Page 15 - KASIM 2017
P. 15
Automobile Magazine | Kasım 2017
Sürücü, bilgi ve eğlence sistemini, geniş ekran üzerinden,
parmak uçlarıyla kontrol ediyor. A8 aynı zamanda kullanıcı
ile konuşabilme özelliğine sahip. Sürücü, otomobilin birçok
fonksiyonuna yeni ve doğal ses kontrol sistemiyle kumanda
edebiliyor. Büyük oranda optimize edilen navigasyon
sistemi de yeni bir özelliğe sahip: Sistem artık kullanılan
yolları öğrenerek kendini geliştiriyor. Bu sayede sürücüye
aramalarda akıllı tavsiyeler sunuyor.
Otomatik sürüş pilotu
Yeni A8, özellikle otomatik sürüş için geliştirilen ilk seri
üretim otomobil olma özelliğini taşıyor. A8’in yapay zeka
pilotu, gidiş ve geliş şeritlerinin bariyerle ayrıldığı otoyol
ve ana yollarda, 60 km/h’den düşük hızlarda otomobilin
kontrolünü ele alıyor. Kalkış, hızlanma, dönüş ve frenler,
sıkışık trafik pilotu tarafından yönetiliyor. Bu sayede sürücü
direksiyonu bırakarak, başka bir aktiviteyle ilgilenebiliyor,
örneğin araç içi TV’yi izleyebiliyor. Sistem belirlenen sınırlara
ulaştığında bir uyarıyla sürücünün otomobilin kontrolünü
yeniden devralmasını sağlıyor.
Pilotlu sürüş sırasında merkezi sürücü asistan kontrolörü
(zFAS), sensörlerden elde edilen verileri bir araya getirerek
otomobilin çevresindeki alanı sürekli olarak tarıyor. Audi,
otomobillerinde radar sensörleri, ön kamera ve ultrason
sensörlerin yanı sıra bir lazer tarayıcı kullanan ilk otomobil
üreticisi.
Audi AI uzaktan park pilotu ve Audi AI uzaktan otopark
pilotu, A8’in park yeri ve otoparklarda otomatik olarak
manevra yapmasını sağlarken, sürücünün tek yapması
gereken manevrayı izlemek. Bu sırada otomobilin içinde
olmasına dahi gerek yok.
Audi, Yeni A8 için 48 voltluk elektrik sistemin-
den güç alan yeni aktif süspansiyon sistemi
geliştirdi. Bu sistemde her tekerlek ayrı olarak
kontrol edilerek, yol koşullarına uyum sağlıyor.
Her tekerlekte ayrıca, 48 voltluk ana elektrik
sisteminden beslenen bir elektrikli motor yer
alıyor. Önde yer alan kamera sayesinde Yeni
A8 sedan yoldaki tümsekleri önceden tespit
ederek aktif süspansiyonu önceden yola göre
ayarlıyor. Bu sistemle süspansiyonun tam
olarak doğru zamanda yola kusursuz tepki
vermesi sağlanarak, titreşim ve sarsıntılar ne-
redeyse tamamen ortadan kaldırılıyor.
Audi’nin Neckarsulm Üretim Merkezi’nde
üretilen Yeni A8, büyük ölçüde yenilenen 3.0
TDI ve 3.0 TFSI V6 turbo motorlarla 2018
yılının ilk çeyreği itibariyle 3.0 TDI motor
seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulacak. Di-
zel motor, 286 hp güç üretirken, benzinli mo-
tor ise 340 hp güç üretme kapasitesine sa-
hip. Sekiz silindirli versiyonlar olan 435 hp’lik
4.0 TDI ile 460 hp’lik 4.0 TDI ise daha ileri bir
tarihte piyasaya sunulacak. En üst seviyede
konumlanan versiyon ise, 6 litrelik W12 moto-
ru. Beş motor da, 48 voltluk elektrik sistem-
inin kalbini oluşturan bir kayışlı alternatör
marş motoru (BAS) ile birlikte çalışıyor. Bu
yarı hibrit teknoloji (MHEV, yarı hibrit elektrikli
araç), aracın motor kapalıyken de ilerlemes-
ine ve motorun sorunsuz bir şekilde yeniden
çalıştırılmasına olanak sağlıyor. Ayrıca ileri bir
start-stop sistemine sahip olan bu teknoloji,
12 kW’a kadar enerji geri kazanımı sağlıyor.
www.automobilemagazine.com.tr | Kasım 2017 15