Tamamen elektrikli Volvo XC40 SUV…

®
Çok Okunanlar

KIA Stonic Göz Alıcı ve Kendinden Emin Crossover…

KIA’nın yeni B segmenticrossover modeli, “Stonic”adıyla pazara sunulmaya hazırlanıyor… Avrupalı tüketicinin görüş ve beklentileri doğrultusunda Avrupa’da tasarlanan kompakt boyutlu...

Ford 1.0 EcoBoost motora 11. Yılın Motoru Oscar’ı…

Ford’un 1.0-litre EcoBoost motoru, Uluslararası Yılın Motor ve Aktarma Organı (IEPOTY) değerlendirmesi “150 PS altı” kategorisinde birinciliği elde etti....

İSTANBUL PARK’TA YENİ BİR DÖNEM BAŞLADI

TOSFED’de Başkan Eren Üçlertoprağı Güven Tazeledi Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) 2024 Seçimli Olağan ve Mali Genel Kurulu, 165 delegenin...

Ford Güney Amerika’da ki en eski tesisi Brezilya fabrikasını kapatıyor…

Ford Motor Co Salı günü yaptığı açıklamada, Brezilya'daki en eski kamyonlarını ürettiği fabrikasını kapatacağını duyurdu. Güney Amerika'daki ağır ticari kamyon...

Bazen az, gerçekten daha çok demektir: Volvo Cars’ın ilk tamamen elektrikli otomobili, yeni elektrikli Volvo XC40 SUV, Volvo otomobillerin bazı şeyler olmadan da daha iyi olabildiklerini ispatlıyor.

Elektrikli otomobillerin gelişmesiyle birlikte, otomobil tarihindeki en büyük değişiklik gerçekleşiyor. Yüzyıldan fazla bir süredir otomobiller ilk defa motor bölümünde bir benzinli ya da dizel motor olmadan ve tabanında bir pil olacak şekilde hareket ediyorlar. Bu durum, otomobil kavramını kökünden değiştiriyor.

Bu ayrıca, otomobillerin artık egzoz borusuna veya soğutma amaçlı geniş bir ızgaraya ihtiyaç duymadığı anlamına gelirken, içten yanmalı bir motorun ortadan kalkması ön kaputun altında depolama alanı için ekstra bir alan yaratıyor.

Tamamen elektrikli XC40, onu Volvo Cars’ın en çok satan modellerinden biri yapan tüm özelliklerini aynen koruyor. XC40, Volvo’nun yeniden doğuşunu tanımlayan zarif İskandinav tasarım dilini benimsiyor ve güzel görünümünü kullanışlılık ve işlevsellikle birleştiriyor.

Volvo Cars Tasarım Bölümü Başkanı Robin Page, “İskandinav tasarımının kökleri görsel temizliğe ve öğelerin sadeleştirilmesine dayanıyor. XC40, işte bunun en güzel örneği. Cesur ve anında kendini belli eden tasarımı, tamamen elektrikli olan bu modelde daha şık ve daha da modern duruyor. Önde bir ızgaraya ihtiyaç duymadan daha sade ve daha modern bir yüz yarattık; egzoz borusunun olmayışı ise arkada aynı etkiyi sağladı. Elektrifikasyon yolunda ilerledikçe daha fazla keşfedeceğimiz yaklaşım işte bu olacak” dedi.

Bir elektrikli otomobilin soğutma için daha az hava akışına ihtiyaç duyması gerçeğiyle oluşturulmuş, gövde renginde kaplanmış benzersiz bir ön ızgara, otomobilin ön bölümünde ayırt edici bir görsel kimlik yaratıyor. Ayrıca, yeni Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) sensör platformunun algılayıcıları da yine bu ızgara üzerinde yer alıyor.

Volvo XC40 BEV design sketch

Yeni “Sage Green” metalik renk seçeneği de dahil olmak üzere sekiz ayrı dış renk seçeneği sayesinde sürücüler elektrikli XC40’larını istedikleri gibi kişiselleştirebiliyorlar. Kontrast oluşturan siyah tavan, tüm otomobillerde standart olarak yer alıyor. 19” ve 20” boyutlarında iki ayrı jant seçeneği, daha fazla kişiselleştirme imkânı sağlıyor.

İçeride, elektrikli otomobiller için özel olarak tasarlanmış yepyeni bir arayüz, sürücüleri otomobilin şarj seviyesi gibi bilgilerle ilgili güncel tutarken, iç tasarım paketinde sportif ayrıntıların yanı sıra geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış halılar da yer alıyor.

Elektrikli XC40’ın ön gösterimi ilk olarak 2016 yılında, 40.1 Konsept otomobil ile akıllı Volvo mühendisliğinin bir örneği olarak yapılmıştı.

İlk andan itibaren elektrikli modeller düşünülerek tasarlanan Volvo’nun Kompakt Modüler Mimarisi (CMA) baz alınarak, piller iç mekânı etkilemeyecek şekilde otomobilin zeminine entegre edildi.

Bu, XC40’ın en ilgi çeken özelliklerinden biri olan, kabinin etrafındaki uygun ve fonksiyonel depolama alanı zenginliğinin elektrikli modelde de aynı şekilde yer aldığı anlamına geliyor. İç tasarımla ilgili akıllı ve radikal bir yeni yaklaşım, XC40 sürücülerine, diğer şeylerin yanı sıra, kapılarda ve koltukların altında daha işlevsel saklama alanları, küçük çantalar için katlanabilir bir kanca ve tünel konsolunda yer alan takılıp çıkarılabilir bir atık kutusu imkânı sağlıyor.

Elektrikli XC40’a özgü olan ve ön kaputun altında bulunan özel bir ön yük bölmesi ise yaklaşık 30 litre ekstra yük alanı imkânı sunuyor, çünkü bir elektrikli motor içten yanmalı bir motora göre daha az yer kaplıyor.

Volvo Cars, 16 Ekim’de ilk defa halka gösterilmeden önce, tam elektrikli XC40 hakkında önümüzdeki haftalarda daha fazla ayrıntı verecek.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...