Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

®
Çok Okunanlar

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...
Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın Genel Müdürü Hakan Yalnız, “Araç parkı büyüdükçe lastik yenileme sıklığı da artıyor; bu nedenle lastik sektörü genel ekonomik dalgalanmalara rağmen dayanıklı bir yapı sergiliyor. Dolayısıyla 2025’i sektör açısından; 2024’teki sektör rekoruna oranla talebin nispeten daha güçlü, üretim kapasitesinin 2024’e oranla bir miktar daha arttığı, ihracatın genişlediği ve yenileme pazarının lokomotif rolünü sürdürdüğü bir yıl olarak tanımlamak mümkün” dedi. Petlas’ın 1976’da, tamamen milli bir vizyonla kurulduğunu söyleyen Hakan Yalnız, “Petlas’ı; bugün 300 farklı desen, 3 bin 500’den fazla ebat, 130’a yakın ülkeye ihracatla uçaktan traktöre, otobüsten iş makinelerine kadar çok geniş bir ürün gamımızla Avrupa’nın en büyük üreticilerinden biri yapmayı başardık. 50’nci yılımızda hedefimiz, bu başarıyı daha da ileri taşımak. Önümüzdeki dönemde Ar-Ge yatırımlarını büyütmeyi, premium ve UHP segmentinde global rekabet gücümüzü artırmayı, ABD, Avrupa ve Güney Amerika’da daha güçlü bir pazar varlığı oluşturmayı, savunma sanayinde dünya markası haline gelmeyi ve sürdürülebilirlik yatırımlarımızı derinleştirmeyi istiyoruz. Kısacası, Petlas’ın ilk 50 yılı Türkiye için bir başarı hikayesiydi; gelecek 50 yılı ise globalde ses getirecek daha büyük bir atılım dönemi olacak” diye konuştu.
Yenilikçi teknolojiler ve sürdürülebilir çözümlerle sektörün geleceğine yön veren Petlas, binek araçtan uçak lastiklerine, lojistik sektörüne özel ürünlerden tarım makinelerine kadar çok geniş ürün gamıyla öncü konumunu sürdürüyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas, güçlü Ar-Ge’si ve kusursuz üretim yeteneğiyle başarılı geçen bir yılı daha geride bıraktı.
Yenileme pazarı lokomotif rolünü sürdürdü!
2025’in hem küresel hem de ulusal ölçekte lastik sektörü için olumlu bir yıl olduğunu söyleyen Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız, “2024’te dünyada hem otomotiv üretiminde hem lastik tüketiminde ciddi rekorlar kırılmıştı, bu yüksek bazın ardından 2025’te de büyüme eğiliminin devam ettiğini görüyoruz. Küresel lastik pazarı 2024 yılını 2,5 milyar adetle kapatmıştı ve bunun yaklaşık 2,2 milyar adedini yenileme pazarı oluşturmuştu. 2025’te hem araç parkının genişlemeye devam etmesi hem de özellikle ticari taşımacılıkta kapasite kullanım oranlarının yüksek seyretmesi, yenileme pazarı tarafında talebi destekliyor. Bu, otomobil üreticileri ve bizim gibi bağlı sanayiler için istikrarlı bir büyüme zemini oluşturuyor” dedi. Türkiye’de toplam binek ve ticari lastik satışlarının 2024 yılında 23 milyon adetle rekor kırdığını hatırlatan Hakan Yalnız, “2025 yılında da araç satışlarının, ikinci el trafiğinin ve filo yenilemelerinin etkisiyle pazar güçlü seyrini sürdürdü. Araç parkı büyüdükçe lastik yenileme sıklığı da artıyor; bu nedenle lastik sektörü genel ekonomik dalgalanmalara rağmen dayanıklı bir yapı sergiliyor. Dolayısıyla 2025’i sektör açısından gücünü koruyacağı bir yıl olarak tanımlamak mümkün” diye konuştu.
Yeni pazarlara giriş için stratejilerimiz hazır!
