Page 43 - KASIM-ARALIK2021
P. 43

43
                                                                                                                    43

                                                                                                                      MAGAZINE.COM.TR








        Passat’ta uzunluk 4775mm iken Yeni Honda Accord’da ise uzunluğu   leriyle birlikte geliştirilen lastikler, sürüş kalitesi ile yol tutuş özelliklerini iy- AUTOMOBILEMAGAZINE.COM.TR
        4901mm ile hem beygir hem de uzunluk olarak şimdilik daha çok ön   ileştirmeye ve aynı zamanda yuvarlanma direncini azaltmaya da yardımcı
        plana çıkıyor. Honda Accord, 1.600-5.000 d/d aralığında 260 Nm tork   oluyor. Yeni Accord ile Honda ilk defa seri üretim bir otomobil modelinde
        üretiyor. Volkswagen Passat’a baktığımızda ise 1.500-3.500 d/d aralığın-  gürültüyü 6dB azaltan özel jantlara yer verilmiş. Accord’un geniş gövdesi   AUTOMOBILE
        da 250 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Yine Passat 1832mm genişlik vaat   ve uzun aks mesafesi sonucunda geniş bir iç mekan elde edilmiş. Aracın
        ederken, Yeni Honda Accord ise 1862mm olarak daha geniş bir alan sun-  anahtarı  üzerinden  uzaktan çalıştırma  yöntemi  ile  aracın  motorunu  bin-
        makta. Yeni Honda Accord, Keskin tasarım çizgilerine sahip güçlü motor   meden çalıştırabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra Honda Accord’u şöyle bir
        kaputu kaslı görünümü desteklerken, A sütunları sürücünün görüş açılarını   ele alır olursak kuvvetli dış tasarımının yanı sıra içine göz attığımızda ise;
        iyileştirmiş.  Yandan bakıldığında göze çarpan geniş çamurluk kemerleri   beni ilk düşündüren gördüğüm ve hissettiğim şey evet Kuzey Amerika,
        kadar omuz çizgisi boyunca uzanan karakteristik yan cephe çizgileri ve ışık   Alman ve Japonya birleşimi Melez bir iç tasarım olduğu yönünde. Aracın
        oyunlarıyla hareket kazanan kapı panelleri de güçlü ve sportif görünümüne   ön göğüs kokpit kısmında lüks olarak göze hitap eden ahşap geçiş ve
        destek veren bir diğer unsurlardan. Bu arada ben bu satırları yazarken şu   görünümlü kaplamalar ve tasarım şekli Alman BMW otomobil ve konsolları
        anda ülkemizde Formula1 Türkiye İstanbul yarışı düzenlenmektedir. Hon-  ile hemen hemen aynı. Aracın 8 inç ön dokunmatik, multimedya sistem ev
        da, Formula1 pilotları Max Verstappen, Sergio Pérez Yeni Honda Accord   ekranı ise yine Alman otomobillerinde olduğu gibi tasarlanmış en azından
        aracı Türkiye’de İstanbul’da ilk defa kullanıyor ve test ediyorlardı. Yeni nesil   göze ilk bakışta iç çizgilerde bir ayrım var ve o şekilde gözüküyor. Çok
        Accord’un gövdesi yaklaşık yüzde 15 oranında yüksek dayanımlı çelik-  daha ufak bir vites topuzu ve vites uzunluğu yer alıyor. Araca dışarıdan
        ten imal edilirken; bu modelde ilk kez yapısal yapıştırıcı tekniği kullanılmış.   baktığımızda Kuzey Amerika, Japonya’ya has bir kaslı ve güzel yumuşak
        Yeni nesil Honda Accord Honda’nın kendine ait Tayland fabrikasında   hatlar aynı zamanda sert sportif izlenimi yer alıyor. Fakat araca içeriden
        Ayuttahaya bölgesinde otomobil üretimi yapan Honda Automobile Co.’da   girip baktığımızda ise tam olarak tersine uzak doğu havasından bir Japon
        üretiliyor. Yeni Accord 17 inç ve 18 inç olmak üzere iki farklı jant ebadıyla   otomobili havasından daha çok Amerika ve Alman tasarımına ait bir oto-
        pazara Executive ve Executive+ modelleri ile sunuluyor. Honda mühendis-  mobil gibi Melez olmuş.
                                                                                                               10.YIL
                                                                                                               10.YIL
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48