Test Sürüşü: Suzuki Jimny 1.3 litre 85 beygir Benzinli 4×4 Otomatik

®
Çok Okunanlar

Ford Transit ve Transit Custom’a 2 ayrı ödül…

Bağımsız otomobil güvenlik ve performans değerlendirme kuruluşu Euro NCAP, ilk kez gerçekleştirdiği aktif güvenlik testinde Avrupa'da satışta olan 19...

Continental’de Extreme E projesinden sorumlu Sandra Roslan

Continental, kurucu ortağı olduğu yeni yarış serisi Extreme E off-road için özel amaçlı lastikler üretmeye başladı. 2021 yılının bahar...

TOGG Kullanıcı Deneyimi Lideri Thomas Junk oldu

TOGG Kullanıcı Deneyimi ekibinin başına dünya çapında inovasyon ve yaratıcı tasarım süreçlerinin şekillenmesine yönelik projelere öncülük eden Thomas Junk...

Shell’den yapılan yazılı açıklamada

Shell'den yapılan yazılı açıklamada, ilk adım olarak şirketin Rus ham petrolünün tüm spot alımlarını durduracağı ve Rusya'daki servis istasyonlarını,...

SUZUKI JIMNY 1.3LT 85PS

Yazı – Fotoğraf: Özgür SUNAY

Suzuki Jimny modelini arazide ve off-road şartlarında deneyerek test ettik. Sahip olduğu minik boyutları sebebi ile “micro Suv” olarak bilinen Suzuki Jimny kasa ve şasi yapısı bakımından arazi için aslında biçilmiş bir kaptan. Ünlü Off-Road ustası Mehmet Becce’nin uzun süre kendi aracı olarak kullandığı ve aynı zamanda ülke içinde ve yurt dışında olan off-road yarışlarına Jimny ile katılıp iyi dereceler elde ettiğini de biliyordum. Kompakt Suv sınıfına göre daha ufak olan Jimny 1.3 litrelik motor hacmi ve otomatik vites kullanımı ile şehir içi trafikte size kolaylık sağlarken yakıt ekonomisi olarak ön plana çıkmayı başaran ekonomik bir araç sınıfında. Jimny’de görev yapan 1.3 litre hacmindeki bu motor, 6000 devir / dakika’da 85 beygir güç üreterek, 4100 devir / dakika aralığın da 110 Newton metre tork üretmekte. Drive Action 4×4 çekiş sistemine sahip olan Jimny orta konsolda yer alan düğmeler sayesinde 4×2 ya da otomatik 4 çeker modunda sürüş imkânı sunmakta. Sürüş modlarına baktığımızda (2WD, 4WD, 4WD/L) seçeneklerinin yer almakta. Suzuki off-road genlerinden doğan 4×4 ve Suv araçlar üretmekte bir numara diyebiliriz. Bu sebeple Jimny aracımız her ne kadar asfalt kullanımı adına gündelik kullanımlar için üretilmiş olsa da Jimny modeline dışarıdan etraflıca baktığımızda tam anlamı ile bir off-road aracı şeklinde aslında tasarım yapısı dikkat çekiyor.  Aracın yeşil renk kaportasının yanı sıra gri renkte olan ve aracı çepeçevre saran çıkık burun çıkık çamurluk ve arka tampon yapısı tam bir off-road bodykit şeklinde tasarlanmış.  Özellikle motor kaputunun üzerinde yer alan modifiye hava girişi derin su geçişleri için önemli bir özellik. Aracımız oldukça küt bir yapıda.  Arka tarafta ise Suzuki 4×4 modellerine has olan arka kapıda asılı yedek lastiği görmeniz mümkün.

