Test Sürüşü: Ford Mondeo 2.0 litre EcoBoost TDCi dizel 181 Beygir!

®
Çok Okunanlar

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

“Elektrikli Araçlarda Rüzgârı Tüketici Belirliyor”

Otomotiv endüstrisi hem globalde hem de ülkemizde son 5 yılda baş döndürücü gelişmelere sahne oldu. Çip, ham madde, lojistik...

Michelin Polonya’daki fabrikasını kapattı, Romanya’ya gidecek

Fransız üreticisi Dünyanın önde gelen lastiklerinden Michelin lastikleri Polonya'nın Olsztyn kentindeki fabrikasını kapatıyor. Michelin lastikleri yeni Romanya'daki fabrikasında 4.000...

Barışın elçisi Türk zırhlıları

Türkiye, zırhlı araç üreticilerinin geliştirdiği koruma seviyesi ve hareket kabiliyeti yüksek, muharebe sahasında kendini kanıtlamış ürünlerle bu alanda dünyadaki...

FORD MONDEO 2.0 TDCi 180PS

Yazı – Fotoğraf: Özgür SUNAY / Kartepe

Ford Mondeo’da sunulan TDCi dizel motor seçeneği performans ve yakıt verimliliğini test etmek üzere Kartepe’de karlı ve buzlu yollarda test sürüşümüzü gerçekleştirdik. Dış tasarım olarak baktığımızda Ford Mondeo bir önceki kasa yapısına göre baştan aşağı yenilenerek dış tasarım ve alt yapısında büyük bir değişikliğe gitti. Bunu her yönden söylememiz mümkün. Geçtiğimiz yıl benzinli ve dizel motor seçenekleri ile pazara sunulan Mondeo’da yeni bir motor seçeneği daha eklendi. 2.0 litre 180 beygir gücünde dizel ve otomatik şanzımana sahip test modelimiz 2016 itibarı ile Türkiye pazarına sunuldu. Yeni Mondeo aracımız dış tasarımı ile özellikle ön taraftan oldukça fazla Aston Martin’e benzerliği ile dikkatleri üzerine çekti. Ön Kaputun üzerinde yer alan birbirinden bağımsız 4 adet çıkık karekter çizgisi Yeni Mondeo aracımızın güçlü gözükmesinde önemli rol oynamış. Yeni Ford Mondeo’da biraz uzak doğu ve alman çizgileri ile tasarımı bir önceki modeline göre biraz daha keskin bir hale gelmiş. Ön tarafta yine güçlü bir hava giriş ızgarası yer almakta. Bununla birlikte yeni ve kısık tasarıma sahip yeni ön farlar yan çamurluklara kadar oldukça uzamış. Ford Dynamic imzalı gündüz yanan Led farlar yer almakta. Mondeo’ya yandan bakıldığında yine önden başlayarak arka fara kadar devam eden çok keskin çıkık bir omuz çizgisinin yer aldığını görüyoruz. Yine arka kapı’nın ortasından başlayarak arka tarafta biten ikinci bir çizgi yer almakta. Bu tasarım ve bu çizgiler rüzgara karşı Mondeo’nun aerodinamik yapısında aslında çok önemli bir rol oynamakta, tamamı ile bu düşünülerek tasarlanmış olsada bu keskin hatlar sayesinde Ford Mondeo oldukça sportif bir yapıda duruyor. Yine arka kapıdan itibaren baktığımızda Mondeo aracımıza bir coupe görüntüsü kazandırılmış. Sınıfına oranla yapısı itibarı ile en büyük arka cam hacmine de sahip. Yeni Mondeo 4.8 metrelik uzunluğu ile ve neredeyse 5 metre’ye uzanan yandan bir görüntüye sahip. Arka tarafta ise daha klasik bir Mondeo görüntüsü hakim. Anahtar yardımı ile de bagajı ayrıca otomatik olarak açabiliyorsunuz. Sürüş özelliklerine ve araca içeriden baktığımızda, aracımız anahtarsız çalışıyor ve star-stop özelliğine sahip. Aracımızı (Continental kış lastikleri ile test ettik.) Aracımızın ön gösterge paneline baktığımızda diğer Ford modellerinde de görebileceğiniz yeni tasarım ve yeni yüzü ile karşılaşıyoruz. Göstergeler tamamı ile dijital olarak tasarlanmış. Ford mühendisleri gösterge paneline olan müdahale ve bilgi ulaşımını sağ ve sol menü olarak ayırmışlar. Direksiyonda yer alan sağ menü tuşları yardımı ile aracın gösterge panelinde sağ kısımda navigasyon, klima, medya gibi menülere ulaşabiliyorsunuz. Yine direksiyonda sol tarafta yer alan tuşlar yardımı ile de tamamı ile sürüş destek moduna gösterge panelinde sol kısıma müdahale ederek bilgileri değiştirebilir ve kontrol edebilirsiniz. Start-Stop sistemine, Şerit takip sistemine, blis (kör nokta uyarı) sistemine buradan müdahale ederek tüm güvenlik unsurlarını içeren bu menüden ayarlamanız mümkün kılınmış.

