GM, hafif kamyon ve arabalara olan talebi kaldırmak için çekici kamyonlar, yükleyici kamyonları ve dağıtım kamyonları olarak donatılan yeni orta ölçekli Silverados’a modelini ön plana çıkardı.
GM Kuzey Amerika şefi Alan Batey, verdiği röportajda, otomobil üreticisinin düşük marjlı filo satışlarını azaltmak ve daha kârlı ticari satışları artırmak için uzun vadeli bir strateji izlediğini söyledi.
GM’nin kiralama satışları bu yıl toplam satışların yaklaşık yüzde 10’unu oluşturuyor.
GM’nin ticari satışları satışların yüzde 7,8’inden yüzde 11’in üzerine çıktı.
GM ve Ford, hafif ticari Chevrolet Colorado pikap kamyonları olmak üzere yaklaşık 9 bin araçlık mühendislik şirketi US Infrastructure Co gibi şirketlerden iş için rekabet ediyor.
USIC filo müdürü Phil Samuelson, yakın zamanda yapılan bir röportajda şirketin yaklaşık 20 orta boy kamyona ihtiyaç duyduğunu söyledi. GM, kamyonlarının üretimini hızlandıracağına söz vererek güvenini kazandı.
Yükselen ticari filo satışları, GM’nin mali kaynaklarına aşina olan kaynaklara göre, GM’nin net kârını son beş yılda 1 milyar dolar artırdı.
Ford yöneticileri, GM’nin genişletilmiş kamyon portföyünü karşılayacak özel bir planlarının olmadığını söylediler. Ford’un ticari araç satışları genel müdürü John Ruppert, “Her zaman yaptığımız şeyi yapacağız” dedi.
Özgür Sunay – Washington, DC