51, Slovenya’ya yüzde 22, İspanya’ya yüzde 45 düşüş, Fransa’ya yüzde 21, Hollanda’ya yüzde 44, ABD’ye ise yüzde 43 artış yaşandı.

Otobüs-minibüs-midibüs ürün grubunda en büyük pazar olan Almanya’ya ihracatta yüzde 14 artış görülürken bu ürün grubunda Fas’a yüzde 22 Fransa’ya yüzde 16 artış, İtalya’ya yüzde 13, Polonya’ya yüzde 63 düşüş oldu.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...