Stellantis Yazılım Stratejisinden Yılda20 Milyar Euro

®
Çok Okunanlar

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Stellantis Yeni Nesil Yazılım Odaklı Ürünlerini Dünyaya Tanıttı!

 Stellantis Yazılım Stratejisinden Yılda20 Milyar Euro Gelir Hedefliyor!

 Mobilitenin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, yazılım alanında da büyük bir ivme yakaladı. Küresel yazılım gelirlerini, artan marjlarla birlikte üç yılda 2,5 kat artıran Stellantis, gelir getirebilecek bağlantılı otomobil parkını da 13,8 milyon araca çıkardı. 2023 yılında 94 milyonun üzerinde kablosuz güncelleme sunarak mevcut kullanıcıların ulaşım deneyimini geliştiren Stellantis’in abonelik tabanlı ürün kullanıcıları 2023 yılında 5 milyona ulaştı. Şirketin STLA Brain, STLA SmartCockpit ve STLA AutoDrive gibi yeni nesil teknoloji platformlarının 2024 yılı sonuna kadar teknoloji entegrasyonuna hazır olması beklenirken; şirket, gelişimini hızlandıran ve kaliteyi artıran Sanal Mühendislik Atölyesi de dahil olmak üzere bulut tabanlı tasarım ve test araçlarıyla otomotiv yazılımlarını dönüştürüyor. Şirketin küresel teknoloji geliştirme merkezi, şirketin araç platformlarının her biri için yazılım ürünlerini kişiselleştirerek 7/24 çalışma döngüsü sağlıyor. Stellantis aynı zamanda mevcut ve yeni araçlar için yeni yazılım ürünleri ve bağlantılı özellikler de devreye aldı. Stellantis yazılım stratejisiyle, 10 yılın sonuna kadar yıllık yaklaşık 20 milyar Euro gelir elde etmeyi hedefliyor.

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Dare Forward 2030 hedefleri çerçevesinde büyümesini sürdürüyor. Bu kapsamda şirket, 14 ikonik otomobil markası ile tüketici ve ticari kullanıcılarının ulaşım deneyimini iyileştirirken, yeni bağlantılı özelliklerle de bu deneyimi geliştiriyor. Bu çaba, 2021 yılından bu yana 2,5 kat artan yazılım ve bağlantılı hizmetlerden elde edilen yüksek marjlı gelire ivme kazandırdı. Ayrıca aynı dönemde dünya genelindeki abone sayısı 5 milyona ulaştı.

Yazılım oluşturma kapasitesi artırıldı!

Stellantis, gelir getirebilecek araç parkınıyüzde 15 büyüterek 13,8 milyon araca çıkardı. Şirket, 2023 yılında 94 milyonun üzerinde kablosuz (OTA) güncelleme sunarak mevcut araçlara özellikler ekledi ve onları geliştirdi.Tümbunlar, otomotiv yazılım geliştirme hızını, kalitesini ve dağıtımını yeniden tanımlamak için çığır açan Sanal Mühendislik Atölyesi de dahil olmak üzere bulut tabanlı tasarım ve test araçlarını kullanan Stellantis’teki yazılım gelişiminin bir sonraki bölümünün temelini oluşturuyor. Şirket içinde ve stratejik ortaklardan oluşan bir kadroyla geliştirilen yazılım, var olan ve yeni Stellantis marka araçlar için yeni nesil özellikler sağlıyor. Sektördeki değişime dikkat çeken Stellantis Baş Yazılım Sorumlusu Yves Bonnefont, “İki yıldan biraz daha uzun bir süre içinde, geleneksel otomotiv endüstrisi zihniyetinden uzaklaştık ve daha çok bir startup gibi çalışmak üzere kararlı bir değişim gerçekleştirdik. Hıza odaklandık ve kendi yazılım oluşturma kapasitemizi geliştirdik.Bu bize geleceğe yönelik esneklik ve rekabet avantajı sağlıyor. Şimdi bir sonraki adımı atıyoruz ve dönüştürücü STLA Brain, STLA SmartCockpit, STLA AutoDrive yapay zekâ destekli teknoloji platformlarımızın entegrasyonu için teknoloji hazırlığını ölçeklendirmeye başlıyoruz” dedi.Stellantis yazılım stratejisiyle, gelecek 10 yılın sonuna kadar yıllık yaklaşık 20 milyar Euro gelir elde etmeyi hedefliyor.

Şirket içi yetenekler geliştirildi!

Stellantis, 7/24 çalışmak üzere bir küreselteknoloji geliştirme merkezi ayak izinden yararlanarak, şirketin araç platformlarının her biri için yazılım ürünleri inşa etti ve bunları kişiselleştirerek kendi yazılımını geliştirmek için şirket içi yeteneklerini geliştirdi. Stellantis’in en güncel teknoloji platformları şöyle sıralanıyor:

