Test Sürüşü: 2017 KTM 250 DUKE!

®
Çok Okunanlar

Temsa MD9 electriCITY ve LD SB E’yi tanıttı…

Sabancı Holding ve PPF Group ortaklığında faaliyetlerini sürdüren TEMSA, Avrupa’daki elektrifikasyon sürecine öncülük etmeyi sürdürüyor. Geçtiğimiz ay içinde düzenlenen...

De Rooy, Dakar Şampiyonluğu için yine “Goodyear” dedi

2016 yılı Dakar Yarışları kamyon kategorisi birincisinin tercihi yine Goodyear kamyon lastiklerinden yana oldu. 2016 Dakar yarışlarının galibi De...

Citroën, Kasım ayı süresince binek modellerinde 30.000 TL’ye 20 ay %0 faize varan indirim

Citroën, Kasım ayı süresince binek modellerinde 30.000 TL’ye 20 ay %0 faize varan, ticari modellerinde de 25.000 TL’ye 20...

Rusya, Cuma gününden itibaren 6 ay boyunca benzin ihracatını yasakladı

Perşembe günü Rusya, 1 Mart'tan itibaren geçerli olmak üzere altı aylık benzin ihracatı yasağını açıkladı. Ülke hükümetinden yapılan açıklamada, ülkenin...

Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Geçtiğimiz günlerde Spor Moto KTM tarafından yeni lansmanı yapılan Duke modellerinden uzun zamandır merak ettiğim 250 Duke ABS modelini test etme imkanım oldu.

Test_Duke-250-White-90Right-MY17-without-ABS-2

Benim için oldukça heyecanlı bir sürüş idi. Motoru ilk aldığım dakika itibarı ile sanki yıllardır kullanıyormuşum gibi rahat ve seri olduğu fark ettim. Rodajda olan 2017 Duke 250 ABS modelini sıkıştırmış olduğum gaz tepkilerinde 8.000 – 9.000 devir aralığı ile en fazla kullanabildim.

Fakat ilk dakika itibarı ile seri ve hızlı bir kullanım ile Bağdat caddesinden Hadımköy ‘ e oldukça kısa bir sürede ve hiç zorlanmadan yorulmadan ulaşıp geri döndüm.

Motor ile 24 saat geçirdim. Bu süre zarfı içerisinde tam dolu olan benzin deposunu sonuna kadar bitirdim.

Vites geçişlerinde olan serilik ve egzozundan çıkan ses yolda beni oldukça çok tatmin etti.

Genelde 250 cc motorlara karşı şahsi olan antipatimi KTM 250 Duke ABS yendi diyebilirim.

Daha önce kullanmış olduğum 390cc RC KTM modeline göre çok fazla bir performans geriliği motorda göremedim. Sanki 390cc KTM RC kullanıyormuş gibi hızlanmalarım gayet iyi idi.

Özellikle gidon uzunluğu ve açısı çok iyi tasarlanmış, buna denge ve motorun ağırlık merkezini de işin içine kattığımızda çok dengeli ve sizi kolay hareket ettiren ayakta tutan bir motor olarak geliştirilmiş tasarlanmış olduğunu görüyoruz.

250cc ABS Duke modeli ile oldukça keyifli ve heyecanlı dakikalar yaşadım. Gerek Tem yolu trafiğinde gerek şehir içinde trafikte beni yarı yolda bırakacak ya da güvenimi azaltacak hiç bir unsurla karşılaşmamış olmam şaşırtıcı oldu. KTM 250 Duke motorun ününü biliyordum. Fakat işin doğrusu bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum…

Motor ve egzozdan çıkan ses tatmin edici boyutlarda. Özellikle arka fren ve ön fren ABS sistemi çoğu yüksek cc’li motorlara oranla daha iyi çalıştığını kısa zaman içinde sizi durdurduğunu ve güvenli olduğunu anladım.

KTM 250cc DUKE tüm 250cc hatta 350cc ye kadar naked ya da race tarzı motor alabilecek olanlara kesinlikle tavsiye edebileceğim bir model olarak beğenimi hat safhada kazandı.

Ön gösterge paneli çok hoş olmuş. Her şeyi çok düzgün ve okunaklı. Yolda giderken tüm bilgileri aynı anda görmeniz güzel. Motor oldukça yakışıklı ve güzel duruyor bence. Arka lastik genişliği ise diğer motorlar gibi çok ince değil çok kalında olmadığı için ideal boyutlarda tam göz doldurur boyutlarda.

Biraz sert şasi ve amortisör yapısı ise onun ne kadar sağlam ve kırılmaz olduğunun göstergesi olduğunu düşünüyorum. Biz 140 km hızı görebildik. Fakat yüksek devir aralıkları ve iyi bir sıkıştırma sayesinde 180km hızı görebilecek boyutlarda seriliğe güce ve en önemlisi de çok yüksek bir tork değerine sahip.

Cimri yakıt ekonomisi de işin cabası…

http://www.spormoto.com/2017-ktm-250-duke/

Test_Duke-250-White-90Right-MY17-without-ABS-1

MOTOR

Yapı tipi 1 silindirli 4 zamanlı benzinli motor, sıvı soğutmalı
Hacim 248,8 cm³
Çap 72 mm
Strok 61.1 mm
güç 22 kW (30 PS)
Marş desteği Elektrik marşı
Vites kutusu 6 vites
Motor yağlaması 1 rotor pompalı basınçlı yağlama dolaşımı
Birincil aktarma 30:80
İkincil aktarma 15:46
Soğutma Sıvı soğutma, devirdaim pompası üzerinden soğutma sıvısının sürekli devirdaimi
Debriyaj Yağ banyolu debriyaj / mekanik tahrikli
Ateşleme tertibatı dijital ateşleme ayar özelliğine sahip, temassız kontrollü tam elektronik ateşleme tertibatı

YÜRÜYEN AKSAM

Şasi Çelik ana boru şasi, toz kaplama
Çatal WP Suspension Up Side Down
Arka amortisör WP Monoshock
Süspansiyon yolu önde 142 mm
Süspansiyon yolu arkada 150 mm
Fren tertibatı önde Dört pistonlu fren kaliperine sahip disk fren
Fren tertibatı Arkada Tek pistonlu fren kaliperine sahip disk fren, yüzer yataklı
Fren diskleri – çap önde 300 mm
Fren diskleri – çap arkada 230 mm
Zincir 5/8 x 1/4” X‑Ring
Gidon kafası açısı 65°
Dingil mesafesi 1.357±15.5 mm
Ön lastik ebatı 110/70 17
Arka lastik ebatı 150/60 17
Yüksüz durumda yerden yükseklik 185 mm
Yüksüz oturma yüksekliği 830 mm
Ortalama yakıt tüketimi – L/100km
Yakıt deposu kapasitesi toplam yakl. 13.4 l
Yakıtsız ağırlık yakl. 147 kg

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...