Tamamen elektrikli Volvo XC40 SUV…

®
Çok Okunanlar

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Bazen az, gerçekten daha çok demektir: Volvo Cars’ın ilk tamamen elektrikli otomobili, yeni elektrikli Volvo XC40 SUV, Volvo otomobillerin bazı şeyler olmadan da daha iyi olabildiklerini ispatlıyor.

Elektrikli otomobillerin gelişmesiyle birlikte, otomobil tarihindeki en büyük değişiklik gerçekleşiyor. Yüzyıldan fazla bir süredir otomobiller ilk defa motor bölümünde bir benzinli ya da dizel motor olmadan ve tabanında bir pil olacak şekilde hareket ediyorlar. Bu durum, otomobil kavramını kökünden değiştiriyor.

Bu ayrıca, otomobillerin artık egzoz borusuna veya soğutma amaçlı geniş bir ızgaraya ihtiyaç duymadığı anlamına gelirken, içten yanmalı bir motorun ortadan kalkması ön kaputun altında depolama alanı için ekstra bir alan yaratıyor.

Tamamen elektrikli XC40, onu Volvo Cars’ın en çok satan modellerinden biri yapan tüm özelliklerini aynen koruyor. XC40, Volvo’nun yeniden doğuşunu tanımlayan zarif İskandinav tasarım dilini benimsiyor ve güzel görünümünü kullanışlılık ve işlevsellikle birleştiriyor.

Volvo Cars Tasarım Bölümü Başkanı Robin Page, “İskandinav tasarımının kökleri görsel temizliğe ve öğelerin sadeleştirilmesine dayanıyor. XC40, işte bunun en güzel örneği. Cesur ve anında kendini belli eden tasarımı, tamamen elektrikli olan bu modelde daha şık ve daha da modern duruyor. Önde bir ızgaraya ihtiyaç duymadan daha sade ve daha modern bir yüz yarattık; egzoz borusunun olmayışı ise arkada aynı etkiyi sağladı. Elektrifikasyon yolunda ilerledikçe daha fazla keşfedeceğimiz yaklaşım işte bu olacak” dedi.

Bir elektrikli otomobilin soğutma için daha az hava akışına ihtiyaç duyması gerçeğiyle oluşturulmuş, gövde renginde kaplanmış benzersiz bir ön ızgara, otomobilin ön bölümünde ayırt edici bir görsel kimlik yaratıyor. Ayrıca, yeni Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) sensör platformunun algılayıcıları da yine bu ızgara üzerinde yer alıyor.

Volvo XC40 BEV design sketch

Yeni “Sage Green” metalik renk seçeneği de dahil olmak üzere sekiz ayrı dış renk seçeneği sayesinde sürücüler elektrikli XC40’larını istedikleri gibi kişiselleştirebiliyorlar. Kontrast oluşturan siyah tavan, tüm otomobillerde standart olarak yer alıyor. 19” ve 20” boyutlarında iki ayrı jant seçeneği, daha fazla kişiselleştirme imkânı sağlıyor.

İçeride, elektrikli otomobiller için özel olarak tasarlanmış yepyeni bir arayüz, sürücüleri otomobilin şarj seviyesi gibi bilgilerle ilgili güncel tutarken, iç tasarım paketinde sportif ayrıntıların yanı sıra geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış halılar da yer alıyor.

Elektrikli XC40’ın ön gösterimi ilk olarak 2016 yılında, 40.1 Konsept otomobil ile akıllı Volvo mühendisliğinin bir örneği olarak yapılmıştı.

İlk andan itibaren elektrikli modeller düşünülerek tasarlanan Volvo’nun Kompakt Modüler Mimarisi (CMA) baz alınarak, piller iç mekânı etkilemeyecek şekilde otomobilin zeminine entegre edildi.

Bu, XC40’ın en ilgi çeken özelliklerinden biri olan, kabinin etrafındaki uygun ve fonksiyonel depolama alanı zenginliğinin elektrikli modelde de aynı şekilde yer aldığı anlamına geliyor. İç tasarımla ilgili akıllı ve radikal bir yeni yaklaşım, XC40 sürücülerine, diğer şeylerin yanı sıra, kapılarda ve koltukların altında daha işlevsel saklama alanları, küçük çantalar için katlanabilir bir kanca ve tünel konsolunda yer alan takılıp çıkarılabilir bir atık kutusu imkânı sağlıyor.

Elektrikli XC40’a özgü olan ve ön kaputun altında bulunan özel bir ön yük bölmesi ise yaklaşık 30 litre ekstra yük alanı imkânı sunuyor, çünkü bir elektrikli motor içten yanmalı bir motora göre daha az yer kaplıyor.

Volvo Cars, 16 Ekim’de ilk defa halka gösterilmeden önce, tam elektrikli XC40 hakkında önümüzdeki haftalarda daha fazla ayrıntı verecek.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...