suzuki-jimny-test-2 suzuki-jimny-test-3

Arka bagaj kapısı ise soldan sağa yana doğru açılan bir süspansiyon sistemine sahip. Bagaj neredeyse yok denecek kadar az. Arka koltukları yatırmak sureti ile Jimny asıl bagaj kapasitesine sahip oluyor. Aracımızın üzerinde ise Bridgestone marka toprak ve asfalt H/T 4×4 lastikleri bulunuyor. Aracımıza içeriden baktığımızda ise yine sert ve küt olarak tasarlanmış ön göğüs ve konsol kısmı yer alıyor. Sert yapıda bir malzeme kullanılmış bu tarz araçlarda kolay temizlik bakımından bu önemli tabi. Aracımızın içerisinde çok yüksek kalitede olmayan deri döşeme koltukları bulunuyor. Arka tarafta ise iki kişilik bir oturma alanı sunulmuş. Aracımızın gösterge paneli yine oldukça klasik tarzda ve sade şekilde 8.000 devir/dakikalık gösterge, orta bölümde dijital benzin ve sürüş modu bilgi ekranı, sağ tarafta 180 km. hız göstergesi yer almakta. Bunun haricinde orta konsola göz atacak olursak, test aracımızda eski sistem Sony marka bir Cd çalar teyp bulunmakta. Klima ayarları, alt tarafta ise üç farklı sürüş modu seçenek düğmeleri yer alıyor. Aynı zamanda 12 volt bir çakmaklık çıkışı konulmuş. Otomatik vites kolu ise (D3 – 2 ve L) olarak 3 farklı kullanım seçeneği ile yine arazi şartlarına da uygun olan bu vites ve devir aralıkları yer alıyor. Asfalt kullanımları için orta konsolda yer alan 2W tuşu ile aracımızı 4×2 modunda kullanmak yakıt ekonomisi bakımından önemli. Arzu ederseniz yağmur, çamur gibi kış aylarında 4W modu seçili iken otomatik 4×4 şeklinde de daha güvenli bir şekilde aracı kullanabilirsiniz. Arazi şartlarında çok daha zor ortamlarda ise 4WD-L moduna almanız gerekiyor.

suzuki-jimny-test-4

suzuki-jimny-test-5

Bu mod’a geçiş araç dururken olmakta. Gösterge panelinde orta bölümde 4 tekerlekten çekiş sitemini gösteren ve aktif olan diferansiyel kilidinin ışığını göreceksiniz. 4WD-L modu seçili iken ESP tuşu da zor şartlarda devreden çıkarak gaza sonuna kadar yüklendiğinizde herhangi bir kesinti olmadan size daha fazla güç üretmenize olanak sağlıyor. Tabi tüm bunlar aracın teknik kısımları ve kullanım aksamları diyebiliriz. Jimny kısa şasi yapısı yerden yüksekliği yaklaşma ve kaçma açıları bakımından standart fabrika çıkışı ile doğa da oldukça iyi hareket edebiliyor. Suzuki Jimny aracımızı biz Türkiye Ralli ve WRC etaplarında test ettik. Aracın sağlam olduğunu ve kolay kırılan bir yapıda olmadığını gördük. Ortalama 1070kg ağırlığa sahip olan Jimny bu sebeple kaygan zeminlerde hızlı ve seri olarak atak şekilde hareket ederek aslında birazda zıplayarak gittiğini gördük. Daha önce Dacia Duster 4×4 ile girmiş olduğumuz bu etapta yüksek hızlarda Duster’ın arkadan biraz kayma eğilimine karşın Jimny’nin daha fazla güven verdiğini de en azından bu etaplarda söyleyebilirim. Fakat şu da bir gerçek ki, 60.000 – 65.000 TL aralığında satış fiyatı ile Suzuki Jimny’nin işi Türkiye pazarında zor gibi. Bu fiyatlara sıfır Dacia Duster ya da ikinci el daha büyük bir Suv’da almanız mümkün iken neden Suzuki Jimny bu fiyata satın alınsın? Bunu biraz düşünmek gerekiyor. Sonuç itibarı ile Türk insanı her gün doğa da off-road yapmak için bu aracı satın alacak değil. Ancak düşük yakıt ekonomisi ile öğrenciler, bayanlar yada minik aileler için kullanımı çok zevkli ve ideal bir Suv.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...