Page 43 - KASIM-ARALIK2021
P. 43
43
43
MAGAZINE.COM.TR
Passat’ta uzunluk 4775mm iken Yeni Honda Accord’da ise uzunluğu leriyle birlikte geliştirilen lastikler, sürüş kalitesi ile yol tutuş özelliklerini iy- AUTOMOBILEMAGAZINE.COM.TR
4901mm ile hem beygir hem de uzunluk olarak şimdilik daha çok ön ileştirmeye ve aynı zamanda yuvarlanma direncini azaltmaya da yardımcı
plana çıkıyor. Honda Accord, 1.600-5.000 d/d aralığında 260 Nm tork oluyor. Yeni Accord ile Honda ilk defa seri üretim bir otomobil modelinde
üretiyor. Volkswagen Passat’a baktığımızda ise 1.500-3.500 d/d aralığın- gürültüyü 6dB azaltan özel jantlara yer verilmiş. Accord’un geniş gövdesi AUTOMOBILE
da 250 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Yine Passat 1832mm genişlik vaat ve uzun aks mesafesi sonucunda geniş bir iç mekan elde edilmiş. Aracın
ederken, Yeni Honda Accord ise 1862mm olarak daha geniş bir alan sun- anahtarı üzerinden uzaktan çalıştırma yöntemi ile aracın motorunu bin-
makta. Yeni Honda Accord, Keskin tasarım çizgilerine sahip güçlü motor meden çalıştırabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra Honda Accord’u şöyle bir
kaputu kaslı görünümü desteklerken, A sütunları sürücünün görüş açılarını ele alır olursak kuvvetli dış tasarımının yanı sıra içine göz attığımızda ise;
iyileştirmiş. Yandan bakıldığında göze çarpan geniş çamurluk kemerleri beni ilk düşündüren gördüğüm ve hissettiğim şey evet Kuzey Amerika,
kadar omuz çizgisi boyunca uzanan karakteristik yan cephe çizgileri ve ışık Alman ve Japonya birleşimi Melez bir iç tasarım olduğu yönünde. Aracın
oyunlarıyla hareket kazanan kapı panelleri de güçlü ve sportif görünümüne ön göğüs kokpit kısmında lüks olarak göze hitap eden ahşap geçiş ve
destek veren bir diğer unsurlardan. Bu arada ben bu satırları yazarken şu görünümlü kaplamalar ve tasarım şekli Alman BMW otomobil ve konsolları
anda ülkemizde Formula1 Türkiye İstanbul yarışı düzenlenmektedir. Hon- ile hemen hemen aynı. Aracın 8 inç ön dokunmatik, multimedya sistem ev
da, Formula1 pilotları Max Verstappen, Sergio Pérez Yeni Honda Accord ekranı ise yine Alman otomobillerinde olduğu gibi tasarlanmış en azından
aracı Türkiye’de İstanbul’da ilk defa kullanıyor ve test ediyorlardı. Yeni nesil göze ilk bakışta iç çizgilerde bir ayrım var ve o şekilde gözüküyor. Çok
Accord’un gövdesi yaklaşık yüzde 15 oranında yüksek dayanımlı çelik- daha ufak bir vites topuzu ve vites uzunluğu yer alıyor. Araca dışarıdan
ten imal edilirken; bu modelde ilk kez yapısal yapıştırıcı tekniği kullanılmış. baktığımızda Kuzey Amerika, Japonya’ya has bir kaslı ve güzel yumuşak
Yeni nesil Honda Accord Honda’nın kendine ait Tayland fabrikasında hatlar aynı zamanda sert sportif izlenimi yer alıyor. Fakat araca içeriden
Ayuttahaya bölgesinde otomobil üretimi yapan Honda Automobile Co.’da girip baktığımızda ise tam olarak tersine uzak doğu havasından bir Japon
üretiliyor. Yeni Accord 17 inç ve 18 inç olmak üzere iki farklı jant ebadıyla otomobili havasından daha çok Amerika ve Alman tasarımına ait bir oto-
pazara Executive ve Executive+ modelleri ile sunuluyor. Honda mühendis- mobil gibi Melez olmuş.
10.YIL
10.YIL