ford-mondeo-test-3

Özellikle Ford Mondeo araçta güvenlik unsurlarının ön planda olduğunu da görmekteyiz. Özellikle blis sistemi sağ ve sol aynada kör nokta uyarı kısmında yer alarak kör noktada kalan araçları yada sizi sollamak isteyen araç olur ise turuncu yanan ikaz lambası ile size sürüşte verdiği ikazlar yardımı ile daha güvenli şekilde araç kullanmanızı sağlamakta. Şerit takip sistemine ulaşım ise oldukça pratik bir şekilde kolay kullanımı olması adına sinyal koluna bir tuş ile entegre edilmiş. Şerit takip sistemini çalıştırdığınızda ise şayet şerit olan bir yerde gidiyor iseniz sağ gösterge panelinde şerit ve araç olan bir görsel çıkmakta ve herhangi bir şekilde şeritten çıkmanızda yada sinyal vermeden araç sollamak istediğinizde direksiyon titreyerek sizi uyarıyor. Sizi şeride doğru yönlendirmekte. Bunun haricinde ise şerit taşma işlemini bir kaç kez üst üstte yaptığınızda ise Mondeo’da yer alan güvenlik sistemi devreye girerek, sürücü yorgun uyarısı vermeye başlamakta. Siz aracı kenara çekip mola verinceye kadar bu uyarılar sık sık tekrarlanmaya devam ediyor. Sürüş kullanımına kolaylık sağlaması bakımından özellikle geri gitmelerde ön konsolda yer alan ekranda geri görüş kamerası sayesinde arka tarafı çok rahat bir şekilde görmeniz mümkün olduğu için bunu da sürüşe yardımcı olan bir özellik olarak eklememiz mümkün.

ford-mondeo-test-2

Mondeo’da bir diğer hoşuma giden donanım ve özellikleri arasında arka sağ tarafta oturan yolcu için airbag sistemine sahip emniyet kemeri yer alıyor. Bu da özellikle Makam ve görev aracı olarak kullanmak isteyenler adına önemli bir güvenlik özelliği. Tabi bunun yanında ön tarafta oturan sürücü ve yolcularda rahatlığı bakımından düşünülmüş durumda; Ford Mondeo’da öndeki her iki koltukta masaj yapma özelliği bulunmakta. Bu donanımı yine ön tarafta yer alan ekrandan kontrol ederek sertlik ve yumuşaklık ayarını bölge bazlı olmak kaydı ile ayırt ederek ayrıca yapabiliyorsunuz. Sürücü ve yolcu koltukları elektrikli olarak 10 yöne ayarlanabilen ergonomik yapıda bir sisteme sahip. Bununla beraber koltukların deri olması sebebi ile özellikle kış aylarında 3 kademeden oluşan ısıtmalı koltukları mevcut. Yine yaz aylarında ise 3 kademeli koltuk soğutma sistemi de Mondeo’ya artı katan özellikleri. Ön tarafta yer alan gündüz yanan LED farlarına ise ekstra olarak 8.000 TL civarında bir fiyat ile sahip olabiliyorsunuz. Orta konsolda yer alan ekranda ise Navigasyon sistemi bulunuyor. Mondeo aracımızda vites kolunun bulunduğu konsolun üzerinde ise sağ ve sol bölümlere direksiyondan müdahale ettiğiniz çeşitli özelliklerin tuşları bulunuyor. Bunlardan biri Mondeo aracımızın kendi kendine park etmesini sağlayan park asistan yardım tuşu. Bu tuşa bastığınızda aracımız otomatik olarak hemen park edecek yeri aramaya başlıyor. Yine aracın ekonomik olarak kullanma tuşu olan start-stop tuşu bulunuyor, bu tuş yardımı ile bu özelliği devreden çıkardığınızda kısa süreli duraklamalarda aracınız stop etmeyerek kendini kapatmıyor.

ford-mondeo-test-4

Aracımız 2.0 litre 180 beygir güç üretirken, vitesi Sport konumuna aldığınızda size son derece sportif ve seri bir sürüş sunuyor. Bu tarz seri kullanımlarda özellikle sürüşe yardımcı olan direksiyon üzerinde F1 vites pedalları sayesinde aracı manuel olarak vites düşürüp, büyültmek sureti ile kullanabilirsiniz. 2.0 litre 180 beygir güç üreten dizel motor normal kullanımda şehir içerisinde ortalamada 6.5 litre yaktığını gördük. Trafikte ve karma kullanımda ise bu veri 7.5 litreyi bulabiliyor. Şehir dışı kullanımda ise 90 – 110 km sabit hızlarda 5.0 litre ve 5.5 litreye kadar yakıt ekonomisi düşmekte bu tamamı ile ile sizin kullanım tarzınıza ve seyahat ettiğiniz yol ile orantılı olarak değişiklik göstermektedir. Mondeo aracımızı detaylı olarak incelediğimizde özellikle montajında kusursuz bir işçiliğin ön plana çıkmış olduğunu aracın yalıtımına baktığımızda ise gayet sessiz ve bu bakımdan da konforun üst düzeyde olduğunu görsekte biraz sert süspansiyonu ve lastikler ile özellikle kavis geçişlerinde bu sertliği hissetmek ve yaşamak söz konusu.  Premium segmentteki markalar ile karşılaştırdığımızda Mondeo’da hiç bir eksik olmadığını hatta fazlası olduğunu gördük. Rakiplerine oranla da 30 beygir fark yaratan avantajı ve daha düşük kalan fiyat avantajı ile de kafaları çelen bir model olarak karşımıza çıkıyor. Tam anlamı ile son derece gelişmiş alt yapısı sayesinde dört dörtlük bir araç diyebilirim. Özellikle karlı ve buzlu yollarda eğim çıkış ve inişlerde kar üzerinde Continental Kış Lastikleri yardımı ile de çok rahat bir şekilde hatasız olarak yol aldık. Buzlu virajlı yollarda ise yol tutuşu ve savrulmaması ile de beni kendine tam anlamı ile hayran bıraktı.

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler