İyi bir Otomobil mi? Hayal…

®
Çok Okunanlar

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Bazen yaptığım işi çoğu kez sorgulamaktan kendimi alamıyorum. Acaba doğru mu? yapıyorum.

Bu kadar ortalık yangın yerine dönmüş halkımız almak istediği bir ekmeği bile düşünür iken, bir yandan da araçlarını yeni modelleri ile değiştirip satmak veya yeni araç almak isteyen bir kitle mevcut.

Peki, komşunun, arkadaşının, akrabasının, patronunun aracına bakarak ya ben bunu nasıl alabilirim diye iç geçirdiğiniz hiç oldu mu?  gençlik zamanımızda bizimde arkadaş arasında bu tarz muhabbetlerimiz çoktur diye inanın çekinmeden söyleyebilirim.

Hesaplarıma göre aşağı yukarı tam 18 yıldır zaman zaman test araçları kullanıyor ve son model araçların test sürüşlerini işim gereği yapıyorum.

En başında, ilk yıllar aynı bir rüya gibi oldukça zevkli idi. Halan daha da bazan zevkli olabiliyor. Özellikle teknolojinin gelişimi ile birlikte ayak uydurmak ve yeni gelen bu araçları test ederken, yeni teknolojiyi keşfetmek değişimi görmek, keyifli olduğu kadar ilham verici ve işimiz bakımından da bir o kadar önemli. Tam olarak da bu değişim esnasında otomobil editörlüğü veya yayını yapıyor olmak, otomotiv sektörüne hizmet ederek içerisinde var olabilmek, bu değişimin bir parçası olarak şahitlik ederek, değişimin her evresini yayınlayarak anlatıyor olmak, inanın bana şu sıralar bu tam olarak tarihi birşey…sanıyorum.

Ama tüm bunları yapar iken çoğu zamanda genel olarak kendimi suçlu hissetmem, Neden mi? Bu araçlar ile trafikte dolaşırken (test araçları ile sadece test etmek üzere) milyar ve artık milyonlara varmış, aşmış olan bu araçları kullanırken çoğu zaman gördüğüm şeyler manzaralar pek hoşuma gitmemekte. Bunları özellikle son model bir araç ile markası modeli ne olursa olsun trafikte, sokaklarda dolaşırken görüyor olmak ve rastlamak kendimi maalesef o dakika içinden çıkılmayacak kadar kötü hissetmeme sebep oluyor.

Hatta yayınlar iken, onlarla ilgili yazıları yazarken ya da dergimize bastığımızda, bir yandan işimi doğru ve iyi yapmaya çalışırkende, özellikle bu test araçları ile ilgili bir suçluluk duyuyorum. Test yazılarını ve yorumlarını yaparken, acaba şimdi bu yazıyı okuyacak olanların çoğunun aracı var mıdır? Yoksa aracı olmayıp bir araç alacak hayalini kuruyor ve bende hayallerini işte yazıyorum, çiziyorum, anlatıyorum v.b. gibi… ama karşımdaki bunu okuyan kişi veya kişiler belkide asla bu aracı satın alabilecek pozisyonda olmayan bu adam ne diyor? ne anlatıyor? eleştiri yapanlarda olabilir kesinlikle, sıfır bir araç ne kadar olmuş? Vergiler, Kasko, Sigorta, Yakıt derken bir 2.El araç bile almamış hayatı boyunca bu kişiler ya beni okuyor ise? diye ben çok utanıyorum. Bu işi yaptığım içinde bazen kendimi affetmekte zorlandığım zamanlarda olmuyor değil. Ve sırf bu yüzden her zaman meslek, iş değiştirmeyi de çok düşündüm, düşünmekteyim. Sürekli bana kapıyı açan güvenlikte çalışan arkadaşım, belki her hafta beni farklı değişik son model araçlar ile girip-çıktığımı görüyorsun. Biz aslında ne iş yapıyoruz öyle ya. Evet, araçların tanıtımını yapmak bu araçlarıda anlatacak birilerinin olması eğer üretiliyor ise maalesef gerek, lazım.

Bu işi tabiki iyi yaptığımı, araçları iyi tanıyan biri olarak çok iyi yorumladığımı da bunu en azından biraz olsun bilen anlayan kişi olduğumu sanıyorum. Daha doğrusu iyi olduğumu da bu işte aslında biliyorum…

İşte insan o zaman bu durumda bir çelişkiye de düşüyor, evet bazen bu iş belkide insanın kendinden nefret etmesini sağladığı kadar (tamamen duygusal) bazende tam tersine bu işi herşeye rağmen sevebilir miyiz? şartlarımız dolayısı ile onu hiç yaşamadım ki, nasıl bir duygu onu bilmiyorum…

Bu araçları sahibi olamadan satın almadan en fazla 3-4 gün ulaşarak kullanıyor ve sürebiliyorum. Belki böyle bir işim olmasa idi zamanında bende komşumun aracına bakarak iç geçirip maalesef bir sürü hayal kurarak hayallerimin esiri olabilirdim. Kaldı ki şu anda da maalesef benimde bu otomobillere ya da araçlara ulaşamayanlar ile aynı hayallerim halen daha devam ediyor diyebilirim. Benimde halen hayalini kurmuş olduğum ama ulaşmakta zorluk çektiğim ve hayal olarak kalmış aslında kimisi içinde çok pahalı olmayan hatta 2.El fiyatı milyona bile varmayan araç alma hayallerim sürmekte.

Bu durumda bile inanın bana öncelikle aklıma arkadaşlarım, ailem, yakınlarım en başta geliyor. Çünkü herkes ya aracını değiştirmek ister ya da hayatı boyunca alamadığı bir aracın sahibi olabilmeyi, ilk defa kendine ait bir otomobil satın alarak ruhsatta adının yazmasını ve belkide ilk ve son alacağı araç… herkes genelde otomobiller, araçlar ile ilgili birşeyler ister. İstemeyen de vardır tabii aracından memnun olan ya da sadece bir klasik araç sahibi…

Benim, 97 model eski geçtiğimiz yıllarda zar zor almış olduğum idare ediyor ve ayağımı yerden şimdilik kesiyor dediğim en ucuz olanlarından bir aracım var.  Yeni bir otomobil alabilmek şu şartlarda 2.El bile benim adıma en azından şu sıralar pek mümkün gözükmüyor. Aslında uzun yıllardır bu işi yaptığımdan beridir ne hikmetse pek mümkün olmadı.

İşte bu yazıyı yazmamda ki sebepte tamamen bundan ibaret. İçinde bulunduğumuz şartlarda fiyatı milyonları aşmış olan sıfır bir aracı çalışarak satın alabilmem artık hayal gibi bir şey. 2.El’de ise yine satın alabileceğimiz araçların şu anda piyasada benim gibi ve gibiler için yine ulaşması pek mümkün gözükmemekte… Biz kullanıyor, yazıyor, çiziyoruz. Evet bazen binebiliyor, Sürebiliyoruz. Maalesef ülkemizde otomobil fiyatları çok yüksek. Araç alabilecek ve halen daha 2.El bir otomobili olmayan, hayatında daha önce hiç otomobil sahibi olmamış bir çok kişi maalesef bulunmakta.

Bu kadar son model bazılarının sıfır fiyatları milyarı aşarak artık milyonlar olan araçları haber siteleri, dergilerde, TV’lerde yayınlıyor, reklam yapıyor ve anlatıyoruz. Peki biz bu araçlara nasıl ve neden sahip değiliz, olamıyoruz? En azından belirli bir kesim.

En azından belirli bir şekilde düzgün ve belirli bir zamandır bir yerde çalışan ufakta olsa az kazanan ticaret ile uğraşan, kişilerde 2.El hayallerini kurdukları düzgün iyi araçlara ulaşmakta bence ülkemizde artık zorluk çekmeden hayallerine kavuşmalıdırlar diye düşünmekteyim.

Mesela düşündüğümde aracımı satışa çıkarıp, istediğim fiyata satabilirsem satmış olduğum fiyat ile 2.El aslında hayalini kurup satın almak istediğim (fiyatı ‘milyar bandında olan) araca ulaşmak için ne kadar fark vereceğim ? cevap şu hemen hesaplayalım satmış olduğum aracımın parası ile beraber tam 7.5 Katı fark ödediğimde 2.El en az 10 yaşında hayalini kurmuş olduğum bu araca ulaşabilirim.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...