Petlas olarak 2025 yılında hem iç pazar hem de ihracat tarafında ekonomide yürütülen dezenflasyonist politikalar nedeniyle temkinli ama durgunluğa karşı güçlü bir duruş sergilediklerini vurgulayan Hakan Yalnız, şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıl binek lastik grubunda yüzde 5,4 büyüme kaydetmiştik ve yaklaşık yüzde 25’lik pazar payıyla liderliğimizi pekiştirdik. Bu ivmeyi 2025 yılında da koruduk. Yenileme pazarında son 3 yıldır olduğu gibi en çok tercih edilen marka olmaya bu yıl da devam ettik. Bu, tüketicinin markamıza duyduğu güvenin ne kadar güçlü olduğunun önemli bir göstergesi. İhracat tarafında ise sektörün en çok ülkeye lastik ihraç eden üreticisi konumumuzu sürdürüyoruz. Ciromuzun yüzde 44’ünü ihracattan elde ediyoruz. Almanya, Romanya, Hollanda, Mısır, Fas ve ABD en güçlü olduğumuz pazarlar arasında. Bunun yanı sıra 2025 yılı için Moğolistan, Myanmar, Gabon, Zambia ve Botswana gibi bugüne kadar hiç satış yapmadığımız yeni pazarlara giriş stratejileri oluşturduk. Önümüzdeki dönemde hem Güney Amerika hem de Kuzey Afrika’da pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Ar-Ge yatırımları ise Petlas’ın en güçlü kaslarından biri. Türkiye’nin ilk ve tek lastik test pistine sahip olmamız ürünlerimizi gerçek kullanım koşullarında geliştirmemizi sağlıyor. Ayrıca Lastik Deney Laboratuvarımızın uluslararası akredite merkez unvanı almasıyla, sivil ve askeri hava araçları için lastik test süreçlerini tamamen yerli imkânlarla gerçekleştirebilen dünyadaki 4 markadan biri, Türkiye’de ise tek marka olduk. Bu, hem savunma sanayine katkımızı hem de global lastik arenasındaki yetkinliğimizi ciddi şekilde artırmış durumda.”
130’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz!
“2026, Petlas için yalnızca bir yıl dönümü değil; Türkiye’nin sanayi hafızasında yer eden bir başarı hikayesinin 50’nci yılı olacak” diyen Hakan Yalnız, “1976’da, tamamen milli bir vizyonla kurulan Petlas’ı; bugün 300 farklı desen, 3 bin 500’den fazla ebat, 130’a yakın ülkeye ihracatla uçaktan traktöre, otobüsten iş makinelerine kadar çok geniş bir ürün gamımızla Avrupa’nın en büyük üreticilerinden biri yapmayı başardık. 50’nci yılımızda hedefimiz, bu başarıyı daha da ileri taşımak. Önümüzdeki dönemde Ar-Ge yatırımlarını büyütmeyi, premium ve UHP segmentinde global rekabet gücümüzü artırmayı, ABD, Avrupa ve Güney Amerika’da daha güçlü bir pazar varlığı oluşturmayı, savunma sanayinde dünya markası haline gelmeyi ve sürdürülebilirlik yatırımlarımızı derinleştirmeyi istiyoruz. Kısacası, Petlas’ın ilk 50 yılı Türkiye için bir başarı hikayesiydi; gelecek 50 yılı ise globalde ses getirecek daha büyük bir atılım dönemi olacak” dedi.
Kış lastiği uygulamasının başlamasıyla birlikte pazarda her yıl olduğu gibi ciddi bir talep artışı yaşandığını belirten Hakan Yalnız, “Özellikle şehirler arası yolculuk yapan ticari araçlarda, ağır vasıtalarda ve SUV segmentinde belirgin bir hareketlilik söz konusu. Yine yapılan iletişim çalışmalarının sağladığı farkındalık ile zorunluluk olmasa bile binek araç kullanıcılarının da kış lastiklerini taktırmaya başladığı bir dönemdeyiz. Bu yıl olağandan farklı olarak zorunlu kış lastiği dönemi 1 ay uzatıldı. Biz de Petlas olarak bu döneme oldukça güçlü bir hazırlıkla girdik. Ürün gamımız hem binek hem hafif ticari hem de ağır vasıta tarafında çok kapsamlı. Özellikle binek segmentte Snowmaster 2 ve Snowmaster 2 Sport ve TBR segmentindeki Coach lastiklerimiz, yeni nesil kış lastiklerimiz arasında öne çıkıyor. Bu ürünler, ıslak ve karlı zeminde fren performansı, yol tutuş, düşük gürültü seviyesi ve dayanıklılık açısından oldukça iddialı test sonuçlarına sahip. Türkiye genelinde yaygın bayi ağımız ve yüksek üretim kapasitemiz sayesinde talebe hızlı cevap verebiliyoruz” diye konuştu.

Diğer Haberler

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi. Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesiyle...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı çevresel raporlama platformu olan CDP...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...