  • STLA Brain: Temel mimari, sensörlere ve aktüatörlere kablosuz tam erişim sağlayan merkezi bilgi işlem sunuyor. Karmaşıklığı azaltıyor ve araç başına elektronik kontrol ünitesi (ECU) sayısının yarı yarıya azaltılarak yaklaşık 60 ECU’ya düşürüyor. Yeni özellikler, bugünkü sürecin dörtte biri olan altı aydan daha kısa bir sürede şirket içinde geliştirilebiliyor. Teknolojinin yıl sonuna kadar entegrasyon için hazır olması ve 2025 yılında araçlara entegre olması bekleniyor.
  • STLA SmartCockpit: Platform, makine öğrenimi ve yapay zekâ teknolojileriyle destekleniyor.Yeni nesil kişiselleştirme ve bağlantılı yetenekler sunarak kullanıcılara dijital yaşamlarıyla sorunsuz bir entegrasyon sağlıyor. Kullanıcı girdilerine cevap vermek üzere daha az tıklama ile basitleştirilmiş menülere odaklanmak, kullanım kolaylığını önemli ölçüde artırıyor. Yapay zekâ destekli deneyimler, yolculara navigasyon, medya, iklim, aydınlatma ve verimlilik işlevlerinde daha fazla seçenek sunuyor. Buradaki anahtar, kullanıcı tercihlerini bilen ve Stellantis marka araçlar arasında kullanıcı ile birlikte hareket eden dijital bir kişisel profil. Teknolojinin yılsonuna kadar entegrasyon için hazır olması bekleniyor. STLA SmartCockpit, 2025 yılında Stellantis marka araçlarla kullanıma sunulacak.
  • STLA AutoDrive: Sistem, sezgisel, sağlam, sürücüye güven veren, kullanışlı ve sürekli güncellenen Gelişmiş Sürüş Destek Sistemi (ADAS) teknolojisini sunmak üzere STLA Brain ve STLA SmartCockpit’in özelliklerinden yararlanıyor. STLA AutoDrive, ADAS destekli kesintisiz sürüş için süre ve mesafeyi önemli ölçüde artırmayı hedefliyor. Strateji, sürücülere hem eller direksiyondan uzak/gözler yoldan uzak hareket kabiliyeti hem de aynı sistemde kısmen eller direksiyonda/gözler yolda seyir (Seviye 2+) sağlayan endüstrinin en ileri ADAS çözümünü içeriyor. Teknolojinin entegrasyon için yıl sonuna kadar hazır olması ve 2025 yılında lanse edilmesi bekleniyor.

Hayatı kolaylaştıracak yazılımlar geliştiriliyor!

Stellantis, perakende ve filo müşterileri için “Sürüşü daha güvenli hale getirme, hayatı kolaylaştırma ve sürüşü daha heyecan verici hale dönüştürme” felsefesi altında bağlantılı hizmetler ve yazılım tabanlı özellikler geliştiriyor. Bugün dünyanın dört bir yanında kullanılabilen özellikler arasında şunlar bulunuyor:

e-Routes: Stellantis, özellikle elektrikli araçlar için tasarlanan gerçek zamanlı araç verileriyle entegre bir rota planlama akıllı telefon uygulamasını pazara sunan ilk otomobil üreticisi. Bu özellik Avrupa’da mevcut olup küresel olarak genişlemeye devam ediyor. Apple CarPlay ve Android Auto, e-Routes işlevini aracın merkezi ekranına yansıtıyor. Ödeme seçenekleri ve minimum batarya seviyesi de dâhil olmak üzere şarj durakları sürücünün tercihlerine göre uyarlanıyor.

ChatGPT gelişmiş sanal asistan: Stellantis, Ekim 2023’teki başarılı bir pilot uygulamanın ardından ChatGPT’yi 2024 yılının sonuna kadar 20 Avrupa ülkesinde mevcut ve yeni araçlar için standart bir özellik olarak sunan ilk OEM. Doğal dilde konuşma, müşterilerin çevrelerindeki dünya, gittikleri yerler hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve hatta yolculara bir hikâye anlatmalarına bile yardımcı olabiliyor.

AppMarket: AppMarket, Kuzey Amerika’da düzenli olarak yenilenen hizmet ve deneyimleri araçta abonelik satın alma olanağıyla entegre eden bağlantı bir merkezi platform görevi görüyor. AppMarket, 2021 ile 2023 model Jeep ® ve Ram araçlarının yaklaşık yarısında kablosuz güncelleme yoluyla kullanıma sunuldu ve 2024 yılının sonuna kadar uygun araçların %99’una ulaşacak. Benzer bir hizmet, Avrupa’daki uygun araçları da kapsıyor.

Free2move Connect Fleet: Bu filo yönetim platformu, gerçek zamanlı izleme için filo yöneticisini araçlara bağlıyor. Ön konsoldaki çevrimiçi bir ekran, kalan yağ ömrü veya batarya şarj durumu gibi hayati araç verilerini gösteriyor. Free2move Connect Fleet ayrıca coğrafi sınırları belirleyebiliyor ve gerçek zamanlı coğrafi konum sağlayabiliyor. Hırsızlık durumunda takip cihazı kurtarma işlemine yardımcı oluyor.

MyTasks: Bu araç, sürücüye programını doğru bir şekilde yönetmek üzere değişiklik veya gecikmeler dahil araç içi eğlence ekranında ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri sağlıyor. Filo yöneticisi, görevler tamamlandığında, ertelendiğinde veya yeniden planlandığında otomatik güncellemeler alıyor. Böylece taraflar günün devamını yönetebiliyor.

Mobilisights:Mobilisights müşterilerinin deneyimlerini zenginleştiren yenilikçi çözümler sunmak üzere 13,8 milyon bağlantılı Stellantis aracından elde edilen verilerden yararlanarak müşteri tabanını genişletiyor ve bunu yaparken gizliliğe hassasiyet gösteriyor. Böylece, filo yönetimini, sürücü deneyimini, trafik yönetimini, şehir planlamasını geliştirerek kişiselleştirilmiş ve anonimleştirilmiş veriler yoluyla daha akıllı ve daha güvenli bir ulaşım dünyasının oluşmasını sağlıyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...